ترامپ با نیروهای سرکوب در شهر کنوشا ملاقات می نماید

به گزارش تا بینهایت، رئیس جمهور آمریکا میخواهد در راستای حمایت هایش از سرکوب اعتراضات ضدنژادپرستی در این کشور، با نیروهای گارد ملی شهر کنوشا ملاقات کند.

ترامپ با نیروهای سرکوب در شهر کنوشا ملاقات می نماید

به گزارش خبرنگاران به نقل ازنشریه پولیتیکو، ترامپ روز شنبه در پاسخ به سوال یک خبرنگار درخصوص احتمال سفر به کنوشا گفت: ممکن است [بروم]. اندکی بعد سخنگوی کاخ سفید تأیید کرد که ترامپ روز سه شنبه به این شهر سفر خواهد نمود و با نیروهای گارد ملی ملاقات خواهد نمود.

از اوایل خرداد ماه و پس از اقدام افسر پلیس مینیاپولیس ایالت مینه سوتا در قتل جورج فلوید شهروند 46 ساله سیاهپوست آمریکا به وسیله فشردن زانو بر روی گردنش به مدت 9 دقیقه، اعتراضات سراسری علیه خشونت پلیس آمریکا از شهر مینیاپولیس آغاز شد و به دیگر شهرهای آمریکا و حتی کشورهای دیگر نیز گسترش یافت و تا به امروز نیز ادامه داشته است.

رئیس جمهور آمریکا روز شنبه در توییتی نوشت: اگر شهردار بی کفایت پورتلند، تد ویلر، کنترل شهرش را در دست نگیرد و مانع آنارشیست ها، آشوبگرها، شورشی ها و غارتگران نگردد و خطرات بزرگی برای مردم بی گناه ایجاد کند، ما وارد می شویم و اوضاع را به گونه ای که 100 روز پیش باید به آن رسیدگی می شد، در دست می گیریم.

در حالی که اعتراضات ضد نژادپرستی و خشونت پلیس علیه رنگین پوستان همچنان در پورتلند ادامه داشت، روز دوشنبه هفته گذشته ویدئویی در شبکه های اجتماعی نهاده شد که در آن هنگامی که جیکوب بلیک جوان 29 ساله غیرمسلح سیاهپوست آمریکایی به سمت خودروی خود در حال حرکت بود، دو افسر پلیس او را دنبال می نمایند و به محض آنکه درب خودرو را باز می نماید، یکی از افسران پلیس آغاز به تیراندازی به وی می نماید. این شهروند سیاه پوست آمریکایی نیز بر اثر خشونت پلیس جان خود را از دست داد تا شهر کنوشا در ایالت ویسکانسین به صحنه دور تازه اعتراضات تبدیل گردد.

312 311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 25 مهر 1399 بروزرسانی: 25 مهر 1399 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 1182

به "ترامپ با نیروهای سرکوب در شهر کنوشا ملاقات می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ با نیروهای سرکوب در شهر کنوشا ملاقات می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید