طرز تهیه 11 اسموتی خوشمزه برای روزهای گرم تابستان!

به گزارش تا بینهایت، از اسموتی چه می دانید؟

اسموتی یک نوع نوشیدنی و دسر تابستانی است که از ترکیب کردن میوه ها بدست می آید. به این صورت که میوه ها را قاچ زده، خرد کنید و به حالت یک نوشیدنی سفت درآورید. منظور آب و گوشت میوه های میکس شده است.

طرز تهیه 11 اسموتی خوشمزه برای روزهای گرم تابستان!

ناموتی در کل یک نوشیدنی سفت است و اصلا به صورت آب میوه یا شربت شل و رقیق نیست. بافت میوه تکه تکه شده و بسیار نرم و اجزای بافت له شده میوه است. شما برای تهیه یک ناموتی به راحتی می توانید اجزای آن عوض و جابجا کنید.

ناموتی بسیار با تنوع تر از آب میوه است. چون می توانید تغییر و تحولاتی در آن انجام دهید و دست شما باز است. به عنوان مثال خیلی راحت می توانید از میوه ها، دانه و مغزها یا از ادویه های مخصوص و سبزیجات خاص و گیاهان بهره ببرید و با کم و زیاد کردن برخی مواد یک ناموتی مجذوب نماینده داشته باشید. در مجله اینترنتی خبرنگاران تهیه برخی ناموتی ها را برای شما به آموزش گذاشته ایم.

1- ناموتی گشنیز و آناناس:

گشنیز به تنهایی دارای سم زدایی قوی است و یاری نماینده این است تا سرب موجود در بدن را دفع کند. آناناس هم دارای آنزیم هایی است که سیستم گوارش را تنظیم می نماید.

مصرف این دو در کنار هم باعث می گردد از پوست شادابی برخوردار باشید. به طور کلی استفاده از ناموتی با گیاهان سبز می تواند به سلامت بدن یاری کند و ویتامین های بدن را تأمین و فیبر لازم را به بدن برساند.

مواد لازم ناموتی گشنیز و آناناس:

  • سبزیجات: مانند اسفناج و کاهو از هر کدام یک فنجان
  • آناناس یخ زده: یک لیوان
  • آبی پرتقال تازه: یک عدد
  • گشنیز (برگ و ساقه): یک فنجان
  • آب نارگیل تازه: یک لیوان

طرز تهیه ناموتی گشنیز و آناناس:

در ابتدا سبزیجات را تهیه کنید. بعد از پاک کردن بدرستی خیس کنید و کاملاً شسته و داخل آب کش قرار دهید تا آب آن گرفته گردد. جعفری یا گشنیز را با ساقه و برگ، بهره ببرید . آناناس تاره را پاک کنید و به تکه های ریز در آورید و داخل مخلوط کن قرار دهید.

تمامی مواد را داخل مخلوط کن بریزید و بعد از اینکه کاملاً مخلوط شد، نوش جان کنید.

2- ناموتی موز و شیر:

شیر جزء نوشیدنی هایی است بسیار سهل الهضم، مغذی و برای بچه ها بسیار مقوی است اما بیشتر بچه ها برای استفاده از آن طفره می فرایند. در صورتی که همه می دانند مصرف شیر برای بچه ها بسیار لازم و در استخوان سازی آنها یاری نماینده است. هر چند بچه ها از خوردن شیر سرباز می زنند و گرایش به خوردن آن ندارند. پس باید به طریقی و به شکل های گوناگون این نوشیدنی را به خورد آنها دهیم. ما در اینجا به این روش آنها را علاقمند به خوردن شیر خواهیم کرد.

مواد لازم برای ناموتی موز زمستانی:

  • موز بزرگ: 2عدد
  • ماست شیرین: 1 لیوان
  • شیر بدون چربی: 2 لیوان
  • وانیل: 1 قاشق مربا خوری
  • عسل: 4 قاشق غذاخوری
  • یخ خورد شده: 1 لیوان

طرز تهیه ناموتی موز:

در ابتدا موز را بشویید. پوست آن را بکنید و گرد گرد برش بزنید. برش های موز، ماست، شیر، عسل و یخ خرد شده را در داخل مخلوط کن ریخته و میکس کنید. مایعی یکدست بدست می آید. به این صورت نوشیدنی خوشمزه شما آماده سرو هست.

حتماً برای این ناموتی از ماست و شیر کم چرب بهره ببرید، تا غلظت بیش از حد به خود نگیرد.

چند نکته در طرز تهیه ناموتی موز:

  • سعی کنید شیر و ماست را با هم مخلوط و کمی رقیق گردد تا بوی بدی به مشام بچه ها نرسد و بهتر رغبت به خوردن آن داشته باشند.
  • از لیوان های شکیل و زیبا بهره ببرید تا بچه هاتان میل بیشتری پیدا نمایند. اگر از لیوانهای شکیل و سبک وزن بهره ببرید. بهتر است نوشیدنی را داخل لیوان های بلند بریزید تا از نظر ظاهر بیشتر به چشم بچه ها بیاید.
  • برای مصرف ناموتی از نی های رنگی بهره ببرید. نی های معمولی باعث گیر کردن ناموتی داخل آن می گردد، زیرا ناموتی دارای غلظت است پس دقت لازم را داشته باشید.
  • این ناموتی بیشتر در وعده عصر استفاده گردد . به عنوان نوشیدنی عصرانه و برای صبح ناشتا مناسب نیست.

3- ناموتی ماست و توت فرنگی:

مواد لازم ناموتی ماست و توت فرنگی:

  • ماست کرم چرب: نصف پیمانه
  • انبه رسیده ریز شده: 1 عدد
  • پوست لیمو ترش (رنده شده): 8 قاشق غذا خوری
  • توت فرنگی رسیده: 15 عدد
  • موز برش داده شده: 1 عدد
  • آبلیموی تازه: 2 قاشق غذا خوری
  • عسل خالص: 5 قاشق غذا خوری

طرز تهیه ناموتی ماست و توت فرنگی(ناموتی گرم در فصل زمستان):

در ابتدا توت فرنگی ها را شسته و خرد کنید. موز را همینطور پوست کنده و برش بزنید . انبه را شسته و خشک کنید و پوست آن را به آرامی جدا نموده و گوشت آن را خورد کنید و همه مواد را داخل مخلوط کن بریزید . لیمو را قسمت پوستش را رنده کنید تا عطر خوشایندی به ناموتی شما دهد. عسل و آبلیموی طبیعی را اضافه کنید. بعلاوه ماست کم چرب را اضافه و خوب میکس کنید. این ناموتی رنگ مجذوب نمایندهی دارد. دارای طعم دلچسبی خواهد شد. ناموتی غلیظ میکس شده را داخل لیوان های بلند و شکیل بریزید و کنار بگذارید.

4- ناموتی سبز:

در اینجا شما را با یک ناموتی سبز رنگ و ساده آشنا می کنیم.

مواد لازم ناموتی سبز:

  • اسفناج: یک فنجان
  • برگ چغندر: یک عدد کوچک
  • کلم پیچ: چند برگ
  • لیمو: 1 عدد
  • زنجبیل: اندازهی
  • تخم کتان: یک قاشق غذاخوری

اسفناج را تهیه و پاک کنید و بعد از چندین بار شستن با آب و ضد عفونی کردن، آن را داخل آبکش قرار دهید و خرد کنید. برگ چغندر را نیز به همین صورت شسته و خرد کنید. کلم پیچ را شسته و خرد کنید. لیمو و زنجبیل را اضافه کنید تا طعم بهتری بگیرد زنجبیل در فصل زمستان و در هوای سرد به دلیل طبع گرم آن لذت خاصی به شما می دهد. اگر گلابی داشتید آن را از در فریزر قرار دهید و بعد از یخ زدن آن را در آورید و همراه موادتان میکس کنید. در اتمام کار میکس یک قاشق غذاخوری تخم کتان اضافه کنید. بسیار مقوی و دارای فیبر فراوان و مقوی معده است. اکنون یک ناموتی غلیظ و خوشمزه خواهید داشت.

5- ناموتی نارنگی و توت فرنگی:

مواد لازم ناموتی نارنگی و توت فرنگی:

  • نارنگی: 3 عدد
  • توت فرنگی رسیده: 5 عدد
  • بستنی وانیلی: 3 قاشق غذاخوری
  • شیر طعم دار: (شیر موز ، توت فرنگی ، آناناسی) دو لیوان
  • عسل خالص: یک قاشق غذاخوری

نارنگی را شسته پوست بگیرید. توت فرنگی را بشویید و خرد کنید. شیر طعم دار و عسل را اضافه کنید و در مخلوط کن میکس کنید. در آخر بستنی را اضافه و یک دور کم میکس تا با مواد مخلوط گردد. ناموتی شما آماده و قابل خوردن است. نوش جان کنید.

6- ناموتی موز و توت فرنگی:

ناموتی موز و توت فرنگی یک ناموتی خنک و دو رنگه است که برای درست کردن آن به مواد زیر احتیاج داریم:

مواد لازم جهت تهیه ناموتی موز وتوت فرنگی
موز2عدد
شیر1 پیمانه
توت فرنگی1 پیمانه
شکر1/2 پیمانه
وانیل1/4 قاشق چایخوری
یخ1 پیمانه

ابتدا موز و توت فرنگی رو خرد کنید و در فریزر چند ساعتی قرار بدید تا یخ بزند. بعد از چند ساعت از فریزر خارج کنید. توت فرنگی را داخل مخلوط کن بریزید و چند قالب یخ اضافه کنید. یک چهارم قاشق چایخوری وانیل اضافه کنید. سه تا چهار قاشق غذاخوری شکر را درمخلوط کن بریزید. برای ادامه مطلب طرز تهیه ناموتی موز و توت فرنگی اینجا کلیک کنید.

7- ناموتی هلو و آناناس:

هلو و آناناس دو تا میوه خوشمزه برای درست کردن ناموتی است. برای درست کردن ناموتی هلو و آناناس به مواد زیر احتیاج داریم:

مواد اولیه ناموتی هلو و اناناس
هلو1 پیمانه
آناناس خرد شدهنصف پیمانه
یخ قالبی1پیمانه
شکر یا عسلدو تا سه قاشق غذاخوری
آب یا شیر1 پیمانه

ابتدا میوه ها را خرد کنید و در فریزر چند ساعتی قرار دهید تا یخ بزند. هلوهای یخ زده را در مخلوط کن بریزید و دو قاشق غذاخوری عسل یا شکر را اضافه کنید. حدود نصف پیمانه، یخ قالبی یا یخ خرد شده را به هلوها اضافه کنید. نصف پیمانه آب یا شیر را اضافه کنید و بعد مخلوط کن را روشن کنید و تا زمانی که میوه و یخ ها کاملا مخلوط و خرد شوند اجازه دهید مخلوط کن روشن بماند. برای مشاهده ادامه مطلب طرز تهیه ناموتی هلو و آناناس اینجا کلیک کنید.

8- ناموتی طالبی:

یکی از خوشمزه ترین و ساده ترین ناموتی برای فصل تابستان، ناموتی طالبی است. برای درست کردن این ناموتی به موادی لازم دارید که در دسترس شما همیشه است.

مواد مورد احتیاج جهت تهیه ناموتی طالبی و ماست:
طالبی200 گرم
ماست یک قاشق غذاخوری
عسل دو قاشق شربت خوری
نعناع برای تزیین
یخ به اندازه دل خواه

اولین مرحله پوست طالبی ها را بگیرید و آن را به ابعاد کوچکی تقسیم کنید طالبی ها را همراه ماست و عسل درون مخلوط کن یا میکسر یا غذاساز بریزید و با چند پالس از آن پوره ای سبز رنگ با بافتی یکسان و مخملی تهیه کنید. برای طرز تهیه ناموتی طالبی به روشی دیگر اینجا کلیک کنید.

9- ناموتی توت فرنگی و هندوانه:

ناموتی توت فرنگی و هندوانه یکی از نوشیدنی های خوشمزه و دوست داشتنی فصل تابستان است که به راحتی در منزل می توانید آن را درست کنید.

مواد لازم جهت تهیه ناموتی هندوانه و توت فرنگی:
هندوانه یک و نیم پیمانه
توت فرنگی خرد شدهنصف پیمانه
آب لیمو ترش3 قاشق غذاخوری
شکر سه قاشق غذاخوری

1- برای تهیه ناموتی توت فرنگی و هندوانه را بگذارید تا یخ بزند. بعد از یخ زدن از فریزر آن را خارج کنید.

2- توت فرنگی و هندوانه را از یخچال خارج کنید و در میکسر بریزید.

برای ادامه طرز تهیه ناموتی توت فرنگی و هندوانه و نکات ریز آن به مقاله ان مراجعه کنید.

10- ناموتی سه رنگ میوه ای

ناموتی سه رنگ یک نوع نام.تی خوشمزه و ترکیب چهار میوه خوشمزه است که به صورت طبقاتی در لیوان قابل مشاهده است. ناموتی سه رنگ میوه ای برای پذیرایی از مهمان بسیار مناسب بوده و به راحتی در منزل می توانید آن را تهیه کنید. برای تهیه ناموتی سه رنگ به مواد زیر احتیاج دارید:

مواد لازم جهت تهیه ناموتی سه رنگ میوه ای:
کیوی سه تا چهار عدد
توت فرنگی خرد شدهنصف پیمانه
موز یک عدد
هلو نصف پیمانه
شیر یک پیمانه
شکرسه چهارم پیمانه
سس شکلات سه قاشق غذاخوری
وانیل یک چهارم قاشق چایخوری
یخ قالبی نصف یا یک پیمانه

1- برای آغاز کار، احتیاج است ابتدا همه میوه ها از جمله کیوی، توت فرنگی ، موز و هلو را خرد کنید و در فریزر برای مدتی قرار دهید تا یخ بزند. سپس ابتدا کیوی را در مخلوط کن یا بلندر بریزید. شکر را به کیوی اضافه کنید.

2- چند قالب یخ در مخلوط کن بریزید. سپس حدود یک سوم پیمانه شیر به کیوی و شکر اضافه کنید.

3- دستگاه مخلوط کن را روشن کنید و چند پالس بزنید تا زمانی که مخلوطی یکدست بوجود بیاید. یک عدد از کیوی ها را برش اسلایسی و نازک بزنید. لیوان های سرو را آماده کنید و کیوی های برش خورده را به دیواره داخلی لیوان بچسبانید. حالا ناموتی کیوی آماده شده را داخل لیوان بریزید.

برای ادامه طرز تهیه ناموتی سه رنگ میوه ای به مقاله آن مراجعه کنید.

11- ناموتی گیلاس

اگر از میوه های تابستانی به خصوص گیلاس خوشتان می آید، می توانید با این میوه تابستانی ناموتی خوشمزه درست کنید. البته برای طعم بهتر ناموتی آن را با موز ترکیب کنید.

مواد لازم ناموتی گیلاس:
گیلاس یک پیمانه
شکر یا عسل 3 یا 4 قاشق غذاخوری
وانیل یک چهارم قاشق چایخوری
موز یک عدد
دارچین نصف قاشق چایخوری
یخ خرد شده یا قالبی نصف پیمانه
شیریک پیمانه

1- ابتدا هسته های گیلاس را خارج کنید و اگر زمان کافی دارید بهتر است گیلاس را بعد از هسته گیری در فریزر برای مدت دو تا سه ساعت نگه دارید تا کاملا یخ بزند.

در غیر این صورت باید از اندازه بیشتری یخ بهره ببرید. برای تهیه ناموتی گیلاس، یک پیمانه گیلاس یخ زده را داخل مخلوط کن بریزید.

یک عدد موز را خرد یا حلقه کنید(ترجیحا یخ زده باشد)

2- سه یا چهار قاشق غذاخوری شکر یا عسل را اضافه کنید. یک دوم قاشق چایخوری پودر دارچین را داخل پارچ مخلوط کن بریزید.

3- در مرحله بعدی وانیل را به سایر مواد اضافه کنید و سپس یک پیمانه شیر را داخل مواد اضافه کنید.

برای ادامه طرز تهیه ناموتی گیلاس اینجا کلیک کنید.

نکته هایی تهیه ناموتی:

  • در تهیه ناموتی ها مشاهده کردید به هیچ عنوان از شکر استفاده نشد زیرا شکر سیستم ایمنی را سرکوب می نماید.
  • می توانید بجای شکر از شیرنی عسل بهره ببرید. بسیار طبیعی و لذت بخش خواهد بود.
  • استفاده از سبزیجات در ناموتی ها به دلیل داشتن ویتامین سی فراوان می تواند محافظ بدن شما در برابر سرما خوردگی باشد.
  • بعلاوه میوه هایی شامل توت ها از ویتامین سی و آنتی اکسیدان غنی هستند. پس تا می توانید از این نوع میوه ها بهره ببرید.
  • در کل ناموتی ها در فصل زمستان و پاییز بسیار مفید است پس تا می توانید از سبزیجات و ومیوه هایی بهره ببرید که دارای ویتامین سی هستند و آنها را جزء برنامه غذایی خود قرار داده تا در برابر آلودگی و آلاینده های هوا ایمن باشید.

برای طرز تهیه دیگر نوشیدنی ها به خبرنگاران بلاگ سری بزنید.

منبع: اُکالا
انتشار: 9 دی 1400 بروزرسانی: 9 دی 1400 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 1898

به "طرز تهیه 11 اسموتی خوشمزه برای روزهای گرم تابستان!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه 11 اسموتی خوشمزه برای روزهای گرم تابستان!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید