بزرگداشت شاپور جورکش در شیراز برگزار گردید

به گزارش تا بینهایت، به گزارش خبرنگار خبرنگاران در شیراز، در مراسمی که چهارشنبه شب به میزبانی باغ عرفان برگزار گردید، چهره های ادبی و فرهنگی از سراسر ایران گرد آمدند تا یاد شاپور جورکش را گرامی بدارند.

بزرگداشت شاپور جورکش در شیراز برگزار گردید

در این مراسم داریوش نویدگویی، ناشر شیرازی با یادآوری خدمات فرهنگی جورکش اورا انسانی شریف در ادبیات ایران برشمرد و گفت: امثال شاپور بنیاد و شاپور جورکش به نوشته های خود اعتقاد داشتند و در تاریخ و فرهنگ ایران ماندگار شدند.

وی با بیان اینکه در دوره ای جایگاه مجموعه ای از ادبیات معاصر در طراحی، نقد، ترجمه کتاب و... خالی بود، گوشه ای از فعالیت های جورکش در حلقه نیلوفری را ارائه کرد.

نویدگویی با بیان اینکه حلقه نیلوفری در 48 شماره منتشر شد، اضافه کرد: انتشار این نشریه کاری ماندگار بود که متاسفانه متوقف شد.

علی جورکش برادر شاپور جورکش نیز در این مراسم ضمن قدردانی از حضور اهالی فرهنگ و ادب و هنر در آیین به خاکسپاری این شاعر، گفت: شاپور تنها متعلق به خانواده خویش نیست و همه ما دردی مشترک بنام فراغ داریم اما چه باک که حضور دلگرم کننده شما جایی برای باقی ماندن اندوه نمی گذارد.

به گزارش ایبنا؛ علی معصومی مترجم، رحیم هودی پیشکسوت تئاتر و سینما، راد قنبری منتقد ادبی و شاعر و ابوتراب خسروی داستان نویس نیز در این مراسم به سخنانی کوتاه اکتفا کردند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 12 مرداد 1402 بروزرسانی: 12 مرداد 1402 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 2265

به "بزرگداشت شاپور جورکش در شیراز برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بزرگداشت شاپور جورکش در شیراز برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید