خبرنگاران چند خبر از استان یزد

به گزارش تا بینهایت، یزد - خبرنگاران - نماینده اردکان در مجلس شورای اسلامی با همراهی جمعی از دست اندرکاران از حوزه کنکور کارشناسی ارشد در دانشگاه اردکان به عنوان تنها حوزه شهرستانی این آزمون در استان یزد بازدید کرد.

خبرنگاران چند خبر از استان یزد

به گزارش خبرنگاران محمدرضا دشتی در این برنامه بازدید از نزدیک فرایند اجرای پروتکل های بهداشتی، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک در این ماراتن علمی را مورد آنالیز قرار داد.

در جریان این بازدید؛ نماینده تام الاختیار دانشگاه اردکان در برگزاری آزمون های سراسری نیز در گزارشی، گفت: در این آزمون 757 داوطلب به مدت سه روز در دانشگاه اردکان با یکدیگر رقابت کردند، از این تعداد 414 نفر مرد و 343 نفر زن هستند که در 107 رشته - گرایش رقابت کردند.

علی فتح زاده همچنین با اشاره به شرایط کرونایی، گفت: با هماهنگی هایی که با مرکز بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا انجام شده این آزمون با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و دستورالعمل های سختگیرانه سازمان سنجش و با حضور یک نماینده از وزارت بهداشت و 2 نماینده از سازمان سنجش آموزش و نیز با همکاری جمعیت هلال احمر برگزار شده است.

مرکز شهرستان 98 هزار نفری اردکان در 60 کیلومتری شمال غربی شهر یزد قرار گرفته است.

***

رییس اداره اوقاف و امور خیریه مهریز گفت: به مناسبت عید غدیرخم بر اساس یک سنت دیرینه از محل موقوفات 25 هزار قرض نان به ارزش 120 میلیون ریال تهیه و بین مردم توزیع شد.

سیدمهدی سیدی عصر شنبه در در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه نمود: نان نذری توسط واقفان خیراندیش تهیه و بین مردم در شهر و روستاهای بخش مرکزی توزیع شد.

وی ادامه داد: یکی از وقف های مهمی که همه ساله در این روز بنحو مناسب اجرا می گردد پخت نان و توزیع آن است که تحت نظارت اداره اوقاف و امور خیریه صورت می گیرد.

این مسوول همچنین از پخت غذای نذری غدیر توسط یکی از واقفان در روستای منشاد از توابع بخش مرکزی اطلاع داد که بین افزون بر 2 هزار نفر توزیع شد.

سیدی گفت: برگزاری جشن و فعالیت های فرهنگی به خاطر کرونا در فضای مجازی جزو برنامه هایی است که شروع شده و طی چند روز آینده ادامه دارد.

هم اکنون در مهریز یک هزار و 802 موقوفه و سه هزار و 941 رقبه وجود دارد و این شهرستان در استان به لحاظ آمار موقوفات و رقبات رده چهارم را دارد.

مرکز این شهرستان در 30 کیلومتری شهر یزد قرار گرفته است.

***

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: شهرهای یزد، بافق، میبد، ابرکوه، خاتم و مهریز در شرایط قرمز بیماری کرونا قرار گرفته است.

ابراهیم سلمانی عصر شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه نمود: همچنین بهاباد در شرایط زرد و اشکذر، اردکان و تفت در شرایط نارنجی قرار گرفته است .

وی ادامه داد: برای پیشگیری و مهار کرونا در تمامی مناطق استان باید مردم نسبت به رعایت فاصله گذاری فیزیکی و استفاده از ماسک اقدام نمایند.

این مسوول اظهار کرد: شستن مداوم دست ها با آب و صابون موثرترین روش برای پیشگیری از این بیماری است و برای ریشه کنی بیماری از حضور در سطح شهر خودداری نمایند.

سملمانی گفت: همکاری مردم، خودداری از سفرهای غیرضرور و همچنین عمل به نکات بهداشتی و توصیه های پزشکی راه اصلی برون رفت از مسائل بیماری کروناست.

استان یزد یک میلیون و 200 هزار نفر جمعیت دارد.

منبع: ایرنا
انتشار: 15 مهر 1399 بروزرسانی: 15 مهر 1399 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 1162

به "خبرنگاران چند خبر از استان یزد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران چند خبر از استان یزد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید