انتقاد تند ویلیام هیگ از جانسون به دلیل اخراج نمایندگان حزب محافظه کار

به گزارش تا بینهایت، وزیر خارجه سال های 2010 تا 2014 انگلیس به بوریس جانسون به دلیل اخراج 21 نماینده از عضویت در حزب حاکم محافظه کار تاخته است.

انتقاد تند ویلیام هیگ از جانسون به دلیل اخراج نمایندگان حزب محافظه کار

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، در حالی که ناکامی های بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس در مجلس این کشور ادامه دارد، یک سیاستمدار هم حزبی نخست وزیر از او به دلیل اخراج 21 نماینده از عضویت در حزب حاکم به شدت انتقاد نموده است.

ویلیام هیگ با انتشار یک یادداشت در روزنامه تلگراف، اخراج این تعداد نماینده مجلس انگلیس از عضویت در حزب حاکم محافظه کار را افتضاح ترین و ریاکارانه ترین اقدامی خوانده که به گفته او در عمرش توسط رهبر حزب اتخاذ شده است.

از نظر او که از 2010 تا 2014 وزیر خارجه، 2014 تا 2015 معاون مجلسی نخست وزیر و از 1989 تا 2015 نماینده مردم شهر ریچموند در مجلس این کشور بوده، اخراج 21 نماینده از حزب حاکم را فضاحت بارترین اقدامی بوده که یک رهبر حزب محافظه کار می توانسته انجام دهد.

بامداد سیزدهم شهریورماه بود که نمایندگان مجلس انگلیس در راستای کوشش در جهت محدود کردن اختیارات بوریس جانسون برای خارج کردن بدون توافق انگلیس از اتحادیه اروپا به طرحی رأی دادند که خواهان واگذاری کنترل روند برگزیت به نهاد قانونگذار در انگلیس است.

طرح مذکور با 328 رأی موافق و 301 رأی مخالف به تصویب رسید. 21 نماینده هم حزبی جانسون، مخالفان را در تصویب آن همراهی کردند که این موضوع سبب شد او به عنوان رهبر حزب حاکم، اخراج آنها از عضویت در حزب را صادر کند (جزئیات بیشتر).

نخست وزیر انگلیس بارها اعلام نموده که میخواهد به هر قیمتی 31 اکتبر (نهم آبان) کشورش را از اتحادیه اروپا خارج می نماید اما اکثریت مجلس انگلیس مخالف خروج بدون توافق این کشور از اتحادیه اروپا است.

ویلیام هیگ در یادداشت خود برای روزنامه تلگراف، در مخالفت و انتقاد شدید با اخراج 21 نماینده از حزب حاکم نوشت: غیرممکن است بدون فکر کردن به اخراج (21 نماینده) از رده های مجلسی حزب محافظه کار، از کارنامه و شخصیت آنها مطلع شد؛ اخراجی که تا حدی به نمایندگی از افرادی اجرا شده که سال های زیادی مشغول شورش بوده اند و این یک ریاکاری تعفن برانگیز است.

یادداشت وزیر خارجه پیشین انگلیس در حالی منتشر شده که مجلس این کشور بامداد امروز شکست دیگری را به بوریس جانسون تحمیل کرد و دومین درخواست او برای برگزاری انتخابات زودهنگام را هم رد کرد (جزئیات بیشتر).

از نظر هیگ، اقدام بوریس جانسون در اخراج این نمایندگان از حزب محافظه کار، ناشی از یک سوءمحاسبه جدی بوده و به هیچ وجه نشاندهنده قدرت نبوده است.

این سیاستمدار انگلیسی همچنین درباره تاثیرات مواضع جانسون بر حزب محافظه کار و احتمال شکست و تحقیر آن در انتخابات آینده مجلسی هشدار داده است.

ق

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 19 مهر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 338

به "انتقاد تند ویلیام هیگ از جانسون به دلیل اخراج نمایندگان حزب محافظه کار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد تند ویلیام هیگ از جانسون به دلیل اخراج نمایندگان حزب محافظه کار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید