چین بزرگترین مزرعه بادی دنیا را می سازد

به گزارش تا بینهایت، به گزارش خبرنگاران به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، در چهاردهمین برنامه 5 ساله چائوژو (متعلق به استان گوانگ دونگ چین) برنامه ای بلندپروازانه برای توسعه پروژه 43.3 گیگاواتی در تنگه تایوان توصیف شده است. فرایند احداث این پروژه قبل از 2025 میلادی شروع می گردد و طبق اطلاعات موجود وسعت آن پس از تکمیل از بزرگترین مزرعه بادی دنیا نیز بزرگتر خواهد بود.

چین بزرگترین مزرعه بادی دنیا را می سازد

این مزرعه به طول 10 کیلومتر هزاران توربین بادی را در بر می گیرد که در فاصله 75 تا 185 کیلومتری ساحل قرار دارند. به علت ویژگی های جغرافیایی و آب وهوای بادخیز منطقه، این توربین ها می توانند بین 43 تا 49 درصد مواقع فعالیت نمایند. این بدان معنا است که توربین ها قادر به 3800 تا 4300 ساعت فعالیت در هر سال خواهند بود.

یک گیگاوات معادل یک میلیارد وات است و 3 میلیون پنل خورشیدی برای فراوری یک گیگاوات برق ضروری است. 100 میلیون ال ای دی کافی است یا یک گیگاوات، برق مورد احتیاج 300 هزار خانه اروپایی راتامین می نماید.

واحد انرژی بادی با ظرفیت فراوری 43.3 گیگاوات برق می تواند الکتریسیته مورد احتیاج 13 میلیون خانوار راتامین کند که معادل 4.3 میلیارد چراغ ال ای دی است.

واحد برق بادی جیوکوان در چین ظرفیت فراوری 20 گیگاوات برق را دارد و هم اکنون عنوان بزرگترین مزرعه بادی دنیا را یدک می کشد.

در اوایل امسال میلادی شهری در نزدیکی استان فوجیان پیشنهاد توسعه یک پروژه یک هزار میلیارد یوانی (138 میلیارد دلار) را ارائه کرد که شامل یک مزرعه بادی 50 گیگاواتی بود.

با توجه به آنکه چین 25 درصد ظرفیت برق بادی دنیا را دارد، در زمینه انرژی بادی پیشرو محسوب می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 6 آبان 1401 بروزرسانی: 6 آبان 1401 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 2148

به "چین بزرگترین مزرعه بادی دنیا را می سازد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین بزرگترین مزرعه بادی دنیا را می سازد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید