جشنواره عروسک های محلی در خراسان شمالی برگزار می شود

به گزارش تا بینهایت، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی گفت: جشنواره عروسک های محلی در راستای احیا و بازتولید عروسک های بومی و باهدف معرفی فرهنگ غنی منطقه در استان برگزار می شود.

جشنواره عروسک های محلی در خراسان شمالی برگزار می شود

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی، حبیب یزدان پناه با اشاره به این که عروسک های محلی یادآور باورها، رسوم و شیوه های اصیل زندگی مردمان روستاها است، از برگزاری جشنواره با این موضوع در شهرستان اسفراین خبر داد.

او افزود: احیا و بازتولید عروسک های محلی و معرفی فرهنگ غنی منطقه ازجمله لباس های محلی، شعرها، لالایی ها، خاطرات، بازی های محلی، شیوه های معیشت، تولید صنایع دستی، پخت نان، طبخ غذای محلی و... ازجمله اهداف این جشنواره است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی مطرح نمود: عروسک هایی که از معیارهای اصالت و هویت برخوردار باشند، برای قرار دریافت در راستا ثبت ملی راهنمایی خواهند شد.

او زمان برگزاری جشنواره عروسک های محلی را 9 آبان ماه امسال اعلام کرد و گفت: سایر استان ها نیز می توانند در این جشنواره شرکت کنند. علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر به این وب سایت مراجعه کنند.

منبع: میراث آریا
انتشار: 22 آبان 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 447

به "جشنواره عروسک های محلی در خراسان شمالی برگزار می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشنواره عروسک های محلی در خراسان شمالی برگزار می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید