تندیس طلایی جشنواره خوراک ارمنستان به آشپزهای ایرانی رسید

به گزارش تا بینهایت، فدراسیون گردشگری خوراک به عنوان یکی از بسترهای تخصصی فعال در دفتر توسعه گردشگری داخلی با دارا بودن چهار میز تخصصی شامل غذاهای ایرانی، ملل، سردنوش ها و گرم نوش ها و بعلاوه نان و شیرینی در کوشش است با حضور در فضاهای رقابتی حوزه خوراک، نسبت به انتخاب سرآشپزهای ماهر و سرآمد با هدف تشکیل تیم ملی آشپزی ایران اقدام کند.

تندیس طلایی جشنواره خوراک ارمنستان به آشپزهای ایرانی رسید

یکی از رویدادهای اخیر که در پیشبرد این روند تاثیرگذار بوده است حضور نمایندگانی از ایران در جشنواره پیوند فرهنگ و گردشگری خوراک ایران و ارمنستان یا ناواساد بود که در تاریخ 19 مردادماه در شهر سیسیان ارمنستان برگزار گردید.

میز گردشگری خوراک ایران به عنوان یکی از واحدهای تخصصی دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی توانست در این رویداد با حضور در 14 رشته از جمله غذاهای سنتی، ملل، میوه آرایی، خوراک باستان، شیرینی و غیره، تندیس طلایی دومین جشنواره پیوند فرهنگ و گردشگری خوراک ایران و ارمنستان را از آن خود کند.

ناواساد را می توان رویدادی برای پیوند فرهنگ و گردشگری میان ایران و ارمنستان توصیف کرد. این جشنواره که به منظور بیان سابقه دوستی ایران و ارمنستان و با نشان دادن اشتراکات فرهنگی، هنری و گردشگری دو کشور برپا شده، دارای بخش های مجذوب نماینده با عنوان جشنواره مسابقه آشپزی است. سرآشپزان و علاقه مندان به این حوزه با پخت و ارائه خوراک های کهن دو کشور با شرکت در مسابقه و جشنواره نسبت به احیا و معرفی این خوراک ها کوشش می نمایند.

منبع: گردشبان
انتشار: 1 شهریور 1402 بروزرسانی: 1 شهریور 1402 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 2273

به "تندیس طلایی جشنواره خوراک ارمنستان به آشپزهای ایرانی رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تندیس طلایی جشنواره خوراک ارمنستان به آشپزهای ایرانی رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید