اتفاقی که خیال سرمربی را راحت نموده است، مردان سایه پرسپولیسِ یحیی

به گزارش تا بینهایت، به گزارش خبرنگاران، پس از جدایی برانکو ایوانکوویچ از پرسپولیس در ابتدای فصل جاری رقابت های لیگ برتر اظهار نظرهای هیجانی از سوی بعضی پیشکسوتان و طرفداران این تیم نسبت به تضعیف قهرمان سه دوره متوالی فوتبال ایران مطرح شد. در این بین تنها کسی که باور داشت سرخ ها باز هم مدعی قهرمانی هستند خودِ برانکو بود.

اتفاقی که خیال سرمربی را راحت نموده است، مردان سایه پرسپولیسِ یحیی

سرمربی سرخپوشان پایتخت پس از تصمیم به فسخ قرارداد خود خاطرنشان کرد اسکلت اصلی پرسپولیس حفظ شده و این تیم همچنان برای قهرمانی مبارزه خواهد نمود.

اتفاقی که با دستورات فنی گابریل کالدرون در نیم فصل اول و سپس یحیی گل محمدی در دور برگشت بازی ها شکلی عملی به خود گرفت تا سرخ ها در انتها هفته بیست و یکم با 10 امتیاز اختلاف نسبت به سایر رقیبان، 47 امتیاز کسب نموده و در رده اول جدول جا خوش نمایند.

سرخ ها در حالی لیگ برتر را آغاز کردند که کمبود مهاجم در این تیم باعث شد تا نقدها تندی از علی علیپور گردد. جونیور برانداو، خرید 550 هزار دلاری کالدرون نیز پیروز نبود تا خیلی زود چمدان هایش را ببندد و تهران را ترک کند. با این حال بازیکنان دیگری همچون مهدی ترابی و وحید امیری توانستند به خوبی در نقش یک تمام نماینده ظاهر شده و برای پرسپولیس بدرخشند تا این تیم با تاکتیک مدنظر سرمربی خود که ایجاد تغییرات متوالی در ترکیب اصلی خود بود به قهرمانی نیم فصل برسد.

پرسپولیس در نیم فصل دوم دچار تغییر در کادر فنی شد تا یحیی گل محمدی با دیدگاه فنی کاملاً متفاوتی در چینش ترکیب یازده نفره سرخ ها رهبری مدافع عنوان قهرمانی را بر عهده بگیرد.

سرمربی پرسپولیس که در سه بازی ابتدایی با این تیم حاضر به ایجاد کوچکترین تغییر نشد رفته رفته از بازیکنان نیمکت نشین استفاده کرد تا بتواند به ترکیب ایده آل خود برسد.

یحیی در پنج بازی بعدی با پرسپولیس در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا هر آنچه خواست را پیاده کرد. پلان های تاکتیکی سرخ ها دوبار تغییر کرد تا آنها بتوانند در دو بازی ابتدایی خود در آسیا نیز به پیروزی برسند اما این اتفاق نیفتاد. با این حال سرخ ها امار قابل قبولی را از خود به نمایش گذاشتند تا طرفداران پرسپولیس، امیدوار باقی بمانند.

تیمی که با خرید کریستین اوساگونا و آنتونی استوکس در نیم فصل اول مشکل کمبود مهاجم را نیز حل کرد تا کامل تر از گذشته به مصاف حریفان بروند.

البته استوکس بار دیگر زیر سایه حاشیه باقی ماند تا نتواند به پرسپولیس یاری چندانی کند. او پس از ملاقات دوم پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا با شارجه امارات در دبی ماند تا به جمع هم تیمی های خود باز نگردد. با این حال بعید به نظر می رسد نبود او نیز مسئله ای را برای سرخ ها ایجاد کند.

گل محمدی در تمامی خطوط سه گانه و حتی دروازه بانی، یک جانشین مناسب برای یازده مرد اصلی خود دارد. او هر وقت اراده کند می تواند مردان خود را از روی نیمکت بلند نموده و روانه میدان مسابقه کند تا بتوانند پرسپولیس را در جهت پیروزیت های متوالی یاری نمایند.

تیمی که بدون شک یکی از بهترین لیست ذخیره ها را دارد. بازیکنانی که آرزوی هر مربی دیگری برای حضور در ترکیب اصلی هستند اما ماندن در پرسپولیس را به لطف رقم قرارداد و جام های متوالی به رفتن در تیم های دیگر ترجیح می دهند.

در بین بازیکنان فعلی پرسپولیس، بوژیدار رادشوویچ، سید جلال حسینی (محمدحسین کنعانی زادگان)، محسن ربیع خواه، سیامک نعمتی، کریستین اوساگونا (آنتونی استوکس)، امید عالیشاه و محمد نادری بازیکنانی هستند که بیشتر از بقیه طعم نیمکت نشینی را تجربه نموده اند اما هر یک از آنها در طول فصل جاری مسابقات هر بار وارد زمین شدند تاثیر گذاری قابل قبولی در ترکیب پرسپولیس داشته اند.

بازیکنانی که می توانند یک تیم کامل را تشکیل دهند اما دردسر شیرین یحیی در انتخاب تنها 11 بازیکن باعث شده تا انها نیمکت نشین شوند.

مردان سایه پرسپولیس که می توانند تضمین طلایی برای گوکر قهرمانی سرخ ها در لیگ برتر باشند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 932

به "اتفاقی که خیال سرمربی را راحت نموده است، مردان سایه پرسپولیسِ یحیی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتفاقی که خیال سرمربی را راحت نموده است، مردان سایه پرسپولیسِ یحیی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید