نیکون میخواهد از بازار دوربین های SLR خارج گردد

به گزارش تا بینهایت، بر اساس گزارش Nikkei، شرکت نیکون میخواهد فراوری دوربین های نو SLR را متوقف کند. مدت هاست که کارشناسان از مرگ دوربین های SLR خبر می دهند زیرا طی سال های اخیر، دوربین های بدون آینه در کنار بهره گیری از بدنه های سبک تر، از نظر کیفیت تصویر هم پیشرفت قابل توجهی داشته اند.

نیکون میخواهد از بازار دوربین های SLR خارج گردد

طبق این گزارش، نیکون به ساخت مدل های فعلی دوربین های SLR ادامه می دهد ولی بودجه مربوط به تحقیق و توسعه را به طور کامل به دوربین های بدون آینه اختصاص خواهد داد. لازم به ذکر است ماه گذشته نیکون از توقف فراوری دو دوربین SLR ارزان با نام های D3500 و D5600 اطلاع داد و این شرکت اظهار داشت که از این به بعد تمرکز خود را به دوربین های میان رده و پرچم دار معطوف خواهد نمود. بنا به گزارش های منتشر شده، نیکون سال گذشته حدود 400 هزار دوربین SLR را به دست عکاسان رسانده است.

با افزایش محبوبیت دوربین های بدون آینه، دیگر روز به روز شمار کمتری از عکاسان از بین دوربین های SLR دست به انتخاب می زنند. کانن هم که در زمینه دوربین های SLR بیشترین سهم بازار را در اختیار دارد، تصمیم گرفته از این بازار فاصله بگیرد. سال گذشته این شرکت اظهار داشت که دوربین EOS-1D X Mark III آخرین دوربین پرچم دار این شرکت خواهد بود. مدیرعامل کانن بر این باور است که بازار به سرعت به سمت دوربین های بدون آینه در حال حرکت است و در نتیجه این شرکت هم باید عکاسان را به این سمت سوق دهد. با این حال به نظر می رسد حداقل تا آینده نزدیک، کانن به ساخت دوربین های SLR پایین رده و میان رده ادامه خواهد داد.

منبع: The Verge

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 4 مرداد 1401 بروزرسانی: 4 مرداد 1401 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 2090

به "نیکون میخواهد از بازار دوربین های SLR خارج گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیکون میخواهد از بازار دوربین های SLR خارج گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید