آخرین آمار کرونا در دنیا، شمار مبتلایان به دو میلیون ونیم نزدیک شد

به گزارش تا بینهایت، کشورهای آمریکا، روسیه، انگلیس و ایتالیا در 24 ساعت گذشته بیشترین تعداد مبتلایان جدید به ویروس کرونا را داشته اند.

آخرین آمار کرونا در دنیا، شمار مبتلایان به دو میلیون ونیم نزدیک شد

به گزارش خبرنگاران، کشورهای آمریکا با 6,345، انگلیس با 4,676، ترکیه با 4,674 روسیه با 4,268 ، فرانسه با 2,489 و ایتالیا با 2,256 مورد به ترتیب بیشترین آمار مبتلایان جدید به ویروس کرونا را در 24 ساعت گذشته به خود اختصاص داده اند.

آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا را در تصاویر زیر تا لحظه نگارش این گزارش مشاهد می کنید، این آمار دقیقه ای به روز می گردد.

تصاویر و منابع از سایت ورد اُ میترز که آمار لحظه ای مبتلایان و کشته شدگان را به تفکیک به روز رسانی می نماید.

آمریکا

در تازه ترین خبرها از این کشور روزنامه واشنگتن پست نوشت: مقامات آمریکایی و بین المللی گزارش داده اند که دهها محقق، پزشک متخصص و کارشناس سلامت عمومی آمریکایی در مراکز کنترل و پیشگیری از بیمارهای سازمان بهداشت دنیای در ژنو به صورت تمام وقت کار می نمایند و در زمان ظهور ویروس کرونا در اواخر سال گذشته میلادی در چین اطلاعات کاملی درباره این موضوع و شیوع آن در چین به دولت دونالد ترامپ منتقل نموده بودند.

به گزارش سی ان ان، در خبری دیگر آمریکا، مکزیک و کانادا روز دوشنبه توافق کردند که محدودیت سفرهای غیرضروری در مرزهای مشترک میان خود را برای 30 روز دیگر تمدید نمایند.ترامپ نیز پیش تر در توئیت خود نوشت: ما با توافق دوجانبه به صورت موقت مرزهای شمالی خود با کانادا را برای رفت و آمدهای غیرضروری بستیم. تجارت تحت تاثیر این محدودیت نیست. به همین دلیل وبسایت ان بی سی نیوز نیز در خبری نوشت که شمار کشته های آمریکا از 40هزار تن عبور نموده و به رقم 41,349 تن رسیده است و تنها ظرف روز گذشته 478 تن در نیویورک جان باخته اند تا شمار کلی کشته شدگان در این ایالت به 14,347 تن برسد. به طور کلی آمریکا تا به امروز 771,197 مورد مبتلا دارد که ظرف 24 ساعت گذشته 781 تن نیز جان باخته اند.

انگلیس

به گزارش گاردین سازمان ملی خدمات بهداشت انگلیس روز دوشنبه با صدور بیانیه ای از تدارکات پروژه جمع آوری پلاسمای خون بیماران بهبود یافته بر اثر کووید-19 با هدف تحقیق درباره امکان درمان مبتلایان به این بیماری اطلاع داد. بر اساس این بیانیه اگر مجوزهای لازم برای اجرای این پروژه توسط دولت انگلیس صادر گردد، از روش پلاسما درمانی برای تسریع در فرایند بهبود بیماران مبتلا به کووید-19 و افزایش شانس نجات آنهایی که در خطر مرگ قرار دارند استفاده خواهد شد.

محققان انگلیسی امیدوارند که با تزریق خون کسانی که از بیماری کرونا جان سالم به در برده اند بتوانند از پادتن های موجود در خون آنان جهت درمان مبتلایان به این ویروس استفاده نمایند.لازم به ذکر است که چین با استفاده از همین روش توانست جان بسیاری از مبتلایان به ویروس کرونا را نجات دهد. همین روش پیش از این در دورۀ همه گیری ویروس سارس و اِبولا برای کاهش عارضه های بیماری و شمار کسانی که باید در بیمارستان ها بستری می شدند، به کار گرفته شد. در خبری دیگر رئیس دانشکده پزشکی مراقبت های ویژه انگلیس با اشاره به بحران کمبود لباس های محافظتی در بحبوحه شیوع ویروس کرونا (کووید-19) در این کشور، درباره انصراف پزشکان برای درمان بیماران مبتلا به این بیماری هشدار داد.

در خبری دیگر میرر نیز نوشت که 140 هزار شرکت انگلیسی ظرف 8 ساعت از دولت کشورشان درخواست یاری نموده اند. گفته می گردد این درخواست شامل حقوق یک میلیون کارگر است.

این کشور تا کنون بیش از 124,743 مورد مبتلا دارد که با فوت 449 تن دیگر طی 24 ساعت گذشته شمار جان باختگانش به عدد 16,509 می رسد.

آلمان

پس از حدود یک ماه، آلمان محدودیت های اعمال شده در پی شیوع کرونا کاهش داد؛ مغازه های کوچک، فروشنده های خودرو و دوچرخه از امروز اجازه دارند فعالیت خود را از سر بگیرند.آلمان از هفته گذشته بیان کرد که منحنی شیوع کرونا فرایندی ثابت پیدا نموده و شرایط تحت کنترل است. اما مقررات فاصله گیری اجتماعی در این کشور همچنان به قوت خود باقی است.

به گزارش گاردین این در حالی است که آنگلا مرکل صدراعظم این کشور نسبت به آغاز موج دوم همه گیری هشدار داده است. به همین دلیل بحث های مطرح شده در محافل سیاسی آلمان مبنی بر لزوم برداشته شدن محدودیت های کرونا، انتقاد صدراعظم این کشور را به دنبال داشت. مرکل امروز در کنفرانس مجازی مقامات حزب حاکم دموکرات مسیحی آلمان (CDU) نارضایتی خود را از اینگونه اظهار نظرها در بحبوحه کوشش های دولتش برای مهار همه گیری کرونا نشان داد.مرکل گفت بسیار نگران است که پیشرفت خوب در عفونت های کرونا معکوس گردد، زیرا در صورت برداشته شدن محدودیت ها تعداد کمی از افراد به فاصله گذاری اجتماعی عمل می نمایند. این کشور تا کنون بیش از 146,293 مورد مبتلا دارد که با فوت 41 تن دیگر طی 24 ساعت گذشته شمار جان باختگانش به عدد 4,683 می رسد.

اسپانیا

دولت اسپانیا طرحی پیشنهادی برای متحدان خود در اتحادیه اروپا دارد که به موجب آن به وسیله صندوق ترمیمی یک هزار و 500 میلیارد یورویی (1.5 تریلیون یورو) و تامین اعتبار مالی وام های دائمی، به کشورهای اروپایی با بیشترین زیان مالی بحران کرونا یاری گردد. به گزارش رویترز، پدرو سانچز نخست وزیر اسپانیا این طرح را برای همتایان اروپایی در جریان نشستی در روز پنجشنبه تشریح می نماید. پیشنهاد اسپانیا هم جهت با پیشنهاد مطرح شده از سوی یوهانس هان کمیسر بودجه اتحادیه اروپاست. براساس طرح پیشنهادی اسپانیا، انتقال وجوهات مالی باید برای آغاز از روز اول سال 2021 میلادی اختصاص داده گردد و در طول دو تا سه سال آینده به اجرا درآید. اسپانیا درصدد است بازپرداخت بهره این پول را به مجموعه جدیدی از مالیات های اروپایی همچون مالیات مرزی کربن و دیگر وجوهات سبز متکی کند.

به گزارش الیو پرس اسپانیا همچنان می خواهد مقررات قرنطینه و تعطیلی عمومی را حفظ کند. از 14 مارس، بچه ها در اسپانیا اجازه خارج شدن از خانه ها را نداشتند. پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا بیان کرد که از 27 آوریل، یعنی یک هفته دیگر به بچه ها اجازه خروج از خانه برای هواخوری داده می گردد. این کشور تا کنون بیش از 200,210 مورد مبتلا دارد که با فوت 399 تن دیگر طی 24 ساعت گذشته شمار جان باختگانش به عدد 20,852 می رسد.

ایتالیا

آخرین آمارها حاکی از کمترین میزان مرگ و میر طی یک هفته در این کشور است. به گزارش الجزیره همچنین گزارش شده که فرایند ابتلا نیز سیری کاهشی داشته است. به گزارش نیویورک پست بعضی متخصصان می گویند این کشور همچنان در فاز اول بحران واقع شده است و به فاز دوم وارد نشده است. به گزارش ای سی ان ای، کووید 19 همچنین باعث خسارت زیادی به بخش کشاورزی ایتالیا با توجه به 6 هفته قرنطینه شده است.علاوه بر این خشکسالی نیز یکی دیگر از مواردی است که بخش کشاورزی ایتالیا را دچار مشکل نموده است. این کشور تا کنون بیش از 181,228 مورد مبتلا دارد که با فوت 454 تن دیگر طی 24 ساعت گذشته شمار جان باختگانش به عدد 24,114 می رسد.

فرانسه

این کشور تا کنون بیش از 155,383 مورد مبتلا دارد که با فوت 547 تن دیگر طی 24 ساعت گذشته شمار جان باختگانش به عدد 20,265 می رسد. در همین حال وزیر خارجه فرانسه سفیر چین را به دلیل ایراد اظهارات توهین آمیز علیه پاریس در رابطه با کرونا احضار نموده است. ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه در مصاحبه با روزنامه لوموند گفت: نمی توانم توهین به کارکنانی را که از جان سالمندان محافظت می نمایند از سوی هر طرفی که باشد از جمله سفارت چین قبول کنم. ما می خواهیم چین به ما احترام بگذارند همانطور که این کشور دوست دارد محترم شمرده گردد.12 آوریل سایت سفارت چین در فرانسه، بعضی کارکنان و پرستاران فرانسوی را متهم کرد که سالمندان را رها نموده اند تا از گرسنگی و بیماری بمیرند. لودریان 14 آوریل نیز سفیر چین را به خاطر اظهارات توهین آمیزش در رابطه با کرونا احضار کرد. پکن تأکید نموده بود که این مواضع ناشی از بدفهمی است.

روسیه

به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه امروز دوشنبه در نشستی با حضور مقامات این کشور در مورد مبارزه با ویروس کرونا در سخنانی بیان کرد که اوج این بیماری در روسیه هنوز روی نداده است؛ اما مسئولان دولتی و درمانی در کوششند تا گسترش آن را کُندتر نمایند. رئیس جمهوری روسیه در این باره گفت: همانطور که کارشناسان می گویند، سرعت ابتلا به این بیماری پیش روی ما واقع شده است و لذا ما باید هر کاری را که می توانیم انجام دهیم تا این قله را هموارتر نموده و مدت این دوره را کوتاه کنیم.

ولادیمیر پوتین در ادامه سخنان خود اضافه نمود: شرایط هنوز بغرنج است و متاسفانه شیوع این بیماری همه گیر ادامه دارد. به دلیل اقدامات پیشگیرانه، ما توانستیم فرایند (این بیماری را) کُند کنیم؛ اما متأسفانه این بیماری حتی به میزان کم، در تمام 85 منطقه فدراسیون روسیه مشاهده شده است. این کشور تا کنون بیش از 47,121 مورد مبتلا دارد که با فوت44 تن دیگر طی 24 ساعت گذشته شمار جان باختگانش به عدد 405 می رسد.

ترکیه

ترکیه آلوده ترین کشور قاره آسیا به ویروس کرونا اعلام شده است. به گزارش تی آر تی، رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری بیان کرد : ترکیه آغاز به دریافت ثمرات تدابیر پیشگیرانه ای نموده که در برابر شیوع ویروس جدید کرونا (کووید - 19) اتخاذ نموده بود.رئیس جمهوری در پی نشست کابینه که برای چهارمین بار به وسیله ویدئو کنفرانس برگزار گردید، طی سخنانی با اشاره به اینکه مبارزه ترکیه با کرونا ویروس بر 4 محور اصلی پایدار است گفت: اولی فراهم کردن زمینه رعایت فاصله اجتماعی بین انسان هاست. دومی تامین کارکرد بدون وقفه سیستم بهداشت و درمان است. سومی عدم ایجاد خلل در زنجیره ارائه خدمات اساسی از قبیل مواد غذایی و نظافت بوده و چهارمی نیز عدم برهم خوردن نظم عمومی است.

رئیس جمهوری با بیان اینکه ترکیه در هیچ موضوعی کم و کاستی نداشته و با ریسک روبرو نمیباشد گفت: در بیمارستان ها فشردگی فوق العاده ای وجود ندارد.

اردوغان همچنین اضافه نمود: پیشرفت بسیار چشمگیری در عرصه فراوری تجهیزات پیشگیرانه بهداشتی داشته ایم. فرایند فراوری فیلتر ماسک های N95 و N99 که برای پرسنل بهداشت و درمان نقش حیاتی ایفا مینمایند، به خاتمه رسیده و مراحله آزمایش آنها آغاز شده است. این کشور تا کنون بیش از 90,980 مورد مبتلا دارد که با فوت 123 تن دیگر طی 24 ساعت گذشته شمار جان باختگانش به عدد 2,140 می رسد.

ایران

در ایران نیز بعضی کسب و کارها فعالیت خود را از امروز اول اردیبهشت ماه با رعایت موارد بهداشتیآغاز نموده اند. رئیس جمهور نیز با اشاره به اقدامات اجرا شده در زمینه مقابله با ویروس کرونا در ایران از آمادگی برای انتقال تجربیات در این زمینه به کشورهای همسایه و دوست خبرداد و گفت: آمادگی داریم درصورت احتیاج تجهیزات مورد نظر برای مقابله با ویروس کرونا را در اختیار کشور دوست آذربایجان قرار دهیم.

وی در تماس دیگری با امیر کویت و با اشاره به شرایط سخت حاکم بر دنیا به خاطر شیوع ویروس کرونا، گفت: امیدواریم این شرایط سخت بعضی را متنبه کند تا نسبت به اشتباهات خود تجدید نظر نموده و روابط انسانی را مبنای عملکرد خود قرار دهند.

حسن روحانی همچنین ضمن ابراز همدردی با مردم ایتالیا در زمینه ویروس کرونا به نخست وزیر این کشور گفت: ایران در زمینه مقابله با این ویروس به پیشرفت های خوبی در شرکت های دانش بنیان دست یافته و آمادگی داریم با انتقال تجربیات خود در زمینه مهار ویروس کرونا با یکدیگر همکاری کنیم.رئیس جمهور با بیان اینکه تحریم های غیر قانونی آمریکا علیه ایران در این شرایط سخت هم ادامه دارد، به مخالفت آمریکا با پرداخت وام از سوی صندوق بین المللی پول به ایران اشاره نمود و اضافه نمود: انتظار داریم کشورهای اروپایی بویژه ایتالیا در برابر این نقض مقررات در این شرایط سخت، اقدامات لازم را انجام دهند. ایران تا کنون 83,505 مورد ابتلا دارد که با فوت 91 تن دیگر شمار جان باختگان به 5,209 تن رسیده است.

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 30 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 945

به "آخرین آمار کرونا در دنیا، شمار مبتلایان به دو میلیون ونیم نزدیک شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین آمار کرونا در دنیا، شمار مبتلایان به دو میلیون ونیم نزدیک شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید