(تصاویر) کشف گنج قدیمی فراعنه

به گزارش تا بینهایت، یک گنج قدیمی و یک تابوت سنگی عصر مصر باستان که بیش از 3000 سال قدمت دارد در منطقه تاریخی سقاره در نزدیکی شهر قاهره مصر کشف شد.

(تصاویر) کشف گنج قدیمی فراعنه

به گزارش خبرنگاران، زاهی حواس، باستان شناس مشهور مصری روز یکشنبه گفت که این کشفیات جدید تاریخ را بازنویسی می نماید.

سقاره گورستان عظیم ممفیس (پایتخت مصر باستان) است که به دلیل داشتن بنا های متعدد باستانی، ازجمله بیش از ده هرم و چندین صومعه قدیمی یکی از میراث های عظیم فرهنگی یونسکو به شمار می رود.

تیمی که آن را زاهی حواس رهبری می نماید، گنج جدید را در نزدیکی هرم تتی، نخستین فرعون مصر پیدا نموده است. بیش از 50 قطعه اثر باستانی که تاریخ آن تا قرن 11 پیش از میلاد می رسد، از این گنج بیرون شده است.

حواس به خبرگزاری فرانس پرس گفت: این کشفیات تاریخ سقاره، به ویژه تاریخ سلطنت جدید فراعنه مصر را که 3000 سال پیش آغاز شده بود، بازنویسی می نماید.

باستان شناسان مصری همچنین از گنج جدید یک تابوت سنگی عصر فراعنه و چندین کتیبه، نقاب ها، قایق های چوبی و وسایل بازی مردمان عصر مصر باستان را کشف نموده اند.

زاهی حواس گفت: این یک کشف نادر و جدید است، زیرا بیشتر آثار عصر سلطنت جدید مصر باستان را که پیش از این از سقاره پیدا نموده بودیم، بیشتراً به 500 سال پیش از میلاد مسیح می رسید.

وزارت گردشگری و آثار باستانی مصر روز شنبه از کشفیات عظیم در سقاره خبر داده و گفته بود که در این منطقه آرامگاه ملکه نیریت، همسر تتی نیز کشف شده است.

منبع: فرارو
انتشار: 2 اسفند 1399 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 1437

به "(تصاویر) کشف گنج قدیمی فراعنه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "(تصاویر) کشف گنج قدیمی فراعنه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید