تور ارزان آلمان: بازگشت اسپانیا به نمایشگاه کتاب فرانکفورت بعد از 30 سال

به گزارش تا بینهایت، به گزارش خبرنگاران به نقل از پابلیشینگ پرسپکتیو، نمایشگاه کتاب فرانکفورت به عنوان بزرگترین رویداد فرهنگی و ادبی دنیا و در واقع مهم ترین رویداد کتاب در طول سال در تمام دنیا برگزار گردید و هفتادوسومین دوره این نمایشگاه در حالی به اتمام رسید که مسئولان آلمانی از نحوه برگزاری با وجود محدودیت های کرونایی راضی بودند.

تور ارزان آلمان: بازگشت اسپانیا به نمایشگاه کتاب فرانکفورت بعد از 30 سال

با تور ارزان آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ آلمان دیدن کنید.

به گفته مسئولان نمایشگاه کتاب فرانکفورت سال جاری با وجود محدودیت های کرونایی بیش از 73هزار نفر از 105 کشور دنیا به صورت حضوری از نمایشگاه بازدید کردند و حدود 2013 ناشر از 80 کشور دنیا نیز کتاب های خود را در این نمایشگاه عرضه کردند.

هفتادوسومین دوره از نمایشگاه بین المللی کتاب فرانکفورت، بیست وهفتم مهرماه، در دو بخش حضوری و مجازی و با رعایت شیوه نامه های بهداشتی افتتاح شد و از بیست وهشتم مهرماه شروع به کار کرد. کشور کانادا نیز میهمان ویژه این دوره از نمایشگاه بین المللی کتاب فرانکفورت بود. این کشور با هشت نویسنده به صورت حضوری و حدود 52 نویسنده به طور مجازی در نمایشگاه شرکت نموده بود. حدود 400 کتاب منتشرشده به وسیله ناشران کانادایی در برنامه های مجازی، معرفی گردید و بیشتر آنها در غرفه کانادا در سالن 4 نمایشگاه به نمایش عایدی.

مسئولان آلمان می گویند سال آینده کشور اسپانیا مهمان افتخاری نمایشگاه خواهد بود و این درحالی است که اسپانیایی ها 30 سال از حضور در آلمان دور بودند. در کنفرانس خبری -که در مراسم اختتامیه نمایشگاه برگزار شد- شماری از نمایندگان و مقامات اسپانیایی مثل میگوئل لورنس وزیر فرهنگ و ورزش این کشور حضور داشتند.

بر اساس محتویات این کنفرانس خبری با حضور اصحاب فرهنگ و ادبیات کشور اسپانیا این کشور سال آینده بعد از سه دهه غیبت در نمایشگاه کتاب فرانکفورت به این شهر بازمی گردد و سال آینده با تمرکز روی انتشارات دیجیتال و به طور کلی کتاب های الکترونیک در فرانکفورت حاضر خواهند شد. به گفته وزیر فرهنگ اسپانیا حدود 774 ناشر در اسپانیا فعال هستند که پنج ناشر در جمع ناشران بزرگ دنیا قرار دارند و سعی شده در سال آینده از همه ظرفیت های موجود این ناشران در نمایشگاه استفاده گردد.

به گفته لورنس سال آینده ناشران اسپانیایی با شعار خلاقیت و توسعه در نمایشگاه کتاب فرانکفورت شرکت می نمایند و سعی بر این است که بخش ترجمه کتاب های منتشرشده به زبان اسپانیایی تقویت گردد. استفاده از انرژی های مطابق با محیط زیست در صنعت نشر و کتابخانه های سبز یکی از اهداف کشور اسپانیا در سال های آینده است که بخشی از برنامه های وزارت فرهنگ این کشور در نمایشگاه سال آینده فرانکفورت خواهد بود.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 17 آبان 1400 بروزرسانی: 17 آبان 1400 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 1842

به "تور ارزان آلمان: بازگشت اسپانیا به نمایشگاه کتاب فرانکفورت بعد از 30 سال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان آلمان: بازگشت اسپانیا به نمایشگاه کتاب فرانکفورت بعد از 30 سال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید