اتهام زنی آمریکا به پکن درباره رفتار تحریک آمیز در دریای چین جنوبی

به گزارش تا بینهایت، آمریکا پکن را به رفتار تحریک آمیز در دریای چین جنوبی متهم نموده است.

اتهام زنی آمریکا به پکن درباره رفتار تحریک آمیز در دریای چین جنوبی

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، آمریکا روز شنبه از چین خواست تا دست از رفتار زورگویانه در دریای چین جنوبی بردارد. واشنگتن مدعی شد که نگران گزارشات منتشر شده مبنی بر اقدامات تحریک آمیز پکن و ساخت و سازهای گاز و نفت فراساحلی در آبهای تحت مناقشه است.

سه منبع امنیتی روز آدینه به رویترز خبر دادند که کشتی تحقیقاتی دولت چین در به همراه یک کشتی تحت کنترل شرکت نفتی پتروناس مالزی در این آبها دیده شده است.

کشتی هایانگ دیژی 8 هفته گذشته در ویتنام مشاهده شده بود؛ جایی که در سال گذشته مشغول انجام تحقیقات استخراج نفت در ناحیه مالی ویتنام بود.

وزارت خارجه آمریکا نیز به واسطه رقابت و اختلاف جدی با دولت چین در بیانیه ای بیان کرد: آمریکا نگران گزارشات درباره اقدامات تحریک آمیز چین با هدف توسعه نفت و گاز در مناطق مورد ادعای کشورهای دیگر است.

وزارت خارجه آمریکا با بیان اینکه اقدامات چین تهدیدی برای امنیت انرژی منطقه است از پکن خواست تا از آنچه رفتار زورگویانه خوانده اجتناب کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 27 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 940

به "اتهام زنی آمریکا به پکن درباره رفتار تحریک آمیز در دریای چین جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتهام زنی آمریکا به پکن درباره رفتار تحریک آمیز در دریای چین جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید