جاسوسی با حمله به سیم کارت ها به مدت دو سال

به گزارش تا بینهایت، در سال های اخیر سوءاستفاده از آسیب پذیری های امنیتی سیم کارت ها برای حمله به خود گوشی ها متداول شده و به تازگی حمله جدیدی از این دست کشف شده که دو سال ادامه داشته است.

جاسوسی با حمله به سیم کارت ها به مدت دو سال

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از انگجت، شرکت امنیتی ادپتیو موبایل از شناسایی آسیب پذیری جدیدی در سیم کارت ها موسوم به سیم جکر خبر داده که از آن برای جاسوسی از سیم کارت ها و گوشی ها استفاده می گردد.

برای سوءاستفاده از حفره امنیتی مذکور پیامکی برای کاربران ارسال می گردد که حاوی دستوراتی برای فعال کردن مرورگری قدیمی است که بر روی بعضی سیم کارت ها به طور پیش فرض موجود است. ضعف امنیتی سیم کارت ها باعث می گردد در زمان ارسال این دستور، هکرها بتوانند به اطلاعاتی مانند موقعیت مکانی کاربر و شماره های IMEI گوشی دسترسی یابند.

تمامی فرایند سرقت این اطلاعات به صورت بی سر و صدا انجام می گردد و کاربران از این موضوع آگاه نمی شوند. همچنین هکرها می توانند از آسیب پذیری مذکور برای سرقت اطلاعات دیگری استفاده نمایند.

مشکل یادشده محدود به گوشی های خاصی نیست و مدل های مختلف آیفون، انواع گوشی های اندروید و حتی برای وسایل سازگار با اینترنت اشیا را در بر می گیرد. این آسیب پذیری از دو سال قبل در بیش از 30 کشور دنیا در خاورمیانه، شمال آفریقا، آسیا و شرق اروپا مورد سواستفاده قرار گرفته است. ظاهرا یک گروه 250 نفره هدف اصلی این حملات بوده اند و گوشی های بعضی از آنها با سواستفاده از آسیب پذیری یادشده صدها بار کنترل شده است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 20 مهر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 346

به "جاسوسی با حمله به سیم کارت ها به مدت دو سال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاسوسی با حمله به سیم کارت ها به مدت دو سال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید