پارک ملی متیرالا گرجستان

به گزارش تا بینهایت، با اینکه کشور گرجستان مملو از جاذبه های تاریخی و کلیساهای عجیب و غریب است اما نباید از طبیعت زیبا و منحصر به فرد این کشور به عنوان یکی از دلایل سفر به گرجستان غافل بود . در واقع گرجستان از نظر طبیعت و جاذبه های طبیعی غنی بوده و دارای چندین پارک ملی و منطقه محافظت شده می باشد . پارک ملی متیرالا گرجستان Mtirala National Park Georgia یکی از زیباترین و معروف ترین پارک های ملی گرجستان است که در بخش غربی این کشور در منطقه آجارا واقع شده است . پارک ملی متیرالا با بیش از 15 هزار هکتار وسعت خانه ای برای گونه های مختلف گیاهی و جانوری است .

پارک ملی متیرالا گرجستان

با ما سفر کنید و با تور گرجستان از زیباترین کشور اروپا دیدن کنید و شهر زیبای تفلیس را ببینید.

پارک ملی متیرالا که از جاذبه های گرجستان به شمار می اید یک منطقه محافظت شده در منطقه آجارستان در غرب کوه های قفقاز کوچک است که بین دریای سیاه و کوه های آجارا واقع شده و به منطقه حافظت شده کینتریشی گرجستان متصل می باشد . برای آنانی که تمایل دارند در سفر به گرجستان از فلورا و فونا باورنکردنی منطقه زیبای اجارا لذت ببرند پارک ملی متیرالا می تواند گزینه ای مناسب باشد . قابل ذکر است که قلمرو متیرالا از سنگ های آتشفشانی - رسوبی که نقواروی پک خوانده می شوند تشکیل شده است .

ویژگی های پارک ملی متیرالا گرجستان

منطقه ساحلی آجارا از نظر بارش جوی غنی است به طوری که بارش سالانه این منطقه به 4520 میلیمتر در سال می رسد . در واقع پارک ملی متیرالا را می توان یکی از پرباران ترین و مرطوب ترین مناطق کشور گرجستان دانست . انتخاب نام متیرالا نیز از این ویژگی منطقه گرفته شده است . کلمه متیرالا در زبان گرجی به معنای گریان می باشد . به سبب نوع آب و هوایی که بر این قسمت از گرجستان حاکم است در پارک ملی متیرالا گرجستان انواع گیاهان نیمه گرمسیری منحصر به فرد وجود دارد . جاندارن ثبت شده این پارک خرس قهوه ای ، گونه اروپایی گوزن و گراز وحشی است در حالی که پرندگان آن شامل عقاب booted ، جغد عقاب و اوریول طلایی می باشد . سمندر قفقازی ، وزغ قفقازی ، قورباغه ماش اروپایی و مار قفقازی از جمله دوزیستان ساکن در پارک ملی Mtirala گرجستان هستند .

پارک ملی متیرالا در گرجستان 15698 هکتار وسعت دارد . گردشگران تور گرجستان در سفر به این منطقه علاوه بر لذت بردن از طبیعت فوق العاده آن می توانند کوهپیمایی ، اسب سواری و تور جنگل گردی را به عنوان فعالیت های تفریحی و سرگرم کننده انجام دهند .

منبع: لذت سفر
انتشار: 28 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 809

به "پارک ملی متیرالا گرجستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پارک ملی متیرالا گرجستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید