خودروی ملی عربستان

به گزارش تا بینهایت، عربستان از ساخت اولین خودروی ملی الکتریکی این کشور به نام سیر اطلاع داد. این ماشین با سرمایه گذاری صندوق سرمایه گذاری عمومی عربستان و همکاری شرکت تایوانی فاکس کان فراوری خواهد شد و قرار است در سال 2025 به بازار عرضه گردد.

خودروی ملی عربستان

فاکس کان یکی از بزرگ ترین فراوری کنندگان لوازم الکترونیکی است و پیش از این نامش به خاطر ساخت تلفن های آیفون برای شرکت اپل مشهور بود. پای این شرکت به تازگی به صنعت خودرو هم باز شده است. ماشین های این شرکت به وسیله استودیوی طراحی ایتالیایی پینین فارینا طراحی شده و با همکاری یک خودروساز تایوانی فراوری می گردد.

فاکس کان به تازگی از مدل های الکتریکی خود رونمایی نموده است

فاکس کان علاوه بر ساخت مدل های خود، برای کارخانه های دیگر هم ماشین می سازد و در حال حاضر دو قرار داد با شرکت های آمریکایی فیسکر و لردزتاون (Lordstown) دارد. هنوز جزییاتی از ماشین هایی که فاکس کان قرار است برای شرکت سیر بسازد منتشر نشده است.

عربستان 17 درصد از سهام شرکت لوسید را در اختیار دارد

صندوق سرمایه گذاری عمومی عربستان اعلام نموده که سیر ماشین های شاسی بلند و سدان فراوری خواهد نمود. این ماشین ها قرار است به جز عربستان در خاورمیانه و شمال آفریقا هم فروخته گردد و در فراوری آنها از قطعاتی تحت لیسانس ب ام و هم استفاده خواهد شد.

این اولین سرمایه گذاری عربستان سعودی در خودروهای الکتریکی نیست. این کشور هفده درصد در شرکت آمریکایی لوسید سهم دارد که ماشین های لوکس الکتریکی فراوری می نماید. عربستان می خواهد با سرمایه گذاری در ماشین های الکتریکی وابستگی خود به عایدی نفت را کاهش دهد.

منبع: فوت و فن / bbc.com
انتشار: 20 آبان 1401 بروزرسانی: 20 آبان 1401 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 2153

به "خودروی ملی عربستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خودروی ملی عربستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید