108 هکتار از اراضی دولتی قم با کاربری های مختلف واگذار شد

به گزارش تا بینهایت، صبوری گفت:در سال 1399 حدود 108هکتار از اراضی دولتی قم با کاربری مختلف از جمله تجاری، مسکونی، ورزشی، بهداشتی، درمانی، گردشگری و تفریحی به سازمان ها یا اشخاص حقیقی و حقوقی در راستای ضوابط و مقررات مربوطه واگذار شد.

108 هکتار از اراضی دولتی قم با کاربری های مختلف واگذار شد

به گزارش گروه استان های خبرنگاران از قم،حسن صبوری مدیرکل راه و شهرسازی قم درباره واگذاری زمین های دولتی در استان، افزود: مطابق با دستورالعمل ها و بخشنامه های ابلاغی، این اداره کل متولی واگذاری اراضی دولتی متعلق به دولت جمهوری اسلامی ایران به نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن است.

او افزود: به همین دلیل نسبت به واگذاری اراضی واقع در محدوده عمل این اداره کل اعم از محدوده و حریم شهر ها بر اساس کاربری های مرتبط در چارچوب آیین نامه های مصوب همراه با رعایت ضوابط و مقررات شهرسازی و طرح های آینده توسعه عمران اقدام می کند.

مدیرکل راه و شهرسازی قم با بیان این که حدود 108 هکتار از اراضی دولتی استان قم در سال گذشته با کاربری های مختلف واگذار شد، یادآورشد: واگذاری زمین با کاربری مسکونی بر اساس قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن و واگذاری اراضی با کاربری تجاری از طریق برگزاری مزایده عمومی با کاربری مصوب و قیمت کارشناسی روز انجام می پذیرد.

صبوری گفت: از ابتدای سال 99 تا به امروز حدود 290 هزار مترمربع اراضی با کاربری مسکونی و بیش از 700 مترمربع اراضی تجاری واگذار شده است.

او گفت: بیش از 780 هزار مترمربع از اراضی دولتی قم نیز با کاربری های مختلف (به غیر از مسکونی) از ابتدای سال 99 به افراد یا دستگاه ها بر اساس ضوابط واگذار شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی قم یادآورشد: در واگذاری زمین ها سه نوع دسته بندی قیمت تمام شده، قیمت کارشناسی و قیمت منطقه ای وجود دارد، متولی قیمت منطقه ای کمیسیون ماده 68 وزارت دارایی است که شهر ها را پهنه بندی می کند، قیمت ها هم سالی یک بار مشخص می شود و این نوع واگذاری حداقل قیمتی است که معمولا در اراضی در شهر ها مشخص می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی قم گفت: قیمت تمام شده شامل قیمت منطقه ای به اضافه هزینه های بالاسری از جمله نقشه برداری و آماده سازی زمین است؛ همچنین قیمت کارشناسی بر اساس دیدگاه کارشناسان رسمی دادگستری که همان قیمت روز است، مشخص می شود.

ح

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 3 دی 1400 بروزرسانی: 3 دی 1400 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 1891

به "108 هکتار از اراضی دولتی قم با کاربری های مختلف واگذار شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "108 هکتار از اراضی دولتی قم با کاربری های مختلف واگذار شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید