سولوس جی تی مک لارن؛ الهام گرفته از بازی های ویدیویی

به گزارش تا بینهایت، از دنیا مجازی به دنیای واقعی

مک لارن مدل جدیدی معرفی نموده که بر اساس ماشینی در بازی های ویدیویی ساخته شده است. نام این ماشین سولوس جی تی است و خودروساز انگلیسی تنها 25 دستگاه از آن خواهد ساخت.

سولوس جی تی مک لارن؛ الهام گرفته از بازی های ویدیویی

سولوس جی تی اولین ماشینی است که رابرت ملویل، مدیر طراحی مک لارن برای این کارخانه طراحی کرد. او طرح ماشین را در سال 2011 و هنگام ایده پردازی برای طراحی اولین مدل مک لارن کشید.

مک لارن سولوس موتور ده سیلندر با قدرت 840 اسب بخار دارد

در سال 2017 مک لارن براساس این طرح ماشینی برای بازی مشهور اتومبیلرانی گرن توریزمو طراحی کرد و حالا این طرح مبنای ساخت ماشینی شده که قرار است سال آینده به مناسبت شصتمین سال تاسیس تیم مسابقات مک لارن به بازار عرضه گردد.

مک لارن می گوید حداکثر سرعت مدل سولوس بیش از 320 کیلومتر در ساعت است

سولوس جی تی برای یک سرنشین ساخته شده و موتور ده سیلندر با قدرت 840 اسب بخار دارد. مک لارن می گوید شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت ماشین حدود 2 /5 ثانیه است و حداکثر سرعتش بیش از 320 کیلومتر در ساعت است.

کل محفظه بالای سر راننده به سمت جلو حرکت می نماید تا راه برای نشستن راننده باز گردد

منبع تصویر،MCLAREN

سولوس در ندارد و برای اینکه راه برای نشستن راننده باز گردد کل محفظه بالای سر راننده، مانند هواپیماهای جنگی، به سمت جلو حرکت می نماید. ماشین تنها برای رانندگی در پیست اتومبیلرانی ساخته شده و مک لارن می گوید برای 25 خریدار آن برنامه هایی ویژه در سراسر دنیا برگزار خواهد نمود. خریداران بعلاوه پیش از تحویل ماشین در کلاس های رانندگی تیم مک لارن شرکت می نمایند.

مک لارن می گوید هر 25 دستگاه سولوس پیش فروش شده است. قیمت ماشین به طور رسمی اعلام نشده اما رسانه ها پیش بینی می نمایند که هر ماشین بین سه تا چهار میلیون دلار فروش رفته است.

منبع: فوت و فن / bbc.com
انتشار: 9 شهریور 1401 بروزرسانی: 9 شهریور 1401 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 2118

به "سولوس جی تی مک لارن؛ الهام گرفته از بازی های ویدیویی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سولوس جی تی مک لارن؛ الهام گرفته از بازی های ویدیویی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید