تصمیم استاندار و ستاد کرونا جهت تعطیلی یک هفته ای مدارس اصفهان درست بوده است

به گزارش تا بینهایت، خبرنگاران/اصفهان یک عضو سابق کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اینکه تراکم دانش آموزی در استان اصفهان زیاد است معتقدم تصمیم استاندار اصفهان و ستاد کرونا در تعطیلی یک هفته ای مدارس درست بوده است.

تصمیم استاندار و ستاد کرونا جهت تعطیلی یک هفته ای مدارس اصفهان درست بوده است

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در استرالیا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

محمدجواد ابطحی در گفت وگو با خبرنگاران در مورد بازگشایی مدارس و به تعویق افتادن این بازگشایی در اصفهان برای یک هفته، اظهار کرد: از نظر اینکه استاندار اصفهان متخصص ایمونولوژی است و بیشتر به تبعات و پیامدهای باز بودن بعضی مراکز از جمله مدارس مطلع هستند معتقدم استاندار با تعطیلی یک هفته ای مدارس میخواهد علامتی به هیئت دولت و ستاد ملی کرونا بدهد که در تصمیم گیری هایشان بیشتر دقت نمایند به خصوص که دبستانی ها درک درستی از رعایت پروتکل های بهداشتی ندارند.

وی اضافه نمود: شاید یکی دیگر از دلایل تعطیلی یک هفته ای مدارس در اصفهان این باشد که مدارس اصفهان و بعضی شهرستان ها هنوز آماده پذیرش حضوری دانش آموزان نبوده اند چرا که روز پنجشنبه تنها دو روز قبل از بازگشایی مدارس بیان کردند کلاس ها به شکل حضوری تشکیل می گردد. بنابراین باید فضای فیزیکی مدارس برای پذیرش دانش آموزان آماده گردد.

این عضو سابق کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس توضیح داد: البته اگر بخواهیم به شکل دقیق مشکل کرونا را تجزیه و تحلیل کنیم متوجه می شویم که تأخیر یک هفته ای در بازگشایی مدارس هیچ اثری در کنترل شیوع ویروس کرونا نخواهد داشت. اگر دو هفته تعطیلی بود شاید تأثیرش بیشتر بود. موج سفرهایی که در هفته قبل شاهد بودیم به طوری که 12 میلیون نفر به مسافرت رفته بودند باید 15 روز منتظر باشیم تا تأثیر آن را ببینیم به همین دلیل بهتر بود دو هفته مدارس در اصفهان تعطیل می شد.

ابطحی گفت: باید هفته آینده هم مدارس تعطیل گردد و آموزش به شکل مجازی باشد. البته بعضی مدارس در حاشیه روستاها و مدارس غیردولتی که تعداد دانش آموزان کمی دارند شاید بتوانند پروتکل ها را رعایت نمایند، اما در کل با توجه به اینکه تراکم دانش آموزی در استان اصفهان زیاد است معتقدم تصمیم استاندار اصفهان و ستاد کرونا در این شهر در تعطیلی مدارس درست بوده است. وقتی مسئولان دولت به دلیل شیوع کرونا حتی به مجلس هم نمی آیند چگونه می گویند باید کلاس های درس حضوری باشد!؟ طبق احادیث مردم طبق روش زمامداران خود زندگی می نمایند.

وی توضیح داد: بعضی از والدین دانش آموزان اعلام نموده اند که به هیچ وجه حاضر نیستند فرزندان خود را به مدرسه بفرستند چرا که نگران هستند و به خصوص بچه های دبستانی نمی توانند پروتکل های بهداشتی را رعایت نمایند. نمی گردد بیان کرد زنگ تفریح باشد یا نباشد و این مسائل ناشی از این است که بعضی مسئولان معلمی ننموده اند و اگر معلمی نموده بودند در تصمیمات خود بهتر عمل می کردند.

این عضو سابق کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، اعلام کرد: با توجه به خطراتی که وجود دارد و طبق توصیه های وزارت بهداشت نباید فرزندان این سرزمین را به مکان پرخطر بفرستیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 مهر 1399 بروزرسانی: 27 مهر 1399 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 1186

به "تصمیم استاندار و ستاد کرونا جهت تعطیلی یک هفته ای مدارس اصفهان درست بوده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصمیم استاندار و ستاد کرونا جهت تعطیلی یک هفته ای مدارس اصفهان درست بوده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید