ساری 2022 باید به صورت جدی مورد توجه قرار بگیرد

به گزارش تا بینهایت، ایرنا/ براساس سخنان معاون گردشگری کشور، ساری 2022 باید به صورت جدی مورد توجه قرار بگیرد.

ساری 2022 باید به صورت جدی مورد توجه قرار بگیرد

علی اصغر شالبافیان اضافه نمود: خوشبختانه در طراحی غرفه مازندران توجه ویژه ای به رویداد بین المللی ساری2022 شده و این رویداد هم در طراحی شکلی و برنامه های محتوایی در نظر گرفته شده برای غرفه مازندران برجسته دیده می گردد.

رویداد بین المللی ساری 2022 به انتخاب مرکز مازندران به عنوان مرکز گردشگری کشورهای عضو اکو اشاره دارد که سال 98 به تصویب هیات وزیران گردشگری کشورهای عضو این مجموعه رسید.

فعالیت اجرایی این رویداد از آذر 1398 با استقرار دبیرخانه در محل اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و سپس اقدامات تبلیغاتی همانند رونمایی از لوگو آغاز شد ولی برنامه های اصلی میزبانی ساری به عنوان مرکز کشورهای عضو اکو قرار است از نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته در تهران آغاز گردد.

معاون گردشگری کشور گفت: با کوشش همکاران در اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران، غرفه این استان به شکلی طراحی شده که 10 نفر را به عنوان نمادی از 10 کشور عضو سازمان اکو دست در دست هم نشان می دهد که این توجه و برجسته سازی رویداد در نمایشگاه اقدام خوبی محسوب می گردد.

وی اضافه نمود: انتظار ما این است که چه در روزهای برپایی نمایشگاه و چه پس از آن به صورت جدی تری این میزبانی بین المللی مورد توجه اداره کل مازندران و همکارانمان در ستاد وزارتخانه قرار بگیرد.

جبرییل نوکنده، مدیر موزه ملی ایران گفت: همکاران ما در اداره کل میراث فرهنگی مازندران غرفه زیبا و متفاوتی را در این نمایشگاه تدارک دیده اند که طراحی هنرمندانه و زیبایی دارد و امیدواریم این غرفه مورد توجه بازدیدکنندگان قرار بگیرد تا علاوه بر آشنایی با ظرفیت های مازندران، با رویداد بین المللی ساری 2022 و انتخاب مازندران به عنوان مرکز گردشگری کشورهای عضو اکو در سال 2022 نیز آشنا شوند.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران هم در این بازدید گفت: سال جاری رویکرد و محور اصلی همه برنامه ها در غرفه مازندران رویداد بین المللی ساری 2022 است و برگزاری هر برنامه از سوی مازندران در این نمایشگاه مرتبط با جریان سازی این رویداد خواهد بود.

مهدی ایزدی اضافه نمود: با توجه به توان بالای هنرمندان موسیقی و بعلاوه اهمیت معرفی ساز دوتار مازندرانی که در کنار دیگر سازهای دوتار ایران در لیست میراث جهانی به ثبت رسیده است، چهار گروه حرفه ای موسیقی مازندرانی در این غرفه براساس برنامه از پیش مشخص شده به اجرای نغمات و منظومه های مازندرانی خواهند پرداخت.

وی از نمایش آثار شاخص و دارای مهر اصالت هنرمندان صنایع دستی مازندران به عنوان دیگر برنامه مد نظر برای غرفه استان در این نمایشگاه یاد کرد و گفت: در کنار این بخشهای روتین، سال جاری تالار گفتمان رویداد ساری 2022 و بخش معرفی موزه های استان و حضور مجازی آنها نیز در غرفه مازندران برپا می گردد.

منبع: همگردی
انتشار: 17 اسفند 1400 بروزرسانی: 17 اسفند 1400 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 1971

به "ساری 2022 باید به صورت جدی مورد توجه قرار بگیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساری 2022 باید به صورت جدی مورد توجه قرار بگیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید