از پاریس این سوغاتی ها را بخرید، تصاویر

به گزارش تا بینهایت، دوستان و بستگان شما حتماً مشتاق شنیدن تجربه سفر شما به شهر پاریس هستند. بردن سوغاتی های دلنشین پاریسی هم محبت و دوستی شما را نشان می دهد و هم اطرافیان شما را در لمس این تجربه شریک می سازد. به علاوه یادگاری بردن قطعه ای از این شهر بر دلتنگی شما هم مرهم خواهد بود چرا که لحظات رؤیایی گردش در پاریس همواره شما را دلتنگ خواهد نمود. در این مطلب بهترین سوغاتی هایی که می توانید از پاریس با خود ببرید را به شما معرفی می کنیم.

از پاریس این سوغاتی ها را بخرید، تصاویر

با ما همراه باشید و با تور فرانسه ارزان از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

1. بلیت مترو پاریس

مترو عنصر مهمی در زندگی روزمره مردم پاریس است. در زمان حضور در این شهر حتماً شما هم همانند مردم بومی زیاد با مترو سفر خواهید کرد چرا که در عرض چند دقیقه می توانید به راحتی از کلیسای نوتردام به برج ایفل برسید. به یاد داشته باشید تعدادی از بلیت های متروی استفاده شده را یادگاری نگه دارید.

2. اشیایی از بوکینیست

بوکینیست (Bouquinistes) به کتاب فروش های در حاشیه رود سن (Seine) گفته می گردد که کتاب های عتیقه و دست دوم و پوسترها و نقاشی هایی از مناظر پاریس را می فروشند. می توانید همچنان که از پیاده روی در کنار رود سن لذت می برید گنجینه های بوکینیست های حاضر در آن جا را را با لذت تماشا و اشیایی یادگاری خرید کنید.

3. کلاه بره

کلاه بره (beret) از سوغاتی های معروف فرانسه محسوب می گردد که از قرن نوزدهم فراوری آن شروع شده است و هنوز هم وقتی کسی یک فرد پاریسی را تصور می نماید کلاه بره در ذهنش نقش می بندد. اگرچه در واقع شما افراد زیادی را با کلاه بره در پاریس نمی بینید اما این کلاه پشمی دست باف عمیقاً با استایل پاریسی و فرانسوی گره خورده است و در مغازه های سوغات فروشی آن را به وفور خواهید دید و می توانید از بین آن کلاه بره مناسب برای خودتان را انتخاب کنید.

4. ماکارون

یکی از کارهایی که همه در سفر به پاریس انجام می دهند امتحان کردن ماکارون های معروف آن مانند لادوره (Ladurée) است. در فروشگاه لادوره که خود از حال و هوای پاریسی سرشار است، می توانید این شیرینی ساندویچی های رنگارنگ و خوشمزه را تست کنید و چند بسته از آن برای عزیزانتان به خانه ببرید تا در این طعم اصیل پاریسی شریک شوند. پاولز (Pauls) ماکارون خوشمزه پاریسی دیگری است که می توانید به سراغ آن بروید.

5. شکلات

شکلات سازی های فوق العاده ای در پاریس یافت می شوند که حتماً باید به سراغ آن ها بروید چرا که این هدیه هر کسی را خرسند می نماید. مزیت شکلات های پاریسی این است که به همان شکلی هستند که در تصویر روی جعبه دیده می گردد و وقتی آن ها را در دهان می گذارید گویی انفجاری از طعم ها رخ می دهد که هر کدام با دیگری تفاوت دارد. عاشقان شکلات از امتحان کردن و حدس زدن مواد به کار رفته در هر کدام از آن ها لذت می برند. برای خرید شکلات اعلی، فروشگاه های شکلات آلن دوکاس (Alain Ducasse) را به شما معرفی می کنیم. جف د بروژ (Jeff de Bruges) شکلات سازی دیگری است که پنج شعبه در پاریس دارد و شکلات های آن علاوه بر طعم عالی، قیمت مناسب تری دارند.

6. بلوز ملوانی

لباس راه راه موسوم به ملوانی یکی از مدهای کلاسیک پاریس محسوب می گردد و بسیاری از مردم پاریس آن را در کمد خود دارند. اگر به سبک مد و لباس پاریس علاقمند هستید یک بلوز ملوانی برای خودتان یادگاری بخرید. این بلوزها را می توانید در فروشگاه های گپ (GAP) یا مغازه های پوشاک و اشیای به سبک قدیمی بیابید.

7. تابلو نقاشی از میدان ترتر

سری به مونمارتر (Montmartre) حتماً در برنامه گردش شما در پاریس وجود خواهد داشت. مونمارتر یکی از جذاب ترین و هنری ترین محله های پاریس شناخته می گردد. در میدان ترتر (Place du Tertre) هنرمندان زیادی را مشاهده خواهید کرد که تمام روز به نقاشی کشیدن مشغول هستند. خریدن تابلوی نقاشی از این هنرمندان یک یادگاری اصیل و ماندگار برای شما خواهد بود. دقت کنید تابلوهایی که به این نام و با قیمت مناسب تر در سوغات فروشی های مجاور فروخته می شوند جعلی هستند و به کسب و کار هنرمندان میدان ترتر ضربه می زنند.

8. پنیر

پنیر یکی از سوغاتی های معروف فرانسه و یکی از بهترین خوراکی هایی که می توان سوغاتی برد، به شمار می آید. بیش از چهارصد نوع پنیر در فرانسه وجود دارد و در نتیجه شما انتخاب های زیادی پیش رو خواهید داشت که در این خصوص می توانید از فروشنده یا مردم محلی یاری بگیرید تا بر اساس ذائقه شما بهترین پنیر را به شما معرفی نمایند. لا فرمت (La Fermette) یکی از بهترین پنیرفروشی های پاریس واقع در خیابان مونتورگوی (Montorgueil) است.

منبع: گردشبان
انتشار: 20 تیر 1400 بروزرسانی: 20 تیر 1400 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 1688

به "از پاریس این سوغاتی ها را بخرید، تصاویر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از پاریس این سوغاتی ها را بخرید، تصاویر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید