افزایش غلظت آلاینده ها در هوای مرکز

به گزارش تا بینهایت، آسمان استان تهران صاف تا نیمه ابری در برخی ساعات همراه با وزش باد و افزایش غلظت آلاینده ها در هوای مرکز امروز (27 مردادماه) پیش بینی می گردد.

افزایش غلظت آلاینده ها در هوای مرکز

به گزارش خبرنگاران، بر اساس آنالیز داده ها و نقشه های پیش یابی هواشناسی، آسمان استان تهران امروز و فردا (27 و 28 مردادماه) صاف تا نیمه ابری در بعضی ساعات همراه با وزش باد و در ساعات بعدازظهر تا شب در بخش های شمالی استان به ویژه ارتفاعات شرقی با افزایش ابر و رگبار پراکنده باران، احتمال رعد و برق و وزش باد نسبتا شدید پیش بینی می گردد.

بنا بر اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران در بخش های جنوبی و غربی استان گاهی وزش باد شدید مورد انتظار است. از پنجشنبه تا شنبه (28 تا 30 مردادماه) آسمان صاف تا قسمتی ابری گاهی همراه با وزش باد و فرایند تدریجی افزایش دما خواهد بود.

بنابر پیش بینی های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، صبح امروز (27 مردادماه) کیفیت هوا در بعضی منطقه ها پرتردد در محدوده ناسالم برای گروه های حساس قرار خواهد گرفت که ناشی از عدم وزش باد مؤثر و انباشت آلاینده ها طی ساعات گذشته است.

در طی روز هم با حاکمیت جو نسبتاً آرام تاحدودی پراکندگی آلاینده ها محدود خواهد شد بعلاوه با حضور عوامل کافی جهت فراوری آلاینده ازن، افزایش غلظت این آلاینده در ساعات بعدازظهر و کاهش کیفیت هوا در بعضی منطقه ها پیش بینی می گردد.

تداوم این شرایط جوی تا اواخر وقت چهارشنبه سبب انباشت آلاینده ها خواهد شد و برقراری شرایط نامطلوب کیفیت هوا در بعضی منطقه ها پرتردد دور از انتظار نخواهد بود.

کاهش تندی باد تا صبح روز پنجشنبه (28 مردادماه) از پراکندگی آلاینده ها جلوگیری خواهد نمود، هرچند با کاهش تردد خودروها در روز تعطیل پیش بینی می گردد کیفیت هوا در بیشتر منطقه ها مرکز در محدوده قابل قبول قرار بگیرد و عدم وزش باد مؤثر در طول روز باعث تجمع آلاینده ها خواهد شد علاوه براین افزایش غلظت آلاینده ازن در ساعات بعدازظهر کاهش کیفیت هوا در بعضی منطقه ها را در پی خواهد داشت.

با تداوم این شرایط جوی تا شامگاه پنجشنبه همراه با ترافیک شامگاهی پیش بینی می گردد که کیفیت هوا در بعضی منطقه ها پرتردد کاهش پیدا کند، با این حال در ساعات پایانی پنجشنبه بر تندی باد افزوده خواهد شد و تاحدودی پراکندگی آلاینده ها را تسهیل خواهد نمود.

آلاینده شاخص هوای مرکز طی 24 ساعت گذشته ذرات معلق کمتر از 2.5میکرون با میانگین 78 بود و کیفیت هوای مرکز در شرایط قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم اکنون ذرات معلق کمتر از 2.5میکرون با میانگین 91 و کیفیت هوا در محدوده قابل قبول است.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 1752

به "افزایش غلظت آلاینده ها در هوای مرکز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش غلظت آلاینده ها در هوای مرکز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید