ایمپلنت های پستانی می توانند خطر ایجاد بعضی از انواع سرطان را افزایش دهند

به گزارش تا بینهایت، سازمان غذا و داروی آمریکا می کوید ایمپلنت های پستان می توانند خطر بعضی از سرطان های نادر را در بافت اطراف ایمپلنت افزایش دهند

ایمپلنت های پستانی می توانند خطر ایجاد بعضی از انواع سرطان را افزایش دهند

به گزارش خبرنگاران به نقل از نیویورک تایمز سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) درباره خطر بعضی از انواع سرطان از جمله کارسینوم سلول سنگفرشی و لنفوم ها یا سرطان های لنفاوی گوناگون که ایجاد آنها در بافت جوشگاهی اطراف ایمپلنت های پستانی گزارش شده است، هشدار داده است.

سازمان غذا و داروی آمریکا خاطرنشان کرد که گرچه خطر ایجاد این سرطان ها در کپسول اطراف ایمپلنت های پستانی ممکن است نادر باشد، اما پزشکان و افرادی که این ایمپلت ها را دارند یا می خواهند آنها را کار بگذارند، باید از این موارد بروز سرطان مطلع باشند و این موارد و هر نوع سرطان دیگر را که در اطراف این ایمپلنت ها یافت شده است به این سازمان گزارش دهند.

به گفته FDA، لنفوم های گوناگونی که در این بیانیه ذکر شده است، همان لنفوم هایی که قبلا در رابطه با ایمپلنت های پستانی توصیف شده اند، نیستند.

البته در مجموع به گفته FDA در بازبینی مقدماتی مقالات منتشرشده کمتر از 20 مورد از کارسینوم سلول سنگفرشی و کمتر از 30 مورد از لنفوم های گوناگون در کپسول اطراف ایمپلنت پستانی گزارش شده است.

البته به گفته FDA، افرادی دارای ایمپلنت پستانی لازم نیست مراقبت های پزشکی معمولشان بر اساس این اطلاعیه نو تغییر دهند، اما باید از بعضی از علامت ها و نشانه های بروز سرطان از جمله تورم، درد، توده یا تغییرات در پوست مطلع باشند.

رابطه ایمپلنت های پستانی و بیماری های گوناگون

رابطه میان ایمپلنتهای پستانی و بیماری های سیستمیک شامل بیماری های خودایمنی از دهه 1960 به بعد گزارش شده است.

FDA در سال 2011 برای نخستین بار رابطه ای احتمالی میان ایمپلنت های پستانی و ایجاد سرطانی نادر به نام لنفوم سلول بزرگ آناپلاستیک مربوط به ایمپلنت پستانی شناسایی کرد.

شرکت داروسازی آلرگان در سال 2019 ایمپلنت های پستانی و متسع نماینده های بافتی برند Biocell را که با این سرطان نادر مربوط شده بودند، در سطح جهانی فراخوان کرد.

از آن به بعد کوشش هایی به عمل آمده است تا به بیماران دریافت نماینده ایمپلنت درباره خطرات بهداشتی بالقوه هشدار داده گردد.

اغلب زنانی که ایمپلنت پستان برایشان کار گذاشته می گردد، عارضه ای نو پیدا نمی نمایند، اما تا 20 درصد زنانی که برای بزرگ کردن پستان از این ایمپلنت ها استفاده می نمایند، مجبور می شوند در فاصله هشت تا ده سال ان را خارج نمایند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 22 شهریور 1401 بروزرسانی: 22 شهریور 1401 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 2125

به "ایمپلنت های پستانی می توانند خطر ایجاد بعضی از انواع سرطان را افزایش دهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایمپلنت های پستانی می توانند خطر ایجاد بعضی از انواع سرطان را افزایش دهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید