نکاتی که برای داشتن سفری بهتر ضروری است، بدانید!

به گزارش تا بینهایت، نکات داشتن سفری بهتر

برای داشتن سفری بهتر و گاهی ارزان تر، به راحتی می توانید تنها با رعایت نکات داشتن سفری بهتر به این هدف برسید. یا مطالعه این مقاله مجله خبرنگاران و هدایت هایی که در این مطلب راجع به نکات داشتن سفری بهتر ارائه شده، نه تنها اطلاعات خود را بالا ببرید بلکه سفری بهتر و مطمئن تر داشته باشید. گاهی تنها با رعایت یک سری نکات می توانید در هزینه های سفر خود صرفه جویی کنید یا اینکه زمان کافی برای دیدن تمام جاذبه های دیدنی و گردشگری در مقصدتان را پیدا می کنید. از برنامه خود عقب نمی افتید و هر آنچه که از سفرتان انتظار دارید را برآورده می کنید. در ادامه نکات داشتن سفری بهتر را که بسیار هم کاربردی هستند به شما معرفی می کنیم. اگر در سفرهای بعدی خود از این هدایت ها استفاده نمودید، خشنود می شویم ما را در تجربیات خود سهیم کنید.

نکاتی که برای داشتن سفری بهتر ضروری است، بدانید!

سفر خود را با اپلیکیشن های موبایلی راحت تر کنید

یکی از تفاوت های سفرهای دنیای امروز با گذشته، استفاده از تکنولوژی و اپلیکیشن های مختلف برای راحت شدن سفر است. بنابراین از نکات داشتن سفری بهتر برای آن افرادی که به تکنولوژی علاقه دارند، استفاده از گوشی های هوشمند و اینترنت است. برنامه هایی برای نقشه راه ها، دسترسی ها و مسیرها وجود دارد. می توانید برای دریافت تاکسی و ماشین برنامه هایی همانند اوبر را نصب کنید. در رستوران های محلی می توانید از برنامه ها و اپلیکیشن های ترجمه برای سفارش غذا بهره ببرید. استفاده از این موارد و برنامه ها، آنچنان در دنیای امروز توسعه یافته که برای استفاده و آگاهی از هر اپلیکیشنی باید بیشتر راجع به آن ها بدانید. به عنوان مثال اگر به انگلیس سفر می کنید، اپلیکیشن های حمل و نقل بسیاری وجود دارد که می توانید به سراغ آن ها بروید. اگر قصد سفر به دور اروپا را دارید، ارزان ترین و بهترین بلیط های حمل و نقل را می توانید با اپلیکشن های مختلف خریداری کنید.

به گروه های محلی در شبکه های اجتماعی ملحق شوید

با همه گیر شدن شبکه های اجتماعی و ارتباط بیشتر مردم در فضای مجازی به راحتی می توانید از این امکانات بهره ببرید. اگر به دنبال به روز کردن اطلاعات خود و نکات داشتن سفری بهتر هستید، بهترین کار ارتباط با مردم محلی قبل از سفر است. برای پیدا کردن هتل هایی که در نزدیکی رستوران ها و کافه های محلی و کمی دنج قرار دارند یا پیدا کردن قیمت های حمل و نقل و تاکسی می توانید از مردمی که در آن ناحیه زندگی می نمایند، سوال بپرسید. حتی بسیاری از مکان ها و جاذبه هایی که ناشناخته اند را می توانید با این طریق پیدا کنید.

کیف شما خانه شماست

در نتیجه چمدان و کوله ای ارزان نخرید. از نکات داشتن سفری بهتر احتمال اتفاقات ناگوار را دادن است. تصور کنید که ممکن است چمدان شما در سفر، گم گردد، له گردد، بشکند و حتی عوض گردد؛ و هر آنچه که درون آن دارید را از دست بدهید.

در نتیجه بهترین کوله پشتی یا چمدان را بخرید. ضد آب از جمله گزینه های خوبی است که هر کوله پشتی یا چمدانی می تواند داشته باشد. اصلا از اینکه به سراغ چمدان های گران قیمت بروید، نگران نباشید. در بلند مدت حتما از انتخاب خود مسرور خواهید شد.

به دنبال هتل هایی نزدیک دانشگاه ها بگردید

اگر شهری که به آن سفر می کنید، دانشگاه های مشهوری دارد، بنابراین اطراف دانشگاه بهترین مکان برای اقامت است. از مزایا و نکات داشتن سفری بهتر که نزدیکی به محیط دانشگاهی برایتان به ارمغان می آورد، امنیت، ارزانی و رستوران ها و کافه های متعدد با جوان های پرشور است. زندگی شبانه در این محیط ها بسیار فعال است. گاهی اقامت در محیط های روستایی و دور افتاده شاید ارزان تمام گردد اما ممکن است با مردمی مسن روبرو شوید که چندان تمایل به تبادل نظر ندارند و از شما به عنوان توریست و غریبه دوری می نمایند. با این حال، بودن در محیطی که پر از جوان های پرسر و صداست، جوانانی که علاقه مند به صحبت با شما هستند و می خواهند عشق و علاقه به کشورشان را با شما در میان بگذارند تجربه بی نظیری در سفرتان می سازد. همچنین دسترسی ها در مناطقی که دانشجویان در آنجا زندگی می نمایند، آسان تر و ارزان تر است.

از نکات داشتن سفری بهتر: تبدیل پول و ارز

یکی از سخت ترین و سختترین نکات داشتن سفری بهتر که باید حتما آن را انجام دهید، تبدیل ارز و پول خود به واحد پول آن کشور است. اگر از ایران یا دیگر کشورهای خارجی برای کشورهای پر هوادار و پر گردشگری همانند تایلند و مالزی یا سنگاپور سفر می کنید، باید ابتدا پول خود را به دلار تبدیل کنید. در نهایت با ورود به کشور مقصد برای تبدیل ارز دلار به واحد پول آن کشور، اقداماتی را باید انجام دهید. اگر راهنمای محلی گرفته اید و از قبل ترانسفر فرودگاهی دارید، به شما توصیه می کنیم که تبدیل ارز خود را در فرودگاه ها انجام ندهید! بهتر است که به سراغ بانک ها بروید. همچنین اگر راهنمای سفر همراهتان است، از او بخواهید تا در این زمینه شما را هدایت کند.

به عنوان مثال در اکثر سفرهای هند، گردشگران و گروه های توریستی ترجیح می دهند که در همان ابتدا، ارز خود را به راهنما بدهند تا برایشان کارهای مربوط به تبدیل ارز را انجام دهد. همچنین راهنما بسیاری از ورودی ها و هزینه هایی همانند صورت حساب های ناهار را می پردازد و بعد به صورت دلار از مسافر می گیرد. این گونه مزایا جزو نکات داشتن سفری بهتر هستند. هر چند که اگر به تنهایی و بدون راهنما سفر می کنید، می توانید با مراجعه به بانک، کارهای تبدیل راز خود را انجام دهید. یادتان باشد که در طول سفر همیشه پول خرد به همراه خود داشته باشید.

صبح زود بلند شوید

تصور خود را از سفر تغییر دهید. اکثر سفرهایی که ما می رویم، سفرهای لوکسی نیستند و قرار نیست که تمام وقت خود را در هتل بگذارنید. اگر قصد دیدن جاذبه های گردشگری و مناطق مختلف را دارید، بهتر است که صبح زود از هتل بیرون بزنید. هر چند که صبح زود بیدار شدن آن هم در سفرریال کاری بس سخت است اما این کار برای هر روز شما توصیه نمی گردد. تنها روزهایی که قصد بازدید از جاذبه های گردشگری پر بازدید و شلوغ را دارید، صبح زود بیدار شوید. مزایای بسیاری در صبح زود بیدار شدن در سفر وجود دارد:

  • نور روز عالی است و می توانید عکس های خوبی در اول صبح بگیرید.
  • گردشگران و توریست های کمتری در اطرافتان دارید. (چرا که هنوز همه خوابند).
  • دزدان و جیب برها نیز هنوز خوابند!
  • ترافیک کمتری وجود دارد.
  • اگر تنها چند روز برای سفرتان زمان دارید، پس با این کار می توانید بهتر زمان خود را مدیریت کنید.
  • در کشورهایی که هوای گرم دارند، در هنگام صبح، هوا خنک تر است.

راجع به قیمت اجناس شک کنید

اگر عاشق خرید هستید و یکی از مکان هایی که می روید بازارها و مراکز خرید هستند، پس باید مهارتی را در خود پیدا کنید که شاید قبل از آن، احتیاج نداشته اید. اگر به بازارهای محلی و مغازه های فروش اجناس محلی می روید، یکی از نکات داشتن سفری بهتر را نباید فراموش کنید. مخصوصا اگر به کشورهایی همچون دبی، ترکیه یا کشورهای جنوب شرقی آسیا همانند تایلند و مالزی سفر می کنید، باید به قیمت اجناس شک کنید. بهتر است که نحوه تبادل نظر بر سر قیمت یا به اصطلاح چانه زدن را یاد بگیرید. این موضوع را نوعی، تفریح و بازی بدانید، حتی می توانید از قبل برای آن تمرین کنید. اگر قرار بود که هر گردشگر و توریستی هر کالایی را با همان قیمت اولیه بخرد، در این صورت در این بازارهای سنتی قیمت ها مدام بالا می رفت.

برای چانه زدن بر سر قیمت می توانید از نصف قیمت داده شده آغاز کنید و در نهایت به قیمتی منصفانه برسید. یادتان باشد در مراکز خرید بزرگ و معتبری که فروشگاه ها و برندهای مختلف ارائه می گردد کمتر امکان این کار وجود دارد و اکثر قیمت ها مقطوع است. این کار را تنها در بازارهای محلی می توانید انجام دهید.

راهنمای محلی بگیرید

در هر جایی از دنیا که هستید، راهنمایان محلی می توانند بهترین راه برای آشنایی با جاده ها، زندگی روزمره مردم دنیا و البته جاذبه های گردشگری باشند. با یک راهنمای محلی در گشت و گذار خود همراه باشید و به دیدن جاذبه ها بروید. از راهنمای محلی، اطلاعاتی را می شنوید که درون هیچ کتابی نوشته نشده است. عموما راهنمایان محلی روزمزد هستند و برخی از آن ها به دلیل تعدد تورهایی که داشته اند، از مهارت، تجارب حرفه ای و البته اطلاعات بسیار بالایی برخوردارند. اگر به کشورهایی همانند تایلند و مالزی سفر می کنید و می خواهید از جاذبه های ثبت یونسکو دیدن کنید، حتما با یک راهنمای محلی همراه شوید. از نکات داشتن سفری بهتر همراه شدن با راهنمایان محلی است. در این صورت، دیگر نباید نگران ساعات بازدید از بنایی خاص، اطلاع نداشتن از هزینه ورودی و حتی گم شدن در مسیرهای دسترسی به جاذبه ها باشید. تمام راهنمایان محلی، خوش برخورد، شکیبا و مهربان هستند. بنابراین هر سوالی دارید از آن ها بپرسید.

منبع: thesabbaticalguide.com

منبع: الی گشت
انتشار: 9 خرداد 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 135

به "نکاتی که برای داشتن سفری بهتر ضروری است، بدانید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکاتی که برای داشتن سفری بهتر ضروری است، بدانید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید