چین مانورهای نظامی در دریای جنوبی چین برگزار می نماید

به گزارش تا بینهایت، روزنامه رسمی ارتش آزادی بخش خلق چین امروز آدینه اعلام نمود: ارتش چین طی هفته جاری مانورهای نظامی را در منطقه مورد مناقشه دریای جنوبی چین برگزار خواهد نمود.

چین مانورهای نظامی در دریای جنوبی چین برگزار می نماید

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه رسمی ارتش آزادی بخش چین، ارتش چین تصمیم دارد تا طی هفته جاری مانورهای نظامی را در دریای جنوبی چین انجام دهد.

در این مانورهای نظامی، کشتی های جنگی، زیردریایی ها و جنگنده های نیروی هوایی شرکت خواهند کرد.

چین ادعای مالکیت 90 درصد دریای جنوبی چین را مطرح کرده و سعی کرده است تا با ساخت جزایر مصنوعی این ادعای خود را تقویت بخشد.فیلیپین، تایوان، مالزی، برونئی و ویتنام نیز ادعای مالکیت بخشی از این دریا را مطرح کرده اند.

فرمانده ناوگان دریایی آمریکا در اقیانوس آرام پیش از این نسبت به رقابت تسلیحاتی در منطقه مورد مناقشه دریای جنوبی چین هشدار داده است.

آمریکا بارها ضمن انتقاد از اقدام چین در ساخت جزایر مصنوعی در دریای جنوبی چین، خواهان متوقف شدن این فعالیت ها شده است.

این روزنامه چینی اضافه نمود: مانورهای نظامی ارتش چین در هزاران کیلومتر مربع از آبهای منطقه دریای جنوبی چین از روز چهارشنبه شروع شده و طی روزهای آینده ادامه خواهد یافت.

چین به طور متناوب برگزاری این مانورها در دریای جنوبی چین را اعلام کرده است تا سعی کند رویکرد شفاف خود در مورد تحولات نظامی منطقه را نشان دهد.

ماه گذشته اقدام آمریکا در پرواز یک فروند بمب افکن راهبردی بی 52 در نزدیکی جزایر مصنوعی چین در دریای جنوبی چین و گشت زنی ناو جنگی لاسن در نزدیکی این منطقه با واکنش منفی پکن روبرو شده بود.

ایالات متحده موافقت کرده است تا هواپیمای جاسوسی پی 8 پوسیدون طی ماه جاری در سنگاپور مستقر گردد. این تازه ترین واکنش آمریکا به ادامه ادعاهای ارضی چین در مورد مالکیت دریای جنوبی چین به شمار می رود.

این اقدام آمریکا موجب خشم و نگرانی مقام های پکن شده است. آمریکا پیش از این نیز هواپیمای جاسوسی پی 8 را در ژاپن و فیلیپین مستقر کرده است و پروازهای جاسوسی و شناسایی نیز بر فراز مالزی انجام داده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 26 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 681

به "چین مانورهای نظامی در دریای جنوبی چین برگزار می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین مانورهای نظامی در دریای جنوبی چین برگزار می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید