نکات مهم برای انتخاب کاغذ دیواری اتاق کودک بهمراه عکس نو

به گزارش تا بینهایت، انتخاب کاغذ دیواری اتاق کودک می تواند به تصمیمی بسیار سخت و چالش برانگیز تبدیل گردد. باید در این انتخاب بدنبال تعادل بین چیزی که فرزندتان می خواهد و طرحی که برای چندین سال زیبا و چشم گیر بماند، باشید. پیدا کردن این تعادل خصوصا در اتاق بچه ها کمی سخت است چرا که طرح های مد نظر آنها طوری است که شاید خیلی زود از مد افتاده و تکراری بنظر برسند اینجاست که نقش پدر و مادر یا یک طراح هوشمند بیشتر می گردد تا بتواند همین مدل را با طرحی بروز، تازه و پر انرژی ترکیب کند. در ادامه به معرفی مهم ترین نکات در این زمینه پرداخته و با زیباترین طرح های کاغذ دیواری اتاق کودک آشنا خواهید شد.

نکات مهم برای انتخاب کاغذ دیواری اتاق کودک بهمراه عکس نو

اولین و مهم ترین نکته ای که باید به فکر بسپارید دوری از کاغذ دیواری هایی با طرح های کارتونی است. همانطور که می دانید بچه ها علاقه زیادی به کارتون های تلویزیونی و شخصیت های کارتونی دارند و ممکن است عاشق یکی از شخصیت های کارتونی مانند بن تن شوند، اما این ذائقه و علاقه آنها برای مدت زمان کوتاهی است و شاید بعداز گذشت یک سال به کل این شخصیت ها را فراموش نموده و موضوعات دیگری جایگزین آنها شوند. البته اگر فرزندتان خیلی علاقمند به کاغذ دیواری های کارتونی است، بهتر است از بین شخصیت های کارتونی کلاسیک که هیچ وقت قدیمی نمی شوند مانند تام و جری یا میکی ماووس، زیباترین مدل را انتخاب کنید.

استفاده از شخصیت های کارتونی می تواند تخیل و حس زندگی در بچه ها را بسیار تقویت نموده و آنها را دائماً در فضایی زیبا و مجذوب نماینده نگهدارد در عین حال نباید در این زمینه زیاده روی کرد. می توان با استفاده از نکات مهمی که تا این لحظه به آن اشاره شد به یاری انواع کاغذ دیواری بچه هاه اتاقی زیبا و دقیقاً مشابه با برترین نماهای انیمشین های مجذوب نماینده برای کودک ایجاد کرد.

همواره یکی از برترین انتخاب ها برای کاغذ دیواری اتاق خردسالان، استفاده از تم و رنگ های خنثی در کاغذ دیواری است. اگر کودکتان به نقاشی و شخصیت های کارتونی علاقه دارد بجای انتخاب کاغذ دیواری هایی با این طرح ها، می توانید در کنار یک کاغذ دیواری شامل رنگ های خنثی، از لوازم دیگر با تم کارتونی بهره ببرید مثلا قالیچه، روتختی یا بالش هارا با تم های کارتونی انتخاب کنید. از آنجایی که این لوازم خیلی راحت تر قابل تعویض هستند، وقتی کودکتان علاقه خود را به شخصیت های کارتونی از دست داد، می توانید بدون هیچ مسئله ای دکوراسیون اتاق را عوض می کنید. این شیوه می تواند هم دست شما را برای طراحی های بعدی بازتر بگذارد و هم شاید تا حدی از موضوع عوض کردن چندین باره کاغذ دیواری دور بمانید. به راحتی می توان با تغییرات در بعضی وسایل و اسباب داخل اتاق کودک این تغییرات مجذوب نماینده را در کنار طرح زیبای کاغذ دیواری اتاق برای او ایجاد کرد؛ مثلاً یک فرش کودک با طرحی زیبا، یک جایگاه بچه هاه، یک چراغ خواب کودک و… . تغییرات اساسی با تغییر در این وسایل هم به راحتی انجام می شود.

سعی کنید از رنگ هایی بهره ببرید که با یکدیگر بخوبی ترکیب می شوند. ایده ای سنتی وجود دارد که بسیاری از والدین و خانواده ها از آنها استفاده می نمایند، برای مثال رنگ آبی برای اتاق پسر و رنگ صورتی برای اتاق دختر، اما استفاده از تم های واحد و یک رنگ در اتاق دیگر جایی در طراحی داخلی اتاق های امروزی ندارد. رنگ های تک و واحد، وقتی کودک علاقه خود را هنگام رشد و بزرگسالی به آن رنگ از دست بدهد مشکل زا خواهند شد، بنابراین باید روش های انعطاف پذیر را جایگزین کرد. یکی از برترین روش ها ترکیب پالت های رنگی متنوع است. با این کار قادر خواهید بود بدون احتیاج به تغییرات کلی در دکوراسیون، عناصر و لوازم دکوراتیو را به راحتی عوض کنید. به تصاویر زیر توجه کنید، می توان گفت: نوع کاغذ دیواری اتاق کودک استفاده شده در آنها به شکلی ست که نه فقط برای پسرهاست و نه برای دخترها بلکه می توان از آنها برای هر دو استفاده کرد. البته می توان بعضی از آنها را با کمی تخفیف، مختص دخترها یا پسرها دانست اما جنبه اشتراکی آنها پررنگ تر می باشد. می توانید به اسم کاغذ دیواری اتاق کودک از این طرح ها استفاده نموده و برای مدت زمانی نسبتاً طولانی از تکراری شدن و حتی دلزدگی به وسیله کودک خیالتان راحت باشد.

یکی دیگر از راه ها برای اینکه احتیاج به تغییرات کلی در دکوراسیون را وقتی علایق و ذائقه فرزندتان عوض می شود، به کل از بین ببرید، معین یک دیوار ویژه برای طرح و دیزاین های خاص می باشد. از این دیوار می توانید برای نصب کردن کاغذ دیواری های طرح دار کارتونی و نقاشی شده یا دکوری های دیواری مانند استیکر یا همان دیوارچسب ها بهره ببرید. اگر بقیه دیوارهای اتاق به رنگ خنثی، مانند سفید، خاکستری، قهوه ای، مشکی و بژ تزیین شوند این دیوار تک خود را زیباتر و مجذوب نماینده تر نشان می دهد.

×

خوانندگان این نوشته مطالب زیر را هم خوانده اند:

آخرین توصیه ما به شما برای انتخاب کاغذ دیواری اتاق کودک، سادگی طرح است. در تزیین اتاق کودک هیچ وقت به خود اجازه زیاده روی ندهید و به یاد داشته باشید بیشتر بچه ها از اتاقشان فقط برای استراحت و خواب استفاده می نمایند بنابراین بیشتر وقت خود را خارج از اتاق خواهند بود، بنابراین هیچ احتیاجی به خرج هزینه اضافی و شلوغ کردن بیش از حد دکوراسیون ندارید. سادگی یکی از برترین روش ها برای طراحی اتاق های امروزی است، خصوصا خانه های امروزی که با مشکل کمبود فضا روبرو هستند این رویه می تواند هم کاربردی باشد و هم زیبا و شیک. بعلاوه سنگین کردن بیش از مقدار طراحی بچه هاه اتاق کودک می تواند گاهی نتیجه عکس داشته باشد و سبب فراری شدن آنها از اتاق شود. می توان با کمی توجه به این مسائل، برترین کاغذ دیواری اتاق کودک و برترین طراحی اتاق کودک را داشت.

منبع: اتاق
انتشار: 12 شهریور 1400 بروزرسانی: 12 شهریور 1400 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 1770

به "نکات مهم برای انتخاب کاغذ دیواری اتاق کودک بهمراه عکس نو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکات مهم برای انتخاب کاغذ دیواری اتاق کودک بهمراه عکس نو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید