خبرنگاران چین حدود 600 هزار مرکز فرهنگی در روستاها ایجاد کرد

به گزارش تا بینهایت، تهران- خبرنگاران- وزارت فرهنگ و جهانگردی چین در بیانیه ای اظهار داشت که این کشور از دسامبر سال 2020 میلادی /آذر 1399/ تا کنون 575 هزار و 384 مرکز فرهنگی در مناطق روستایی ساخته است.

خبرنگاران چین حدود 600 هزار مرکز فرهنگی در روستاها ایجاد کرد

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران از شینهوا، در بیانیه این وزارتخانه که روز یکشنبه منتشر شد آمده است: این کشور در بخش خدمات فرهنگی عمومی، پیشرفت عمده ای داشته است.

این بیانیه می افزاید: چین مراکز فرهنگی و کتابخانه ها را در سطح شهرستان ها تشویق می نماید تا شعبات خود را افزایش دهند به طوری که تا سرانجام سال گذشته میلادی بیش از 20 هزار کتابخانه از این نوع در روستاها ساخته شده است.

بر اساس این بیانیه، انتظار می رود این مراکز فرهنگی و کتابخانه ها، فضاهای کتابخوانی و هنری را برای عموم مردم مناطق روستایی و همچنین گردشگران ایجاد نمایند.

وزارت فرهنگ و دنیاگردی چین در اسفند گذشته بیانیه بهینه سازی مراکز فرهنگی را منتشر کرد که بر اساس آن متعهد شد توسعه با کیفیت بالای خدمات فرهنگی عمومی را در مناطق روستایی تقویت کند.

در چین حدود یک میلیون روستا وجود دارد که تقریباً یک سوم کل روستاهای دنیا هستند. هر روستا به طور متوسط 916 نفر جمعیت دارد. یک دهکده معمولی در چین از کوچک تا متوسط از حدود 7 تا 10 طایفه و 50 تا 100 خانوار تشکیل شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 2 خرداد 1400 بروزرسانی: 2 خرداد 1400 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 1613

به "خبرنگاران چین حدود 600 هزار مرکز فرهنگی در روستاها ایجاد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران چین حدود 600 هزار مرکز فرهنگی در روستاها ایجاد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید