ایکس باکس سری ایکس اجازه می دهد چند بازی را همزمان باز نگه دارید

به گزارش تا بینهایت، چندی پیش، و در مراسم The Game Awards 2019 مایکروسافت از ایکس باکس سری ایکس (Xbox Series X) - کنسول نسل بعدی اش - پرده برداشت. در صفحه جدیدی که در سایت ایکس باکس برای این کنسول باز شده، جزییاتی در باب Backward Compatibility و کنترلر جدید این کنسول آمده است. ولی فیل اسپنسر (Phil Spencer) - رئیس ایکس باکس - و جیسون رونالد (Jason Ronald) - مدیر برنامه ریزی ایکس باکس - در گفتگویی با نشریه گیم اسپات (Gamespot) از ویژگی دیگری صحبت کردند که بسیار جذاب به نظر می رسد. این ویژگی بر مبنای خصیصه تعلیق (Suspension) کنسول ایکس باکس وان توسعه داده شده است. جیسون رونالد در خصوص این ویژگی به گیم اسپات چنین گفت:

ایکس باکس سری ایکس اجازه می دهد چند بازی را همزمان باز نگه دارید

از سفر با تور سریلانکا به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا دیدن کنید.

امروز ما این توانایی را داریم که آخرین بازی را که مشغول آن بوده اید، بی درنگ از سر گیریم. چرا این خصوصیت را برای چندین بازی اجرا نکنیم؟ بسیاری از بازیکنان علاقه دارند که چندین بازی را همزمان و در کنار هم بازی نمایند، و دوست دارند که این امکان را داشته باشند که [از وسط یک بازی] سریعا به بازی قبلی - و از همنجایی که کنارش گذاشته بودند - بپرند. اینها چیزهایی هستند که ما می توانیم در این پلتفرم پیاده سازیم، و تجربه بازی را حتی بهتر کنیم.

با کنسول ایکس باکس سری ایکس، شما می توانید چندین بازی را در هر زمان معلق (Suspend) کنید، و هرگاه که خواستید آنها را ادامه (Resume) دهید - و البته بدون اینکه کنسول در مقابل چشمانتان ذوب گردد. این بدان معنی است که دیگر لازم نیست که با زمان لود طولانی بازی Red Dead Redemption 2 سر و کله بزنید، حتی اگر لحظه ای پیش مشغول بازی Destiny 2 بوده اید.

ویژگی تعلیق بازی ها، یکی از خصوصیات محبوب این نسل بود. وقتی دستگاه خود را خاموش می کنید، کنسول ایکس باکس بازی شما را در نوعی برزخ قرار می دهد. دستگاه روشن و در حال اجرای سیستم عامل نیست، ولی بخاطر می سپارد که کجای بازی بوده اید و چه می کردید؛ و البته برخلاف خصوصیت ذخیره اتوماتیک (Autosave) - که چندین نسل است که کنسولها از آن بهره می برند - تعلیق وقفه های طولانی برای بازگشت به بازی را از بین می برد.

با ایکس باکس سری ایکس، کاربران - لااقل نظرا - می توانند خشابی آماده از بازی های مختلف داشته باشند، و هر زمان که اراده کردند، یکی از آنها را شلیک نمایند. البته ما هنوز نمی دانیم که در کنسول نسل بعدی مایکروسافت، چه تعداد بازی را می توان تعلیق کرد، و از آن مهمتر اینکه، آیا این ویژگی چنانکه باید کار خواهد نمود یا خیر. به هر حال، در انتظار اطلاعات بیشتر خواهیم بود.

منبع: Polygon

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 16 بهمن 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 652

به "ایکس باکس سری ایکس اجازه می دهد چند بازی را همزمان باز نگه دارید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایکس باکس سری ایکس اجازه می دهد چند بازی را همزمان باز نگه دارید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید