کوشش نمایندگان محافظه کار مجلس انگلیس برای حساب کشی از تونی بلر

به گزارش تا بینهایت، خبرنگاران: موضوع درآمدهای میلونی تونی بلر در کنار دریافت مستمری دولتی، نمایندگان مجلس انگلیس را واداشته است تا با ارائه طرحی به دنبال حساب کشی از منابع درآمدی تونی بلر باشند.

کوشش نمایندگان محافظه کار مجلس انگلیس برای حساب کشی از تونی بلر

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از ایندیپندنت، اعضای محافظه کار مجلس انگلیس کارزاری را برای واداشتن تونی بلر، نخست وزیر اسبق این کشور، به افشای میزان درآمد خود و تداوم این کار تا آخر حیاتش مبنی بر اینکه چه کسانی وی را از نظر اقتصادی تأمین می نمایند، شروع کردند.

آندرو بریجن، نماینده محافظه کار مجلس عوام با به راه انداختن این کارزار ادعا نموده است که قوانین اعاقتصادی بر نمایندگان مجلس در زمینه اعلام درآمدشان باید برای نخست وزیران پیشین نیز اعمال شوند.

وی به ساندی تایمز گفت: تونی بلر یک فرآیند ثروت اندوزی را شروع نموده است و مرزهای مابین منافع شخصی و عمومی خود را محو نموده است. (تا به امروز) هیچ نخست وزیر پیشینی (در انگلیس) برای دولتی خارجی کار ننموده است. بلر همچنان در عرصه عمومی حاضر است، اما به اصول آن پایبند نیست، و این امر باید تغییر کند.

از زمانی که بلر در سال 2007 سِمت نخست وزیری را ترک نموده است، درآمدی بیش از درآمد نخست وزیری را کسب نموده است و به یک مولتی میلیونر تبدیل شده است. به عنوان یک نخست وزیر پیشین وی همچنان در فهرست دریافت مستمری از محل درآمدهای اقتصادیاتی است. طی سال های 2012 تا 2013 وی حدود 115 هزار پوند از این طریق دریافت نموده است.

اما مناقشه برانگیزترین منبع ثروت درآمد تونی بلر حق کمیسیون هایی است که وی از دولت هایی دریافت می نماید که سابقه روشنی در رعایت حقوق بشر ندارند.

در جولای گذشته، بلر از سوی یک کنسرسیوم به رهبری بریتیش پترولیوم که به دنبال ساخت یک خط لوله گاز از آذربایجان به ایتالیا و به وسیله خاک ترکیه است استخدام شد، خط لوله ای که بتواند وابستگی اتحادیه اروپا به گاز روسیه را کاهش دهد. بلر به خاطر آگاهی اش از سیاست های اتحادیه اروپا به استخدام این کنسرسیوم درآمد، اما به خاطر یاری به دولت غیردموکراتیک آذربایجان مورد انتقاد نهاده شد.

شرکت متعلق به تونی بلر موسوم به تونی بلر اسوشیتز برای ارائه مشاوره به نورسلطان نظربایف، رئیس جمهوری قراقستان، سالانه 7 میلیون پوند دریافت می نماید. در آگوست گذشته، نامه ای افشا شد که در آن تونی بلر به رئیس جمهوری قزاقستان پیشنهاد ارائه مشورت در خصوص چگونگی مدیریت آسیب وارده به شهرت و حیثیت وی را به خاطر آتش گگرددن نیروهای پلیس علیه تظاهرنمایندگان که به مرگ 15 نفر انجامیده بود، داده بود.

اخیرا نیز بلر برای از بین بردن حدس ها در خصوص اینکه ثروت وی ارزشی بالغ بر 100 میلیون پوند دارد، لب به سخن گگردد و اعلام نمود که ثروت وی چیزی حود 20 میلیون پوند است.

هرچند درآمدهای کلان تونی بلر هدف اصلی طرح بریجن است، اما اگر طرح وی به قانون تبدیل گردد - که احتمال آن اندک است - برای دیگر نخست وزیران پیشینی که در قید حیات هستند، از جمله جان میجر، گوردون براون و بعدها دیوید کامرون نیز اعمال خواهد شد.

بلر پس از ترک سِمت نخست وزیری از درگیر شدن در عرصه سیاسی انگلیس و حضور در مجلس این کشور خودداری نموده است، هرچند هفته گذشته برای پاسخ به سئوالات کمیته منتخب مجلس عوام ایرلند شاقتصادی حاضر شد تا به سئوالات آن ها درباره نامه هایی که وی به اعضای مظنون به عضویت در ارتش جمهوری خواه ایرلند در سال 1999 فرستاد و به آن ها گفته بود که دیگر تحت تعقیب پلیس انگلیس نیستند، شرح دهد.

منبع: تسنیم
انتشار: 22 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 750

به "کوشش نمایندگان محافظه کار مجلس انگلیس برای حساب کشی از تونی بلر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش نمایندگان محافظه کار مجلس انگلیس برای حساب کشی از تونی بلر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید