ایکس باکس سری اس موفقیت بیشتری از سری ایکس کسب کرده است

به گزارش تا بینهایت، طبق گزارش های منتشر شده، در سال اول عرضه کنسول های نسل نهمی، ایکس باکس سری اس در بعضی از بازارهای کلیدی بیشتر از ایکس باکس سری ایکس فروش داشته است.

ایکس باکس سری اس موفقیت بیشتری از سری ایکس کسب کرده است

بر اساس داده های جدیدی که به دست Ampere Analytics رسیده، آن ها تخمین زده اند که کنسول تمام دیجیتالی و ضعیف تر ایکس باکس سری اس از نظر فروش در برخی از بازار نسبت به برادر قوی تر خود عملکرد بهتری داشته است. البته، آن ها ذکر کرده اند که بخشی از آن به علت محدودیت های عرضه و کمبود قطعات است که باعث شده مایکروسافت نتواند به میزان تقاضای کاربران کنسول سری ایکس را تولید کند.

پیرز هاردینگ-رولز (Piers Harding-Rolls)، تحلیلگر بازی های ویدیویی در Ampere Analytics، درباره این موضوع نوشته است: استراتژی محصول مایکروسافت برای عرضه دو کنسول نسل نهمی با سخت افزار متفاوت یک حرکت جسورانه در ابتدای این نسل بود. کنسول ایکس باکس سری اس که قدرت کمتری دارد، در پس زمینه کمبود قطعات و محدودیت های موجود برای عرضه ایکس باکس سری ایکس توانسته خود را نشان دهد.

کنسول ایکس باکس سری اس با قیمت 300 دلار / 250 پوند به طور قابل توجهی ارزان تر از سری ایکس با قیمت 500 دلار / 449 پوند است. با سخت افزار ضعیف تر، این کنسول به جای رزولوشن 4K نیتیو، رزولوشن 1440p را هدف خود قرار داده است.

بر اساس گزارش Ampere؛ از آنجایی که سری ایکس دیسک درایو ندارد و فقط بازی های آن به صورت دیجیتالی قابل خریداری است، پیروزیت آن تأثیر زیادی روی سهم بیشتر فروش دیجیتالی بازی ها در ایکس باکس داشته است. این در حالی است که سونی توانسته نسخه استاندارد پلی استیشن 5 را بیشتر تولید و روانه بازار کند، به همین علت سهم فروش فیزیکی و دیجیتالی آن متعادل تر است اما برای ایکس باکس این رقابت با اختلاف به نفع فروش دیجیتالی بازی ها است.

فیل اسپنسر، رییس بخش بازی مایکروسافت، قبلا گفته بود که انتظار دارد که ایکس باکس سری اس در طول نسل کنسول، فروش بیشتری از ایکس باکس سری ایکس داشته باشد.

طبق داده های موجود، Ampere تخمین زده است تا پایان سپتامبر 2021 حدود 6.7 میلیون کنسول ایکس باکس سری ایکس و سری اس به فروخته شده است. این در حالی است که تا پایان سپتامبر حدود 12.8 میلیون پلی استیشن 5 فروخته شده است که این تقریبا دو برابر بیشتر از کنسول های ایکس باکس سری است. البته، هر دو کنسول ایکس باکس سری ایکس و پلی استیشن 5 به سختی در بازار پیدا می شوند و اگر شرکت ها می توانستد تولید بیشتری از آن ها داشته باشند، احتمالا فروش بالاتری را هم تجربه می کردند. با این حال، این آمار نشان می دهد که سونی در میزان تولید پلی استیشن 5 بسیار پیروز تر بوده است. اگر بخواهیم سهم هر کدام از کنسول های سری ایکس و سری اس را 50 درصد از 6.7 میلیون کنسول در نظر بگیریم، تفاوت تولید پلی استیشن با ایکس باکس سری ایکس به چیزی بیش از سه برابر می رسد. اینجاست که وجود سری اس تأثیر مثبتی در کمتر کردن این فاصله گذاشته است. از کنسول نینتندو سوییچ هم که بیش از 3 سال از عرضه آن سپری شده، 89.7 فروش داشته است.

باید منتظر بمانیم تا رفته رفته مشکل کمبود جهانی تراشه و نیم رساناها برطرف شود تا شرکت ها بتوانند راحت تر جوابگوی تقاضای طرفداران باشند. با این حال، همان طور که گفته شد، سری اس در این شرایط فرصتی را برای ایکس باکس ایجاد کرده که حداقل توجه برخی از مخاطبان را به خود جلب کند.

منبع: VGC

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 23 تیر 1401 بروزرسانی: 23 تیر 1401 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 2079

به "ایکس باکس سری اس موفقیت بیشتری از سری ایکس کسب کرده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایکس باکس سری اس موفقیت بیشتری از سری ایکس کسب کرده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید