موزه های اردبیل رتبه اول ایکوم را کسب کردند

به گزارش تا بینهایت، موزه های استان اردبیل براساس اعلام شورای بین المللی موزه ها (ایکوم) رتبه اول را کسب کردند.

موزه های اردبیل رتبه اول ایکوم را کسب کردند

به گزارش خبرنگاران اردبیل نادر فلاحی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: موزه های وابسته و غیر وابسته استان براساس اعلام شورای بین المللی موزه ها (ایکوم) رتبه اول را کسب کردند.

وی اضافه کرد: در شورای بین المللی موزه ها که در گرامیداشت روز دنیای موزه برگزار گردید موزه های استان اردبیل اعم از وابسته و غیر وابسته در 12 شاخص رتبه اول را از سوی ایکوم به خود اختصاص دادند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل مهمترین موزه استان را که حائز رتبه های برتر شد موزه شیخ صفی ادین اردبیلی عنوان نمود و گفت: این موزه در شاخص های حفاظت و نگهداری، خلاقیت و نوآوری، گسترش و توسعه و اعمال استاندارد های فنی و معرفی و فعالیت در فضای مجازی حائز رتبه های برتر شد.

وی اضافه کرد: موزه شهرداری اردبیل در چهار شاخصه و موزه تاریخ علوم نیز در چهار شاخصه حائز رتبه شدند که در مجموع استان اردبیل براساس اعلام و ارزیابی ایکوم توانست رتبه نخست را به خود اختصاص دهد.

فلاحی با بیان اینکه اردبیل رتبه برتر یک سوم از شاخص ها را به دست آورده، ادامه داد: این مهم در سایه کوشش برای توسعه و غنی سازی محتوای موزه ها میسرشده که در امسال نیز در این زمینه کوشش همه جانبه ای انجام می گردد.

شورای بین المللی موزه ها (ICOM) تنها سازمان تخصصی موزه ای و موزه داران در سطح دنیای است که به ارتقاء و محافظت از میراث های طبیعی و فرهنگی کنونی و گذشته، محسوس و نامحسوس، می پردازد. این سازمان مردم نهاد که در سال 1946 پایه گذاری شد تقریباً 30٬000 عضو در 137 کشور دنیا دارد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 3 تیر 1400 بروزرسانی: 3 تیر 1400 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 1659

به "موزه های اردبیل رتبه اول ایکوم را کسب کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موزه های اردبیل رتبه اول ایکوم را کسب کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید