نگرانی مدیر اپل از آلودگی بدافزاری بالای رایانه های مک

به گزارش تا بینهایت، به گزارش خبرنگاران به نقل از سی ان بی سی، وی اضافه نمود که کاربران رایانه های مک می توانند بدون هیچ گونه محدودیتی نرم افزارهای مختلفی را از اینترنت بارگذاری نموده و بر روی رایانه های خود نصب نمایند و این قابلیت به طور منظم مورد سوءاستفاده قرار گرفته است.

نگرانی مدیر اپل از آلودگی بدافزاری بالای رایانه های مک

وی که در دادگاه رسیدگی نماینده به پرونده شکایت اپیک گیمز از اپل شرکت نموده بوده و در خصوص عملکرد اپل شهادت می داد گفت: مقدار بدافزارهای موجود در رایانه های مک غیرقابل پذیرش است و شرایط سیستم عامل مک در این زمینه بسیار بدتر از سیستم عامل آی او اس آیفون است.

آنالیز میزان تفاوت امنیت آیفون و رایانه های مک در این دادگاه اهمیت زیادی دارد، زیرا اپیک گیمز خواهان مجبور شدن اپل به پذیرش نصب اپلیکیشن فروشگاه آنلاین این شرکت در اپ استور است. اپل پذیرفته که این اپلیکیشن بر روی رایانه های مک در دسترس باشد، اما با توجه به اینکه اپل حق السهمی 30 درصدی از فروش خدمات به وسیله اپلیکیشن های مختلف دریافت می نماید، حاضر نیست اجازه عرضه یک اپ استور رقیب را به وسیله اپ استور خود بدهد. اگر اپیک گیمز بتواند ادعای خود در خصوص امنیت پایین نرم افزارهای اپل را ثابت کند، امکان موفقیت آن وجود دارد.

مقدار استفاده کاربران از رایانه های مک یک دهم میزان استفاده آنها از گوشی های آیفون است. اپل در ماه ژانویه اعلام نموده بود یک میلیارد نفر در دنیا از آیفون استفاده می نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 خرداد 1400 بروزرسانی: 30 خرداد 1400 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 1651

به "نگرانی مدیر اپل از آلودگی بدافزاری بالای رایانه های مک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگرانی مدیر اپل از آلودگی بدافزاری بالای رایانه های مک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید