هشدار به مسافران نوروزی سواحل دریای خزر

به گزارش تا بینهایت، کارشناس سازمان هواشناسی کشور از بارش برف و باران در منطقه ها سردسیر و مرتفع اطلاع داد و گفت: با توجه به مواج و متلاطم بودن دریای خزر در روز دوشنبه و سه شنبه، مسافرانی که به شمال کشور سفر کردند به این نکته توجه نمایند.

هشدار به مسافران نوروزی سواحل دریای خزر

فریبا گودرزی، کارشناس سازمان هواشناسی به آخرین شرایط جوی برای امروز و روز های آینده اشاره نمود و گفت: برای امروز، در نوار غربی کشور، دامنه های جنوبی البرز، قزوین، البرز، استان های ساحلی دریای خزر، غرب اصفهان و شمال فارس بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید را شاهد هستیم، این بارش ها در منطقه ها سردسیر و مرتفع می تواند به شکل برف باشد.

وی با تاکید بر تداوم بارش ها در روز سه شنبه مطرح نمود: بارش ها در منطقه ها مذکور تداوم دارند و علاوه بر آن در مرکز، شرق و شمال شرقی نیز بارش پراکنده را شاهد خواهیم بود.

گودرزی شدت بارش ها برای فردا (سه شنبه) را در شرق لرستان، چهارمحال و بختیاری و ارتفاعات البرز مرکزی دانست و گفت: فردا بعد از ظهر در غرب تا دامنه های جنوبی البرز احتمال بارش تگرگ وجود دارد و مسافران نیز تمهیدات لازم را در نظر داشته باشند.

کارشناس سازمان هواشناسی از کاهش نسبی دما روی نوار غربی کشور اطلاع داد و اظهار کرد: هوا در این منطقه ها سردتر می گردد و توصیه می کنیم هموطنانی که به شمال غرب کشور سفر می نمایند، لباس گرم همراه داشته باشند.

وی با تاکید براینکه بارش ها کماکان تا روز های پایانی هفته ادامه دارد، گفت: علاوه بر بارش ها، امروز در بعضی از نقاط شمال غرب، غرب و بخش های مرکزی کشور وزش باد شدید را پیش بینی می کنیم و در منطقه ها مستعد می تواند خیزش گردوغبار را به همراه داشته باشد.

گودرزی شرایط جوی دریای خزر را نیز تشریح و مطرح نمود: دریای خزر امروز و فردا مواج و متلاطم است و مسافرانی که به شمال کشور سفر کردند به این نکته توجه نمایند.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: تهران نیز آسمانی ابری و نیمه ابری خواهد داشت و گاهی وزش باد را شاهد است؛ بعلاوه برای ساعات بعد از ظهر امروز و اوایل روز سه شنبه بارش های پراکنده و رعد و برق را پیش بینی می کنیم.

منبع: فرارو
انتشار: 24 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 24 اردیبهشت 1401 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 2031

به "هشدار به مسافران نوروزی سواحل دریای خزر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار به مسافران نوروزی سواحل دریای خزر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید