چین تاسیسات جدید نظامی در دریای چین جنوبی ساخته است

به گزارش تا بینهایت، یک اندیشکده آمریکایی خاطرنشان کرد، دولت چین تاسیسات جدید نظامی در جزایر واقع در دریای چین جنوبی ساخته است؛ اقدامی که می تواند باعث افزایش تنش ها با واشنگتن گردد؛ چون پکن را به نظامی کردن این منطقه متهم می نماید.

چین تاسیسات جدید نظامی در دریای چین جنوبی ساخته است

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری رویترز، اندیشکده ابتکار عمل شفافیت دریایی آسیا که بخشی از مرکز مطالعات استراتژیک و بین الملل واشنگتن است، بیان کرد، تصاویر ماهواره ای جدید نشان می دهد که تاسیسات ارتباطی، رادار و موشک در حال ساخته شدن در مناطقی با عنوان Fiery Cross، Mischief و Subi Reefs در جزایر اسپارتلی است.

آمریکا دولت چین را به نظامی کردن منطقه متهم نموده و نگران این است که این اقدامات از سوی پکن بر جابجایی در دریای چین جنوبی اثر بگذارد، چون این یک آبراه بسیار مهم محسوب می گردد.

ماه گذشته میلادی، یکی از ناوهای نیروهای دریایی آمریکا در فاصله 12 گره دریایی از صخره موسوم به Mischief حرکت کرد.

چین اتهامات آمریکا را در نظامی کردن این دریا رد می نماید؛ مالکیت این منطقه مورد ادعای مالزی، برونئی، فیلیپین، تایوان و ویتنام نیز است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا به دنبال یاری دریافت از چین برای حل مساله کره شمالی است و تنش ها میان واشنگتن و پکن بر سر مسائل و تاسیسات نظامی در دریای چین جنوبی می تواند اوضاع را بغرنج کند.

این اندیشکده بیان کرد، چین چهار پناهگاه موشکی در Fiery Cross ساخته است و هشت پناهگاه موشکی هم از قبل در این منطقه دارد.

Mischief و Subi Reefs نیز هر کدام هشت پناهگاه موشکی دارند.

در فوریه امسال میلادی، رویترز گزارش داد که چین ساخت سازه هایی را که محل موشک های دوربرد سطح به هوا است در این سه جزیره به خاتمه رسانده است.

در Mischief یک آنتن بسیار بزرگ در حال نصب است که به دولت چین این امکان را می دهد تا بر نواحی اطراف این جزیره نظارت کامل داشته باشد. این آنتن می تواند باعث نگرانی فیلیپین گردد چون دولت مانیل مدعی مالکیت این نواحی است.

یک گنبد بزرگ هم در Fiery Cross نصب شده و یکی دیگر هم در حال ساخت است که شامل یک سیستم راداری می گردد. دو گنبد دیگر نیز در حال ساخت در Mischief است.

یک گنبد کوچکتر هم در نزدیکی پناهگاه های موشکی در Mischief است که می تواند با رادارهایی برای هر سیستم موشکی که احتمالا در این منطقه قرار خواهند گرفت، ارتباط برقرار کند.

در ادامه گزارش این اندیشکده آمده است: پکن حالا می تواند تاسیسات نظامی خود شامل جنگنده ها و پرتابه های متحرک موشک را در جزایر اسپارتلی در هر زمان که بخواهد، مستقر کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 502

به "چین تاسیسات جدید نظامی در دریای چین جنوبی ساخته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین تاسیسات جدید نظامی در دریای چین جنوبی ساخته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید