چغاخور خورشید چمنزار ایران

به گزارش تا بینهایت، تالاب چغاخور جایی است که زیبایی های آن فقط مخصوص یک فصل نبوده و تفریح گاهی چهارفصل است.

چغاخور خورشید چمنزار ایران

بر فلات بلندی در دامنه کوه زاگرس، در دل دشتی سرسبز و وسیع، تالابی زیبا نشسته است به نام چغاخور. با آب وهوایی به شدت فرح بخش و مناظری به شدت چشم نواز. به هر سو از تالاب چغاخور و دیدنی های اطراف آن نگاه کنیم، گویی تابلویی نقاشی شده، با رنگ هایی گرم و دل انگیز را می بینیم. چغاخور نامی آمیخته از دو کلمه پارسی و ترکی است؛ خور در پارسی به معنی خورشید و آفتاب آورده شده و چغا به ترکی یعنی تپه و مرغزار، در نتیجه چغاخور یعنی مرغزار خورشید.

باغ و تفریحگاه خان های بختیاری

از آن جا که دهستان چغاخور و تالاب درون آن یکی از بخش های زیبا و خوش آب وهوای شهرکرد است، از دیرباز خان ها و ایلخان های بختیاری از این مکان به عنوان ییلاق خود استفاده می کردند. تا جایی که در زمان حکومت زندیه باغی سه هکتاری احداث شد با درختان تنومند گردو، چنارهای سربه فلک کشیده؛ چشمه های پرآب، چمنزارها و جویبارهای خروشان.

امروزه این مکان به علت نزدیکی به تالاب چغاخور و وجود سکوهای نشیمن و مناطقی مسطح برای چادر زنی، میزبان توریست های بی شماری است.

شیر سنگی نماد پهلوانان

تعدادی از توریست هایی که برای دیدنی های مناطق گردشگری می فرایند، علاقه مند به دیدن مکان های تاریخی نیز هستند. خوب است بدانیم مجسمه هایی از شیرهای سنگی در روستای سیف آباد و خانی آباد وجود دارند، که یکی از جاذبه های گردشگری نزدیک تالاب چغاخور محسوب می شوند. شیرهای سنگی به عنوان نماد پهلوانان و بزرگان ایل بختیاری، روی قبر آن ها نصب می شدند و اطلاعاتی از متوفی، روی شیر حک می شد تا یادآور پهلوانی ها، جنگ ها و تاریخِ زندگی پرحادثه آن پهلوان باشد.

فقط عکاسی نکنید

جایی که برای تماشا آمده اید، تالاب چغاخور، فقط مکانی برای طبیعت گردی نیست، که تنها تفریح شما عکس دریافت از مناظر باشد، بلکه می توانید خود را به دیگر سرگرمی ها نیز مهمان کنید.

ماهیگیری

در تالاب چغاخور ماهی های متنوع بسیار زیادند، از سویی ماهیگیری نیز آزاد بوده و شما به راحتی می توانید ساعاتی را به این تفریح بپردازید. البته لطفاً از صیدماهی بیش از نیازتان بپرهیزید.

قایق رانی

در بهار و تابستان، فصلی که گردشگران بی شماری به منطقه سرازیر می شوند، یکی از تفریحات آنان قایق رانی در تالاب چغاخور خواهد بود.

کوهنوردی

برای علاقه مندان به کوهنوردی، کلار، قله ای با ارتفاع 3830 متر است که معمولاً در زمستان ها از برف سفیدپوشِ می گردد. شما می توانید قبل از سفر خود تجهیزات کوهنوردی را نیز همراه داشته و به دیدن این قله و مناطق زیبای اطراف آن بروید.

دوچرخه سواری

امکان دوچرخه سواری در اطراف این تالاب، به دلیل آسفالت بودن جهت و راحتیِ راه، به خوبی فراهم شده و شما می توانید همراه تورهای دوچرخه سواری که جهتشان به تالاب چغاخور منتهی می گردد رکاب بزنید.

کمپینگ

چادر زدن و پیک نیک یکی از زیبایی های گردشگری است، که در اطراف تالاب می توانید از آن بهره برده و روز خوشی را سپری کنید.

قدم زدن در دشت شقایق

یکی از مزایای گردش در اطراف تالاب چغاخور، زیبایی های دوچندانِ دشتِ پوشیده از شقایق است. می توانید در این دشت قدم زده و از زیبایی های چشم نواز طبیعت لذت ببرید.

همچنین برای خواندن مطالب بیشتر به خبرنگاران و بخش گردشگری سر بزنید. امیدواریم ساعات خوشی را سپری کنید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 8 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 714

به "چغاخور خورشید چمنزار ایران" امتیاز دهید

1 کاربر به "چغاخور خورشید چمنزار ایران" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چغاخور خورشید چمنزار ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید