کاخ دلما باغچه ، استانبول Dolmabah&ccedile Palace

به گزارش تا بینهایت، کاخ دلماباغچه در شهر استانبول ترکیه، در سمت اروپایی تنگه بسفر واقع شده است و از سال 1889 تا 1909 میلادی از این مکان به عنوان مرکز اداری اصلی امپراتوری عثمانی استفاده می شده است.در ادامه مطلب همراه خبرنگاران باشید تا درباره قصر باشکوه دلما باغچه بیشتر بدانید.

کاخ دلما باغچه ، استانبول Dolmabah&ccedile Palace

از سفر با تور استانبول لذت ببرید.

بلیط هواپیما در طاهاگشت

تاریخچه

کاخ دلماباغچه بین سالهای 1843 و 1856، بدستور سلطان عبدالمجید یکم، 31امین پادشاه عثمانی، ساخته شده است. این قصر در مساحت 45 هزار متر مربع و در منطقه ای با مساحت 110 هزار متر مربع بنا شده است.بزرگترین چلچراغ بلور بوهمی در این قصر واقع شده است. این چلچراغ که هدیه ای است از طرف ملکه ویکتوریا اول، 750 حباب و وزنی معادل 4.5 تن دارد. کاخ دارای سه بخش اصلی است طبقه مستخدمین طبقه کارمندان و منشی ها و طبقه حریم شاهنشاهی.

ساخت این کاخ بعد از 13 سال، سرانجام در سال 1856 میلادی به سرانجام رسید و این قصر باشکوه تا سال 1922 میلادی به عنوان اقامتگاه شخصی پادشاهان عثمانی و نیز محلی برای برپایی جشن ها و پذیرایی از مهمانان عالی رتبه آنان مورد استفاده گرفته است. بعد ازاعلام جمهوری ترکیه این قصر مدتی در زمان آتاتورک به عنوان کاخ ریاست جمهوری مورد بهره برداری نهاده شد و سپس از سال 1952 تا کنون به موزه تبدیل گشته است.

معماری کاخ دلمه باغچه

شخصی به نام سعید آقا مسئولیت کارهای ساخت و ساز این بنا را به عهده گرفت؛ اما این پروژه توسط معمار نیکوقوس بالیان از (اعضای خانواده ارمنی بالایان) و زن معمار به نام اوانیس کالفا محقق شد.

دلماباغچه، بزرگ ترین کاخ در کشور ترکیه به شمار می رود و 285 اتاق، 46 سالن، 6 حمام و 68 سرویس بهداشتی را در برمی گیرد که برخی از اتاق ها رو به خشکی و برخی دیگر رو به دریا هستند. معماری مدرن این بنا از ترکیبی از سبک های باروک، روکوکو، نئوکلاسیک و معماری سنتی عثمانی به دست می آید و به همراه دکور آن، تأثیر رو به افزایش استانداردهای اروپایی بر روی هنر و فرهنگ عثمانی ها را به نمایش می گذارد.

حرم سرای این کاخ از 8 بخش جدا تشکیل می گردد که به هم متصل هستند و اقامتگاه شخصی همسران و مادر پادشاهان عثمانی به حساب می آیند. بر خلاف کاخ توپکاپی که شامل چندین نمونه بی نظیر از کاشی های ایزنیک و کنده کاری های عثمانی می گردد، برای دکور داخلی کاخ دلماباغچه از طلا و بلور و سنگ هایی قیمتی همچون آلاباستر و سنگ سماق یاری گرفته اند.

چگونه از میدان تقسیم (تکسیم) به کاخ دلما باغچه برویم :

اگر در میدان تکسیم قرار دارید توسط فونیکولارF1 Funicular به کاباتاش بروید و از آنجا با تقریباً ده دقیقه پیاده روی به کاخ دلما باغچه خواهید رسید.

اگر در مناطق دیگر استانبول قرار دارید :

اگر در مناطق دیگر استانبول هستید ابتدا توسط نقشه مترو خود را به خط تراموای Tram T1 برسانید و سپس توسط این خط به کاباتاش بروید و از آنجا با تقریباً ده دقیقه پیاده روی به این کاخ خواهید رسید.

لمینت دندان کامپوزیت دندان ایمپلنت ارتودنسی

منبع: تاپ تراول
انتشار: 17 آذر 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 510

به "کاخ دلما باغچه ، استانبول Dolmabah&ccedile Palace" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاخ دلما باغچه ، استانبول Dolmabah&ccedile Palace"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید