آشنایی با نحوه دریافت ویزای کانادا

به گزارش تا بینهایت، این روزها که مهاجرت دغدغه بسیاری از افراد شده است، زیاد از ویزای کانادا می شنویم. کسانی که می خواهند تحصیلات خود را در دانشگاه های کانادا ادامه بدهند، در این کشور کار نمایند یا سفر تفریحی به این کشور داشته باشند دنبال گرفتن ویزای تحصیلی، ویزای کار و ویزای گردشگری کانادا هستند. اگر در خصوص انواع ویزای کانادا سر در گم شده اید، با ما همراه شوید و این مقاله را تا سرانجام بخوانید. در سرانجام این مقاله با انواع ویزای کانادا و شرایط اخذ آن ها آشنا می شوید.

آشنایی با نحوه دریافت ویزای کانادا

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای کانادا، ویزای مالتی 5 ساله کانادا با دعوتنامه معتبر دریافت کنید.

و البته اگر در خصوص ویزا به طور کلی دوست دارید بیشتر بدانید، به مقاله همه چیز درباره ویزا مراجعه کنید و .

انواع ویزای کانادا

ویزای کانادا در حالت کلی به دو نوع تقسیم می گردد.

  • ویزای موقت کانادا: ویزای موقت همانطور که از نام آن هم تعیین است به دارنده ویزا امکان حضور در این کشور را برای مدت موقتی می دهد که در اغلب موارد برای کانادا حداکثر این زمان حدود 6 ماه است
  • ویزای دائم کانادا: ویزای دائم کانادا محدودیت زمانی ندارد و یک اقامت دائم در کاناداست. از طرف دیگر کسانی که پیروز به اخذ ویزای دائم کانادا می شوند می توانند در این کشور اقامت نمایند و شهروند آن شوند.

در ادامه آنالیز می کنیم که کدام یک از انواع ویزای کانادا جزو ویزای موقت و کدام یک جزو ویزای دائم هستند.

[irp posts=3567″ name=قبل از سفر به حساب خودتان برسید]

انواع ویزای موقت کانادا

ویزای موقت کانادا به 4 نوع ویزا تقسیم می گردد که از میان آن ها ویزای کار، ویزای تحصیل و ویزای گردشگری در میان ایرانیان بسیار پرطرفدار است. تک به تک با ویژگی های این ویزاها آشنا می شویم.

1- ویزای توریستی کانادا

ویزای توریستی، ویزای گردشگری یا ویزای وزیتور کانادا به افرادی که قصد سفر تفریحی به این کشور را دارند اجازه ورود به این کشور را می دهد. ویزای توریستی کانادا ویزای موقت است و سه نوع مختلف دارد که شامل ویزای سینگل کانادا، ویزای مولتی کانادا و سوپر ویزای کانادا می گردد. کسانی که با ویزای گردشگری وارد کانادا می شوند حداکثر تا 6 ماه می توانند در این کشور حضور داشته باشند.

    • ویزای سینگل توریستی: دارندگان ویزای سینگل با داشتن ویزای کانادا فقط یکبار اجازه ورود به این کشور را دارند حتی اگر ویزای آنها هنوز اعتبار داشته باشد.
    • ویزای مولتیپل توریستی: ویزای مولتیپل کانادا یا ویزای چند بار ورود به افراد امکان سفر به کانادا به تعداد دفعاتی که خودشان بخواهند را در مدت زمان اعتبار ویزا (تاریخ آغاز تا خاتمه ویزا که روی پاسپورت درج می گردد) را می دهد. دارندگان این ویزا در هر بار ورود فقط 6 ماه می توانند در خاک کانادا باشند و فقط در صورتی که علت قانع نماینده داشته باشند می توانند مدت زمان آن را تمدید نمایند. اگر هم ویزا برای بیشتر از 6 ماه تمدید نشد، فرد می تواند خاک کانادا را ترک کند و دوباره حتی با فاصله چند ساعت وارد این کشور گردد و 6 ماه دیگر در کانادا اقامت داشته باشد.

ویزای مولتیپل 5 ساله چیست؟

از آنجایی که اعتبار ویزاهای موقت با خاتمه اعتبار پاسپورت تمام می گردد و اعتبار پاسپورت ایرانی هم 5 سال است، ویزای مولتیپل کانادا به ویزای مولتیپل 5 ساله هم شناخته شده است.

  • سوپر ویزای کانادا: سوپر ویزای کانادا ویژه والدین و پدر عظیم و مادرعظیم افرادی است که اقامت دائم کانادا را دارند و سن آن ها هم بالای 18 سال است. برای اخذ سوپر ویزای کانادا باید فرد متقاضی دعوت نامه خود از داخل کانادا را به سفارت تحویل دهد.

شرایط دریافت سوپر ویزای کانادا

دریافت سوپر ویزای کانادا شرایط ویژه ای دارد از جمله اینکه فرد دعوت نماینده باید حداقل حقوقی معادل 24000 دلار در سال داشته باشد و بیمه خدمات درمانی متقاضی را حداقل برای یک سال در کانادا پرداخت کند. بعلاوه افرادی که برای دریافت این ویزا اقدام می نمایند باید به وسیله پزشکان معتمد سفارت معاینه شوند تا از سلامتی آن ها پیش از ورود به کانادا اطمینان حاصل گردد. هدف از این معاینات و سختگیری این است که هدف متقاضی از دریافت سوپر ویزای کانادا درمان و تحصیل نباشد.

سوپر ویزای کانادا 10 ساله است؟

سوپر ویزای کانادا 10 سال اعتبار دارد اما از آنجایی که اعتبار ویزا با اعتبار پاسپورت هماهنگ است و اعتبار پاسپورت ایرانی فقط 5 سال است، سوپر ویزای کانادا برای ایرانیان فقط 5 سال اعتبار دارد.

2- ویزای تحصیلی کانادا

در سال های اخیر، کانادا در کنار آمریکا و انگلیس یکی از مقاصد اصلی برای ادامه تحصیل شده است و هر روز هم تعداد ایرانی هایی که متقاضی تحصیل در مدارس و دانشگاه های این کشور هستند زیاد می گردد. ویزای تحصیلی کانادا به دو ویزای دانش آموزی و ویزای دانشجویی تقسیم می گردد.

یکی از شروط اصلی برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا این است که متقاضی از مدرسه، کالج، دانشگاه یا موسسه آموزش عالی پذیرش گرفته باشد.

[irp posts=12507″ name=لیستی از ارزانترین کشورها برای مسافرت ایرانیان]

3- ویزای کاری کانادا

ویزای کار در واقع مجوزی برای کار در این کشور است و هر کسی که شهروند کانادا نباشد، لازم است که این مجوز را برای کار کردن در کانادا دریافت کند. ویزای کار در کانادا در 6 دسته مختلف واقع شده است که شامل موارد زیر است:

  • ویزای کار در کانادا بر اساس تایید وزارت کار

مجوز کار موقت در کانادا برای نیروهای کار خارجی است که برای انجام کار موقت به کانادا سفر می نمایند. برای دریافت ویزای موقت کانادا از سازمان اشتغال و توسعه اجتماعی کانادا یا همان ESDC لازم است که فرد متقاضی از قبل از کارفرمایان کانادا یک پیشنهاد کار دریافت نموده باشد.

  • ویزای کار در کانادا بدون احتیاج به تایید وزارت کار

در برخی از مواقع، کارفرما برای آوردن نیروی کار موقت به کانادا احتیاجی به دریافت مجوز LIMA ندارد. رایج ترین شرایط معافیت از دریافت این مجوز فواید قابل توجه برای کانادا، اشتغال متقابل و بعلاوه کارکنان خیریه یا کارهای مذهبی است.

  • برنامه انتقال درون شرکتی

شرکت های بین المللی که شعبه اصلی یا یکی از شعب آنان در کانادا است برای انتقال نیروهای خود از دیگر کشورها به شعبه کانادا از این مجوز می توانند استفاده نمایند. در این نوع از ویزای کار، کارفرما احتیاجی به گرفتن مجوز کار LIMA از وزارت کار کانادا را ندارد اما لازم است تمام مقررات کار موقت در کانادا را رعایت کند.

  • ویزای بازدید تجاری کانادا

منظور از بازدید تجاری این است که متقاضی قصد ورود به بازار کار را ندارد و فقط برای شرکت در فعالیت های تجاری بین المللی به کانادا سفر می نماید. بازدید تجاری از کانادا ممکن است شامل مواردی مثل حضور در کنفرانس ها و همایش های تجاری، خرید کالا یا خدمات کانادایی برای یک هویت خارجی، آموزش تماشا در شعبه اصلی یک شرکت در کانادا برای کار کردن در شعبه های خارج از این کشور یا اهدافی مشابه این باشد.

  • ویزای کار پس از تحصیل

این ویزا می تواند مقدمه ای برای گرفتن اقامت دائم در کانادا باشد. کسانی که با ویزای تحصیلی به کانادا سفر نموده اند بعد از اتمام تحصیل، به شرطی که در مقطع تحصیلی بالای دیپلم فارغ التحصیل شده باشند، می توانند برای گرفتن ویزای کار در کانادا بعد از تحصیل اقدام نمایند. بدین ترتیب می توانند سابقه کار کانادایی داشته باشند که به آنها این فرصت را می دهد برای اقامت دائم کانادا به وسیله تجربه کانادایی که به CEC هم معروف است، اقدام نمایند.

سازمان IRCC برای ماندن دانشجوهای کشورها خارجی در این کشور مجوز کار پس از تحصیل صادر می نماید. با داشتن این مجوز افراد می توانند به مدت 3 سال پس از تحصیل در کانادا اقامت داشته باشند و برای کارفرماهای کانادایی کار نمایند.

  • ویزای کار همسر دانشجو یا کارگر در کانادا

همسر و فرزندان شخصی که ویزای تحصیلی کانادا را گرفته است، می توانند ویزای کار همراه متقاضی تحصیل در کانادا دریافت نمایند. همراهان می توانند با دریافت ویزای کار یا Open Work Permit به صورت تمام وقت و بدون احتیاج به گرفتن مجوز کار در کانادا کار نمایند.

  • ویزای کار در کانادا بر اساس تایید وزارت کار

مجوز کار موقت در کانادا برای نیروهای کار خارجی است که برای انجام کار موقت به کانادا سفر می نمایند. برای دریافت ویزای موقت کانادا از سازمان اشتغال و توسعه اجتماعی کانادا یا همان ESDC لازم است که فرد متقاضی از قبل از کارفرمایان کانادا یک پیشنهاد کار دریافت نموده باشد.

[irp posts=6870″ name=قصه بلیط قطار و همه چیز درباره خرید و استرداد آنلاین]

4- ویزای اقامت دائم کانادا

با داشتن ویزای دائم کانادا یعنی آن فرد می تواند در کانادا اقامت دائم داشته باشد و شهروند این کشور محسوب گردد. ویزای تجاری یا ویزای کسب و کار کانادا ویزایی برای اقامت دائم در این کشور است.

ویزای تجاری یا ویزای کسب و کاربیشتر برای جذب سرمایه گذاران و صاحبان کسب و کار به کانادا طراحی شده است. افرادی که توانایی مالی برای سرمایه گذاری در کانادا را دارند و می توانند با ایجاد کسب و کار در کانادا به ایجاد محیط مالی قوی تر و حرفه ای تر در کانادا یاری نمایند، با اخذ ویزای کار به راحتی می توانند اقامت این کشور را دریافت نمایند.

دلایل ریجکت شدن ویزای کانادا

ریجکت شدن یا رد شدن ویزای کانادا به این معنی است که پاسخ های شما به میزان کافی برای مامور سفارت قانع نماینده نبوده است و او از بازگشت شما از کانادا اطمینان ندارد. بعد از رد شدن هر پرونده، مامور سفارت موظف است در یک نامه رسمی دلایل رد کردن پرونده را شرح دهد. این نامه مععمولا یک هفته بعد از انگشت نگاری از طرف سفارت صادر می گردد.

یکی از دلایل اصلی رد شدن ویزای کانادا این است که مامور از بازگشت متقاضی به کشورش اطمینان حاصل نمی نماید و علت دیگر که اغلب نادیده گرفته می گردد کمبود مدارک و ناقص بودن پرونده است. انواع ویزاها می توانند دلایل متفاوتی برای ریجکت شدن داشته باشند که در ادامه با آن ها آشنا می شوید:

دلایل ریجکت شدن ویزای توریستی کانادا

نداشتن توانایی مالی برای تامین هزینه های سفر

ضعیف بودن شرایط مالی فرد دعوت نماینده شما

قانع نماینده نبودن پاسخ های متقاضی به مامور سفارت برای بازگشت به کشور

سوابق سفر

نداشتن برنامه درست و تعیین برای سفر

تکمیل نبودن مدارک و فرم ها

پیوندهای شما با کشور مبدا

دلایل ریجکت ویزای تحصیلی کانادا

      • شرایط مالی نامناسب برای تامین هزینه های زندگی و تحصیل
      • وابستگی خانوادگی ضعیف در کشور مبدا
      • نداشتن برنامه و منظره شغلی در کشور خود
      • نداشتن سابقه سفر مناسب
      • داشتن اهداف دوگانه

بعد از ریجکت شدن ویزای کانادا چه کنیم؟

بعد از ریجکت شدن ویزا شما دوباره می توانید برای اخذ ویزای کانادا اقدام کنید و بازه زمانی تعیینی بین ریجکت شدن و درخواست مجدد وجود ندارد. بهتر است بعد از کامل کردن مدارک و برطرف ایراداتی که مامور سفارت برای پرونده رد شده گرفته دوباره برای گرفتن ویزای کانادا اقدام گردد.

مدارک لازم برای ویزای کانادا

اصل پاسپورت های تازه و قدیمی

شناسنامه ترجمه شده هر یک از متقاضیان

ترجمه سند ازدواج

تکمیل فرم درخواست ویزا

تکمیل فرم اطلاعات خانوادگی

سند ملکی ترجمه شده (اگر دارید)

ترجمه مدارک شغلی

دعوتنامه به همراه کارت شناسایی و مدارک مالی شخصی که شما را دعوت نموده است و بعلاوه مدارکی که رابطه خویشاوندی شما را اثبات می نماید.(اگر دارید)

رزرو بلیط رفت و برگشت به کانادا

در صورت نداشتن دعوتنامه، باید واچر هتل به سفارت ارائه گردد

اگر فرزند زیر 18 سال به تنهایی یا با یکی از والدین سفر می نماید، به همراه داشتن رضایت نامه کتبی لازم است.

شیوه های درخواست ویزای کانادا

برای دریافت ویزای کانادا متقاضی می تواند هم به صورت آنلاین و هم به صورت حضوری اقدام کند. با هر یک از این دو راه در ادامه آشنا می شوید.

درخواست آنلاین ویزای کانادا

درخواست آنلاین ویزا مانند هر خرید آنلاین دیگر یکی از برترین و ساده ترین راه ها برای دریافت ویزاست. از جمله مزایای درخواست آنلاین ویزای کانادا این است که شما به راحتی می توانید با کد پیگیری فرایند ویزا را پیگیری کنید و هزینه ویزا و انگشت نگاری را هم آنلاین پرداخت کنید. بعلاوه برای مراجعه به سفارت شما فقط نامه انگشت نگاری را لازم دارید و احتیاجی نیست مدارک دیگر به همراه داشته باشید. برای درخواست آنلاین ویزا لازم است اول به وب سایت رسمی سفارت کانادا مراجعه کنید و مراحل زیر را بگذرانید:

باز کردن حساب کاربری انحصاری و تکمیل فرم

پرداخت آنلاین هزینه های ویزا و انگشت نگاری

دریافت برگه تایید درخواست به همراه شماره پیگیری

دریافت نامه انگشت نگاری

مراجعه به یکی از سفارتخانه های کانادا برای انگشت نگاری

آنالیز نهایی و اعلام قبول درخواست ویزا

مراجعه مجدد به سفارت برای تحویل پاسپورت و اخذ ویزا

درخواست حضوری ویزای کانادا

برای درخواست حضوری ویزای کانادا باید به یکی از موسسه های مهاجرتی یا اخذ ویزا مراجعه کنید. در این صورت این موسسه ها شما را در گذراندن مراحل اخذ ویزای کانادا همراهی می نمایند و به اصطلاح راه و چاه را نشان می دهند. شما باید مدارک و هزینه های اخذ ویزای کانادا را به این موسسه ها بپردازید.

وقت سفارت کانادا

در حال حاضر کشور کانادا در ایران سفارت ندارد و برای گرفتن وقت سفارت و انگشت نگاری، متقاضیان باید به یکی از کشورهای همسایه از جمله ترکیه، ارمنستان یا گرجستان مراجعه نمایند. بسته به اینکه برای دریافت ویزا به وسیله کدام آژانس یا موسسه مهاجرتی اقدام نموده باشید، وقت سفارت برای شما ممکن است در یکی از این کشورها هماهنگ گردد.

اگر…

علاوه بر موارد بالا من در مقاله دیگری به سوالات متداول ویزای کانادا پرداخته ام. اگر شما تجربه گرفتن ویزای کانادا یا هر کشور دیگری را دارید برای خوانندگان مجله خبرنگاران بنویسید. راهکارهای ریز و تجربه های شخصی می توانند دغدغه خیلی از متقاضیان دیگر را حل نمایند. ما در این مقاله سعی کردیم پاسخ سوالات کلی درباره ویزای کانادا را بدهیم؛ اگر فکری می کنید چیزی را از قلم انداختیم در کامنت ها ما را در جریان بگذارید.

منبع: علی بابا
انتشار: 29 تیر 1400 بروزرسانی: 29 تیر 1400 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 1706

به "آشنایی با نحوه دریافت ویزای کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با نحوه دریافت ویزای کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید