بازارچه صنایع دستی یزد می تواند مشمول مزایده برای هنرمندان بخش صنایع دستی گردد

به گزارش تا بینهایت، ایسنا/ براساس آخرین اخبار واصله، بازارچه صنایع دستی یزد می تواند مشمول مزایده برای هنرمندان بخش صنایع دستی گردد.

بازارچه صنایع دستی یزد می تواند مشمول مزایده برای هنرمندان بخش صنایع دستی گردد

طرح بازارچه بزرگ صنایع دستی یزد شامل دو قسمت ورودی شاهزاده فاضل و دربند صدری در فاز نخست بود و سپس فاز بعدی این طرح، شامل خانه صدرالعلماست که به محض تامین اعتبار شروع شد و برای تکمیل فاز دوم خود به اعتباری پنج میلیارد تومانی احتیاج دارد که عمدتاً شامل مراحل استحکام بخشی، آواربرداری و بازسازی مجموعه صدرالعلما است که البته هنوز تکیمل نشده است.

موقعیت این بنا در مجاورت بازار سنتی یزد و بعلاوه کمبود جدی فضایی برای فراوری و عرضه و فروش صنایع دستی در مرکز استان از عوامل ایجاد این بازارچه بوده است. از طرفی مساحت و پیشینه تاریخی این بنا و البته اهمیت صنایع دستی در شهر گردشگرپذیر یزد، مسئله دیگری است که در تغییر کاربری این بنا به سمت بازارچه صنایع دستی نقش آفرینی نموده است.

این محل که برای یاری به هنرمندان صنایع دستی استان در نظر گرفته شده، ظرفیت مناسبی برای توسعه این بخش به نظر می آید ولی با وجود افتتاح شدن این مکان، هنوز خبری از استقرار فعالان صنایع دستی در آن نیست که البته شرایط کرونا نیز در بروز این مسئله بی تاثیر نبوده است.

محمدرضا دهقان، معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی یزد ضمن بیان اینکه بازارچه صنایع دستی در دوران کرونا در مزایده عام قرار داشت ولی مورد استقبال قرار نگرفت، گفت: این مجموعه هر چند راه اندازی شده اما مزایده آن مورد استقبال نبوده و این در حالی است که این مزایده برای عام در نظر گرفته شده و صرف هنرمندان نیست.

وی با اشاره به مخالفت های مکرر معاونت صنایع دستی با این فرایند مزایده گفت: با این وجود شورا و شهرداری دوره قبل، اهتمامی در این خصوص نداشتند ولی به نظر می رسد بتوانیم شورا و شهرداری کنونی را در این حوزه همراه داشته باشیم.

معاون صنایع دستی استان با بیان این که تراز اول انتخاب هنرمندان باید بومی بودن آنها باشد، اظهار کرد: باید اشتغال و توسعه برای هنرمندان استان فراهم گردد، چرا که توجه ویژه به هنرمندان این بخش می تواند رونق مالی شهر را نیز به همراه داشته باشد.

دهقان با بیان اینکه بازارچه صنایع دستی ظرفیت مناسبی برای هنرمندان صنایع دستی استان است، توضیح داد: اگر بتوانیم طبق برنامه ریزی عمل کنیم، می توانیم از این ظرفیت به نفع شرایط استان و در راستای یاری به هنرمندان استفاده کنیم.

منبع: همگردی
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 1853

به "بازارچه صنایع دستی یزد می تواند مشمول مزایده برای هنرمندان بخش صنایع دستی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازارچه صنایع دستی یزد می تواند مشمول مزایده برای هنرمندان بخش صنایع دستی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید