آمادگی 84 اثر تاریخی خوسف برای میزبانی از گردشگران نوروزی

به گزارش تا بینهایت، 84 اثر تاریخی شهرستان خوسف آماده میزبانی از مسافران و گردشگران نوروزی است.

آمادگی 84 اثر تاریخی خوسف برای میزبانی از گردشگران نوروزی

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی، علی صالحی مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان خوسف با اشاره به وجود 254 اثر تاریخی شناسایی شده در این شهرستان گفت: 84 اثر تاریخی این شهرستان در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

صالحی، آرامگاه ابن حسام خوسفی را یکی از مهمترین آثار تاریخی این شهرستان مطرح کرد و اضافه نمود: بافت تاریخی خوسف یکی از بافت های پویا و منحصر به فرد این شهرستان است که در دل خود خانه های تاریخی، قلعه، آب انبار و مسجد با قدمتی از دوران صفویان، قاجاریه و پهلوی دارد.

وی به روستاهای هدف گردشگری این شهرستان اشاره نمود و اضافه نمود: روستای کوهستانی آرک و روستای تاریخی خور با بادگیرهای زیبایش از جمله مناطقی هستند که با سفر به آنها علاوه بر طبیعت بکر می توان از بافت تاریخی و تالاب آن نیز بهره برد.

دبیر ستاد خدمات سفر شهرستان خوسف همچنین اضافه نمود: در تعطیلات نوروز سال جاری بقاع متبرکه این شهرستان شامل آستان مقدس شاه سلیمان علی(ع)، آستان سلطان ابوالقاسم نصرآباد و مجتمع فرهنگی و مذهبی بلنجیر برای پذیرایی از مهمانان نوروزی آماده شده است.

علی صالحی گفت: در کنار همه این جاذبه ها، کویر و دق منحصر به فرد اکبرآباد و مجتمع گردشگری آبدرمانی کویر لوت نیز میزبان گردشگران خواهد بود.

منبع: میراث آریا
انتشار: 31 شهریور 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 284

به "آمادگی 84 اثر تاریخی خوسف برای میزبانی از گردشگران نوروزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمادگی 84 اثر تاریخی خوسف برای میزبانی از گردشگران نوروزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید