تغییر دستورالعمل سازمان جهانی بهداشت درباره استفاده از ماسک

به گزارش تا بینهایت، سازمان جهانی بهداشت (WHO) بر استفاده از ماسک در جاهایی که امکان رعایت فاصله گذاری اجتماعی وجود ندارد، تاکید نمود.

تغییر دستورالعمل سازمان جهانی بهداشت درباره استفاده از ماسک

به گزارش خبرنگاران، تدروس آدهانوم، دبیر کل سازمان دنیای بهداشت از تغییر توصیه های این سازمان در روز آدینه اطلاع داد و گفت: این سازمان در حال حاضر به افراد توصیه می نماید در مناطقی که انتقال کووید-19 گسترده است، حتماََ ماسک بپوشند.

وی با بیان این که در مکان هایی مانند وسایل حمل و نقل عمومی یا فروشگاه ها که امکان حفظ فاصله اجتماعی وجود ندارد، افراد باید حتماََ از ماسک استفاده نمایند، اضافه نمود: افراد بالای 60 سال یا افرادی که دارای مسائل و بیماری های خاص هستند باید به طور ویژه از ماسک های پزشکی استفاده نمایند.

با وجود این که سازمان دنیای بهداشت پیش تر اعلام نموده بود استفاده از ماسک برای افراد عادی موثر نیست، کشورهایی در سراسر دنیا به استفاده از ماسک رو آورده بودند. برای مثال در انگلیس پس از تجدید نظر بوریس جانسون در خصوص تاثیر استفاده از ماسک از 15 ژوئن افراد ملزم به استفاده از ماسک در وسایل حمل و نقل عمومی شدند.

ماسک به خودی خود افراد را از ابتلا به کووید-19 محافظت نمی نماید و شستن دست ها، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و اقدامات دیگر هم چنان اهمیت زیادی دارندپیش از این سازمان دنیای بهداشت استفاده از ماسک را تنها به کادر درمان و افرادی که از بیماران کرونا مراقبت می نمایند، توصیه می کرد.

تدروس آدهانوم اظهار داشته که استفاده همگانی از ماسک هنوز هم توسط شواهد علمی با کیفیت بالا یا مستقیم حمایت نمی گردد با این حال، وی ادامه داد که تعداد فزاینده ای از شواهد و نتایج از چندین کشور که توصیه به استفاده از ماسک نموده اند، به علاوه دشواری رعایت کردن فاصله اجتماعی در بسیاری از شرایط برای سازمان دنیای بهداشت کافی است تا توصیه های خود را تغییر دهد.

وی توضیح داد: ماسک به خودی خود افراد را از ابتلا به کووید-19 محافظت نمی نماید و شستن دست ها، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و اقدامات دیگر هم چنان اهمیت زیادی دارند.

دبیر کل سازمان دنیای بهداشت اضافه نمود: کارکنان بهداشت و درمان در مناطقی که انتقال گسترده کرونا وجود دارد، هم اکنون نه تنها در مناطقی که بیماران مبتلا به کووید-19 حضور دارند، بلکه باید در تمامی بخش های مراکز بهداشتی از ماسک استفاده نمایند. برای مثال پزشکان شاغل در بخش های قلب و عروق یا بخش های دیگر باید استفاده از ماسک پزشکی را حتی اگر هیچ بیمار کروناویروس شناخته شده ای در آن بخش وجود نداشته باشد، ادامه دهند.

بنا بر گزارش شبکه خبری اسکای نیوز، شواهد گروه مشاوره علمی اضطراری انگلیس (SAGE) پیش تر نشان داده است که ماسک ها می توانند در صورت ابتلای افراد به کروناویروس بدون بروز علائم، باعث کاهش خطر انتقال شوند.

در عین حال متخصصان تاکید دارند که استفاده از ماسک به معنی مصونیت کامل نیست بلکه مردم باید برای محافظت موثر از خود و دیگران به جز ماسک زدن سایر اقدامات بهداشتی را که مدام از سوی مقامات بهداشتی توصیه می گردد، بکار بندند و عمل به آنها را در زندگی روزمره جدی بگیرند

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 1034

به "تغییر دستورالعمل سازمان جهانی بهداشت درباره استفاده از ماسک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تغییر دستورالعمل سازمان جهانی بهداشت درباره استفاده از ماسک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید