ایران یکی از پنج چالش پیش روی آمریکا است

به گزارش تا بینهایت، فرمانده ستاد مشترک ارتش آمریکا می گوید این کشور با تهدید پنج گانه ای شامل بازیگران دولتی و غیر دولتی روبرو هستند که عبارتند از روسیه، چین، ایران، کره شمالی و افراط گرایان.

ایران یکی از پنج چالش پیش روی آمریکا است

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات هزینه تحصیل در آمریکا در مقطع فوق لیسانس 2020 هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی آمریکا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی آمریکا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های آمریکا انتخاب کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ژنرال جوزف دانفورد در جلسه استماع روز گذشته (پنج شنبه) در کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا گفت: روسیه، چین، ایران و کره شاقتصادی به سرمایه گذاری بر روی توانمندی های نظامی که مزیت رقابتی ما را تضعیف می نماید ادامه می دهند. این کشورها همچنین منافع خود را به وسیله رقابتی با بعد نظامی که فاصله چندانی با مناقشه نظامی سنتی نداشته و در آستانه یک واکنش نظامی سنتی قرار گرفته است، به پیش می برند.

فرمانده ستاد مشترک ارتش آمریکا در ادامه گفت که پیوستن کریمه به روسیه و نیز اقدامات این کشور در شرق اوکراین و همچنین نظامی سازی دریای جنوب چین دو نمونه از این چالش ها هستند. وی همچنین مدعی شد که رفتارهای خصمانه ایران در خاورمیانه نمونه ای دیگر است.

دانفورد اضافه کرد: در همین حین بازیگران غیردولتی به مانند داعش و القاعده تهدیدی برای امنیت ملی، مردم آمریکا، شرکاء و متحدین ما ایجاد می نمایند. این گروه های افراطی اگر فرصت بیابند سبک زندگی ما را دچار تغییری بنیادین خواهند کرد.

ژنرال ارتش آمریکا تأکید کرد که مقابله با این تهدیدها احتیاجمند مدرن سازی توان بازدارندگی هسته ای آمریکا و نیز آمادگی و توانمندی نیروها است.

دانفورد در این جلسه استماع بودجه مورد احتیاج ارتش آمریکا در سال اقتصادی 20174 را بالغ بر 583 میلیارد دلار اعلام نموده و اضافه کرد که این بودجه ارتش این کشور را قادر خواهد ساخت با تهدید های امروز مقابله نموده و برای آینده برنامه ریزی کند.

منبع: تسنیم
انتشار: 9 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 789

به "ایران یکی از پنج چالش پیش روی آمریکا است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران یکی از پنج چالش پیش روی آمریکا است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید