وینفرد شفر: برنامه لیگ به نفع رقبای استقلال و پرسپولیس است، شاید مسئولان سازمان لیگ اسم مرا نمی دانند!

به گزارش تا بینهایت، وینفرد شفر، سرمربی تیم فوتبال استقلال با انتقاد از برنامه فشرده مسابقات لیگ برتر، آن را به سود رقبای استقلال و پرسپولیس خواند.

وینفرد شفر: برنامه لیگ به نفع رقبای استقلال و پرسپولیس است، شاید مسئولان سازمان لیگ اسم مرا نمی دانند!

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرنگاران، وینفرد شفر در نشست خبری پیش از دیدار تیمش برابر ذوب آهن اصفهان (معوقه هفته هفدهم لیگ برتر فوتبال)، گفت: بازی بعدمان با ذوب آهن است که در مرحله پلی آف پیروز شده که نماینده کویت و قطر را شکست داده و به مرحله گروهی برسد. من این دو بازی را دیدم که هر دو بازی خوب بودند. ذوب آهن تیم قدرتمند و خوبی است و فردا برای برنده شدن باید با صد در صد توان بجنگیم.

وی اضافه کرد: بعد از بازی با پارس جنوبی به تیم ذوب آهن تبریک گفتم و الان هم بار دیگر به این تیم بابت صعود به مرحله گروهی لیگ قهرمانان تبریک می گویم. این اتفاق برای فوتبال ایران خیلی خوب است که نماینده های بیشتری در لیگ قهرمانان داشته باشند. چنین مسئله ای باعث می گردد که فوتبال ایران و لیگ کشور بهتر و قوی تر گردد.

سرمربی استقلال درباره فشردگی مسابقات توضیح داد: یکی از بزرگترین مسائل ما همین مسئله است. من نمی دانم چرا باید برنامه مسابقات به این صورت فشرده باشد. شاید برنامه هایی از فیفا به AFC می رسد اما ما به همراه پرسپولیس و ذوب آهن می خواهیم در آسیا عملکرد خوبی داشته باشیم. اینکه مسابقات فشرده است و مدام در سفرهای داخلی و خارجی هستیم یاریی به نمایندگان ایران در آسیا نخواهد بود. می توانیم شانس خوبی برای پیروزیت در آسیا داشته باشیم اما برنامه ای که سازمان لیگ تعریف نموده به عملکرد تیم های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا یاری نمی کند.

شفر درباره اینکه یکی از مسئولان سازمان لیگ مدعی شده که برای طراحی برنامه با مربیان لیگ برتر هماهنگی لازم را انجام داده است بیان کرد: شاید آنها اسم من را نمی دانستند که این ادعا را نموده اند. اصلا من چنین برنامه ای ندیده بودم که بخواهم در خصوص آن اظهار نظر کنم.

وی در پاسخ به این سوال که تقابلش را علیرضا منصوریان سرمربی پیشین استقلال را چطور می بیند یادآور شد: این موضوع برای من اهمیتی ندارد. منصوریان سرمربی استقلال بوده و این طبیعت فوتبال است که مقابل تیم سابقش قرار می گیرد. من در طول 30 سال مربیگری ام از این تقابل ها زیاد دیده ام. بارها مقابل تیم سابق خودم قرار گرفتم و مواقع زیادی هم تیمم مقابل سرمربی قبل خود به میدان رفته است تفاوتی ندارد اما چیزی که اهمیت دارد و معین است، ذوب آهن با آن تیم نیم فصل اول تفاوت زیادی نموده و در دو بازی اخیرش در لیگ قهرمانان خیلی خوب نتیجه گرفت. این دو برد اعتماد به نفس آنها را قطعا بالا برده است.

سرمربی استقلال در واکنش به سوال خبرنگار خبرنگاران مبنی بر اینکه به نظر می آید برنامه ریزی سازمان لیگ و بازی های فشرده ای که پیش روی استقلال و پرسپولیس واقع شده است بیشتر از اینکه به ضرر آنها باشد به سود رقبایشان در لیگ است خاطر نشان کرد: بله، صحبت شما کاملا درست است. فصل گذشته وقتی یک بازی حساس مقابل السد داشتیم 5 بازیکن ملی پوش خود را به تیم ملی دادیم در حالی که تیم ملی در یک بازی محبت آمیز با تیم متشکل از امید و بزرگسالان ازبکستان بازی داشت. با این حال 5 بازیکن ملی پوشمان را در اختیار تیم ملی قرار دادیم چون کاری نمی شد کرد. الان هم نمی توانیم کاری انجام دهیم و بهتر است سازمان لیگ بهترین تصمیم را برای فوتبال ایران بگیرد.

شفر اضافه کرد: اگر سازمان لیگ، فوتبال ایران را دوست دارد باید فرصت بیشتری برای استراحت به تیم های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا بدهد.

وی در واکنش به اینکه ظاهرا اردوی تیم ملی در چین برگزار نمی گردد اما باید بازیکنان امید را در اختیار تیم فوتبال امید قرار دهید، گفت: نمی دانم اردوی چین لغو شده یا نه، اگر لغو شده باشد برای ما خوب است و زمان آماده سازی نیم فصل دوم یک سری از بازیکنان ما در تیم ملی بزرگسالان و امید حضور داشتند. از این بابت خوشحالم که بازیکنان استقلال به تیم های ملی دعوت می شوند اما همانطور که ما همکاری نموده ایم انتظار داریم که فدراسیون فوتبال نیز با ما همکاری کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 28 خرداد 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 157

به "وینفرد شفر: برنامه لیگ به نفع رقبای استقلال و پرسپولیس است، شاید مسئولان سازمان لیگ اسم مرا نمی دانند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وینفرد شفر: برنامه لیگ به نفع رقبای استقلال و پرسپولیس است، شاید مسئولان سازمان لیگ اسم مرا نمی دانند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید