آبشار ویکتوریا ، چگونه از بزرگترین ابشار دنیا تماشا کنیم؟

به گزارش تا بینهایت، آبشار ویکتوریا کجاست؟ اینکه آبشار ویکتوریا و دریاچه ویکتوریا یکی از شگفت انگیزترین منظره ها طبیعی دنیا است، انکارناپذیر است. رودخانه زامبزی که مرز بین زیمبابوه و زامبیا را تشکیل می دهد به آرامی در مسیر خود حرکت می نماید تا زمانی که به عریض ترین قسمت خود یعنی عرض یک مایلی میرسد از صخره ای به ارتفاع 335 فوتی مانند پرده ای از اب خروشان به شکاف بزرگ پایین صخره سرریز می نماید. با توجه به بسیاری از مقاصد گردشگری مجذوب کننده در این منطقه، از جمله شهر شگفت انگیز ژوهانسبورگ و کیپ تاون ممکن است وسوسه شوید یک پروازه کوتاه بر روی ابشار ویکتوریا داشته باشید و از نمای بالا ان را بببینید. به شدت توصیه می گردد که هر کس به افریقای جنوبی سفر می نماید حتما از این ابشار تماشا کند، مخصوصا دوستداران طبیعت و علاقه مندان به ورزش های ماجراجویانه و پر هیجان. اگر نمیدانید آبشار ویکتوریا کجاست؟ با ما در مجله گردشگری خبرنگاران همراه باشید. . .

آبشار ویکتوریا ، چگونه از بزرگترین ابشار دنیا تماشا کنیم؟

ایا همانقدر که تعریف می نمایند زیباست؟

بله، ابشار ویکتوریا تنها یک ابشار معمولی نیست . این رودخانه جاری با سرریز شدن در شکافی بزرگ انچنان منظره ای را خلق می نماید که از فاصله 30 مایلی قابل تماشا است. رنگین کمان هایی که به صورت خیره نماینده ای همواره در مقابل نامان ابی و جنگل های بارانی ویکتوریا فالز با سرخس های سبز باطراوت و پربرگ و درختان میوه ای که با قطرات ابی که از ابشار منتشر می شوند ابیاری می شوند، وجود دارند. شما ممکن است با زیاد نزدیک شدن به لبه آبشار ویکتوریا با وجودی که ارتفاع صخره ها حتی بیش از 2 برابر قد شماست احساس ترس و هیجان کنید. این منظره می تواند بخاطر قدرت و زیبایی طبیعت حتی اشک بی احساس ترین انسان ها را هم دراورد و انها را شگفت زده کند.

نام اصلی ابشار چیست؟

دیوید لیوینگستن که به عنوان اولین اروپایی که آبشار ویکتوریا را در 1855 کشف کرد، ان را به افتخار ملکه ویکتوریا ابشار ویکتوریا نام گذاری کرد. البته ساکنان انجا که به خوبی از وجود آبشار ویکتوریا اگاهی داشتند، قبیله کولولو که از بومیان انجا بودند نام ابشار را موسی اوا تونیا به معنی مه خروشان گذاشته بودند که امروزه آبشار ویکتوریا را به هر دو نام می شناسند.

ایا واقعا بزرگترین ابشار دنیا، ویکتوریا است؟

بله، اما موضوع پیچیده است. این ابشار نه مرتفع ترین و نه بلندترین ابشار دنیا است اما عرض 5. 604 پایی و ارتفاع بیش از 354 پایی ان را به بزرگترین ابشار دنیا تبدیل نموده است. آبشار ویکتوریا و دریاچه ویکتوریا از نظر ارتفاع تقریبا 2 برابر ابشار نیاگارا است اما از نظر عرض ابشار ایگوازو در مرز ارژانتین و برزیل از ویکتوریا عریض تر است.

دقیقا آبشار ویکتوریا کجاست؟

آبشار ویکتوریا کجاست؟ ابشار رودخانه زامبزی که چهارمین رودخانه بزرگ افریقاست مرز طبیعی بین کشورهای زیمبابوه و زامبیا را تشکیل می دهد. ابشار و دریاچه ویکتوریا دقیقا همان جایی است که رودخانه از عریض ترین قسمت خود به شکاف عمیقی فرو می ریزد. مهمترین شهر در نزدیکی این ابشار در کشور زیمبابوه نیز ویکتوریا فالزنام دارد و مهمترین شهر در نزدیکی ابشار و دریاچه ویکتوریا در کشور زامبیا شهر لیوینگستن است.

کدام کشور برای سفر مناسب تر است؟ زیمبابوه یا زامبیا؟

شهر ویکتوریا فالز بزرگتر است و هتل ها، رستوران ها، مراکز خرید و تسهیلات بیشتری دارد بعلاوه منظره بهتر و دسترسی راحت تری به فرودگاه دارد. زامبیا نیز چندین اقامتگاه در شهر لیوینگستن دارد و تعدادی فعالیت خاص و منحصر به فرد ارائه می دهد که شما نمی توانید در زیمبابوه انجام دهید.

آبشار ویکتوریا کجاست و چگونه به انجا سفر کنم؟

اسانترین راه پرواز با هواپیماست. فرودگاه شهر ویکتوریا فالز که در 11 مایلی جنوب این شهر واقع شده است، دسترسی به این شهر را به خصوص بعد بازسازی 150 میلیون دلاری که در سال 2016 به اتمام رسید، بسیار اسان نموده است.

چگونه می توانم بعد از رسیدن از ابشار و دریاچه ویکتوریا تماشا کنم؟

بیشتر مراکز تماشای از پارک ملی ویکتوریا فالز در رودخانه سمت زیمبابوه قابل دسترسی هستند. پارک ملی ویکتوریا فالز در مسیر 2 مایلی خود 16 مکان تماشای دارد. بهای ورودی برای بازتماشامایندگان بین المللی 30 دلار است که باید وقتی به زیمبابوه رسیدید به صورت نقدی اماده همراه داشته باشید. اگرچه واحد پول زیمبابوه دلار امریکاست اما نمی توانید به دستگاه های خود پرداز تکیه کنید.

اگر یک تور یک روزه یا تنها بخشی از یک تور کامل را رزرو کنید، به احتمال زیاد راهنمای شما همه تدارکات از جمله حمل و نقل را برایتان مدیریت می نماید. با این حال در مسیر پیاده روی در پارک ملی از کنار چندین اقامتگاه عبور می کنید و بسیاری از انها به طور منظم خدمات شاتل ارائه می دهند. شما بجز کفش های راحت، محافظ دوربین ضد اب، و شاید یک پانچو یا بارانی، احتیاج به هیچ وسیله جانبی ندارید.

چگونه می توان از بعدهای دیگر ابشار و دریاچه ویکتوریا را دید؟

با هلی کوپترهای شرکت هلی کوپتری زامبزی که هزینه ان 150 دلار است شما می توانید نمای هوایی منطقه را ببینید. دون لو، که یک راهنمای تور در افریقا جنوبی است و برای شرکت گردشگری کالت و چند شرکت دیگر کار می نماید سالانه 15 بار گروه های بازتماشامایندگان را به ابشار ویکتوریا می برد. او می گوید: تماشا ابشار و دریاچه ویکتوریا از بالا بسیار شگفت انگیز و متحیر نماینده است.

از اواخر ماه اگوست تا دسامبر، بازتماشامایندگان می توانند یک پیاده روی همراه با راهنما به صخره بوتاکا داشته باشند که در این صورت می توانند ابشار را از نزدیک ببینند. پارک موسی اوا تونیا که در نزدیکی زامبیا واقع شده است، نیز چندین مکان خوب برای تماشا منظره دارد از جمله نقطه ای در جزیر لیوینگستن: جایی که دیوید لیوینگستن برای اولین بار ابشار را دید، و بعلاوه پل معروف به لبه چاقو برای تماشا جالب هستند.

کجا می توانم برترین عکس ها را بگیرم؟

در حالی که شما به طمع گرفتن برترین عکس سوار هلی کوپتر می شوید تا برترین عکس هوایی را بگیرید، پارک ملی ویکتوریا فالز برترین زاویه برای گرفتن عکس را ارائه می دهد. نقطه 7 منظره ای بسیار شفاف و واضح از ابشار اصلی بدون درختان بیشمار اطراف دریاچه ویکتوریا یا قطرات ابی که به اطراف ابشارپخش می شوند ارائه می دهد. در خطرناک ترین نقطه (نقطه 14) شما انبوهی از گردشگران را می بینید که برای گرفتن یک عکس سلفی بی نظیر جان خود را به خطر می اندازند. قبل از اینکه به انها بپیوندید احتیاط کنید زیرا لبه صخره ها مرطوب و لغزنده است و امکان سقوط وجود دارد. برای گرفتن عکسی که پل ویکتوریا فالز در پس زمینه باشد به نقطه 15 بروید. بعلاوه راهنما محلی تور نیز می توانید برترین نقاط برای گرفتن عکس را به شما نشان دهد.

ایا می توانید داخل اب بروید؟

وقتی جریان رودخانه در سطح معینی باشد، معمولا در اواخر ماه اگوست و دسامبر، شناگران ماجراجو و شجاع می توانند در دریاچه ویکتوریا استخر شیطانکه به طور طبیعی در لبه ابشار در سمت زامبیا شکل گرفته شنا نمایند. این کار در صورتی که با راهنما بروید نسبتا امن است اما چند نفر در اثر لغزش به عقب و برخورد با سنگ های بالای لبه ابشار جان خود را از دست داده اند.

بجز تماشا ابشار ویکتوریا و استخر رفتن یا صخره نوردی چه کار دیگری می توان در انجا انجام دهم؟

شما زمانی را در پارک ویکتوریا فالز صرف نموده اید، در استخر شیطان اب بازی نموده اید، و با هلی کوپتر بر فراز ابشار پرواز نموده اید. همه این ها برای پر کردن 2 روز پر کار کافیست. اما اگر 2 روز دیگر برای ماندن فرصت دارید کارهای زیادی برای انجام دادن به جای مانده است. گردشگران ماجراجو نباید زیپ لاینینگ و بانچی جامپینگ را از روی پل 112 ساله ویکتویا فالز از دست بدهند. بیشتر گردشگرانی که ارام و خونسرد هستند و اهل هیجان نیستند یک سفر با قایق در غروب افتاب را انتخاب می نمایند که احتمال تماشا فیل ها، اسب های ابی و کروکدیل ها وجود دارد. بعلاوه تجربیات فرهنگی مثل بازدید کردن از روستاها و قبیله های نزدیک یا تماشا فیل هایی که خانواده هایشان را از دست داده اند در حیات وحش ویکتوریا فالز.

برای انجام دادن این کارا یا با رهبر تور خود هماهنگ کنید یا یکی از شرکت های گردشگری محلی مثل وایلد هاریزون، شر واتر، ادونچر زون و شاک وی ادونچر را رزرو کنید.

چه ویزایی احتیاج دارم؟

اصلا آبشار ویکتوریا کجاست؟ شما باید پس از ورود به فرودگاه ویکتوریا فالز ویزای خود را برای زیمبابوه بخرید. بازتماشامایندگانی که با ویزای یکبار ورود (30دلار)به زامبیا یا به سفری به بوتسوانا می روند، هربار که از مرز رد می شوند باید دوباره ویزا بخرند. خوشبختانه زیمبابوه برای 2 بار ورود 45 دلار و چندبار ورود به کشور 55 دلار می گیرد در حالی که زامبیا برای یکبار ورود 20 دلار، 2بار ورود 50 دلار و چند بار ورود 80 دلار می گیرد.

برترین زمان برای سفر چه موقعیست؟

اخر اگوست به دلایل زیادی مناسب اسب. این زمان اخر فصل خشک است، بنابراین کاهش پخش شدن قطرات اب باعث واضح تر دیده شدن ابشار می گردد و بعلاوه خطر مالاریا هم کمتر است.

فعالیت هایی مانند قایق سواری و شنا در استخر شیطان امکان پذیر است و بعلاوه از باران های موسمی و رعد و برق و طوفان در بعد از ظهر خبری نیست. اما ابشار به مقدار ایی که در فصل های بارانی متحیر نماینده و چشم گیر است زیبایی ندارد

قبل از اینکه سفر خود را برنامه ریزی و رزرو کنید زمانی از سال را برای رفتن انتخاب نمایید که فعالیت های دلخواهتان امکان پذیر باشد.

منبع: همگردی
انتشار: 27 دی 1401 بروزرسانی: 27 دی 1401 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 2184

به "آبشار ویکتوریا ، چگونه از بزرگترین ابشار دنیا تماشا کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آبشار ویکتوریا ، چگونه از بزرگترین ابشار دنیا تماشا کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید