خواص جالب بلوبری در بهبود سرطان دهانه رحم

به گزارش تا بینهایت، متخصصان آمریکایی می گویند مصرف بلوبری و انار به دلیل خواص آنتی اکسیدانی آن ها می تواند برای مقابله با سرطان مفید باشد.

خواص جالب بلوبری در بهبود سرطان دهانه رحم

به گزارش خبرنگاران از خبرنگاران، بلوبری یکی از میوه هایی است که سرشار از آنتی اکسیدان های مختلف است. تحقیقات اثبات نموده است این میوه خواص ضدسرطانی دارد.

انجمن سرطان آمریکا گزارش داده است نزدیک به 13 هزار مورد جدید سرطان دهانه رحم در امسال میلادی در این کشور شناسایی شده است و پیش بینی می گردد 4 هزار و 200 زن به دلیل این بیماری جان خود را از دست بدهند.

این زنان برای نابودی سلول های سرطانی باید از اشعه درمانی استفاده نمایند. در این حالت اشعه های دارای انرژی بالا برای نابودی سلول های سرطانی دهانه رحم مورد استفاده قرار می گیرد. با آنکه اشعه درمانی یکی از رایج ترین راه حل ها برای درمان سرطان است اما حقیقت این است که این امر می تواند باعث آسیب به سلول های سالم بدن گردد.

دانشمندان با دریافت عصاره بلوبری مشاهده کردند این ماده حاوی میزان زیادی آنتی اکسیدان، مواد شیمیایی ضدباکتری و ضدالتهاب است سپس محققان از این عصاره به همراه اشعه درمانی در افراد مبتلا به سرطان استفاده کردند.

شواهد نشان داد اشعه درمانی به تنهایی باعث کاهش 20 درصدی سلول های سرطانی شد. استفاده از عصاره بلوبری به تنهایی کاهش 25 درصدی تعداد سلول های سرطانی را به همراه داشت.

در نهایت تلفیق استفاده از عصاره بلوبری و اشعه درمانی به طرز چشمگیری از شمار سلول های سرطانی کاسته و باعث نابودی 70 درصد از این سلول ها شده بود. محققان آمریکایی می گویند این میزان تاثیرگذاری شگفت انگیز است.

از سوی دیگر، انار نیز به عنوان بمب آنتی اکسیدان ها شناخته می گردد. متخصصان می گویند مصرف روزانه انار و بلوبری می تواند به صورت خارق العاده ای خطر ابتلا به سرطان های مختلف را در انسان کاهش دهد. برای این کار می توانید روز خود را با اسموتی انار و بلوبری شروع کند.

برای درست کردن این اسموتی از یک و نیم فنجان بلوبری یخ زده، یک فنجان آب انار، نصف فنجان دوغ، یک قاشق چای خوری وانیل و کمی نمک بهره ببرید. تمامی این مواد را در مخلوط کن ریخته و سپس به صورت روزانه آن را میل کنید.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 3 بهمن 1399 بروزرسانی: 3 بهمن 1399 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 1377

به "خواص جالب بلوبری در بهبود سرطان دهانه رحم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خواص جالب بلوبری در بهبود سرطان دهانه رحم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید