آفریقایی ها در شورای امنیت علیه رژیم های حامی حفتر وارد عمل می شوند

به گزارش تا بینهایت، وزیر خارجه دولت وفاق ملی لیبی گفت چهار کشور آفریقایی به زودی موضعی یکپارچه علیه تجاوز رئیس تشکیلات موسوم به ارتش ملی لیبی به طرابلس برای توقف حملات وی و ایجاد آتش بس مطابق شروط دولت وفاق اتخاذ می کنند.

آفریقایی ها در شورای امنیت علیه رژیم های حامی حفتر وارد عمل می شوند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، محمد القبلاوی، سخنگوی وزارت امور خارجه دولت وفاق ملی لیبی از موضع یکپارچه قریب الوقوع کشورهای آفریقایی در شورای امنیت علیه سرلشکر خلیفه حفتر و حامیان وی برای پایان دادن به حمله مسلحانه وی خبر داد.

القبلاوی در گفت وگو با وبگاه خبری الخلیج اونلاین تاکید کرد: جمعه ابراهیم، کننده دائم لیبی نزد اتحادیه آفریقا سفر دوره ای به چند کشور آفریقایی را آغاز کرده است و حامل نامه هایی از سوی فائز السراج، نخست وزیر دولت وفاق ملی لیبی برای آنها بوده است.

وی هدف از این سفر فرستاده لیبی را ایجاد موضع یکپارچه چهار کشور آفریقایی حاضر در شورای امنیت علیه حفتر برای پایان دادن به تجاوز وی و ایجاد آتش بس مطابق با شروط دولت وفاق ملی گفت.

القبلاوی افزود: وزارت خارجه لیبی در اوایل حملات حفتر به طرابلس در نامه هایی خطاب به شورای امنیت خواستار موضع محکم برای پاسخ به این تجاوز ومحکومیت عوامل آن و ایجاد آتش بس شد، اما شکاف سیاسی و بین المللی و منطقه ای بر سر بحران لیبی تاثیری در یکپارچه شدن موضع جامعه بین المللی نداشت.

این مقام لیبیایی در عین حال بر اعتماد کامل دولت لیبی به قدرت نظامی خود برای دستیابی به پیروزی های میدانی و ناکام گذاشتن راه چاره نظامی حفتر تاکید کرد.

وی افزود: وزارت خارجه لیبی متوجه شده است که لحن برخی کشورها که از ابتدای حمله مسلحانه حفتر به طرابلس حامی او بودند، حالا دیگر تغییر کردند.

سرهنگ محمد القنیدی مسئول دستگاه اطلاعات نظامی نیروهای البنیان المرصوص وابسته به دولت وفاق ملی به ریاست فایز السراج هم اخیرا تایید کرد که امارات، عربستان سعودی و مصر از پیشروی نیروهای حفتر به سمت طرابلس حمایت می کنند.

القنیدی در مصاحبه با وبگاه الخلیج آنلاین گفت که این سه کشور از خلیفه حفتر فرمانده شبه نظامیان الکرامه با هدف به وجود آوردن السیسی جدید در لیبی حمایت می کنند.

وی افزود که حفتر از پول و سلاح کافی برای مقابله با نیروهای البنیان المرصوص و ارتش وابسته به دولت وفاق ملی برخوردار نیست و این تحرکات آنها پس از سفر اخیر حفتر به عربستان سعودی آغاز شد.

نیروهای حفتر از چهارم آوریل گذشته برای تسلط بر طرابلس به این استان حمله کردند که تاکنون با کشته شدن بیش از یک هزار نفر و زخمی شدن بالغ بر پنج هزار و پانصد نفر همراه بوده است، اما این نیروها هنوز نتوانستند به سمت مرکز پایتخت پیشروی کنند.

نیروهای دولت وفاق ملی لیبی هم یکشبه گذشته گفت یک فروند پهپاد اماراتی را در شهر مصراته در غرب لیبی سرنگون کرده است. یک پهپاد اماراتی دیگر هم اوایل ماه جاری در لیبی سرنگون شد. لیبی از سال 2011 صحنه کشمکش بر سر قدرت است که حالا به درگیری میان نیروهای دولت وفاق ملی که جامعه بین المللی آن را به رسمیت شناخته با نیروهای ژنرال حفتر است که شهر بنغازی لیبی را مقر خود قرار داده است.

ق

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 25 شهریور 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 270

به "آفریقایی ها در شورای امنیت علیه رژیم های حامی حفتر وارد عمل می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آفریقایی ها در شورای امنیت علیه رژیم های حامی حفتر وارد عمل می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید