دادستان استرالیا: عدم استرداد دهباشی به آمریکا مطابق با قوانین داخلی مان است

به گزارش تا بینهایت، دادستان استرالیا با بیان اینکه دانشجوی ایرانی به آمریکا مسترد نخواهد شد، گفت که این تصمیم را بر اساس رویه های قانونی داخلی استرالیا اتخاذ کرده است.

دادستان استرالیا: عدم استرداد دهباشی به آمریکا مطابق با قوانین داخلی مان است

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، کریستین پورتر دادستان کل استرالیا امروز (یک شنبه) طی بیانیه ای شرح داد که رضا دهباشی دانشجوی ایرانی زندانی در استرالیا نباید به آمریکا مسترد شود.

وی در ادامه تاکید کرد که در هر شرایطی در این پرونده خاص، رضا دهباشی تبعه ایرانی که 13 ماه است در استرالیا در بازداشت به سر می برد، به آمریکا تحویل داده نخواهد شد.

پورتر افزود: تصمیم من برای عدم استرداد رضا دهباشی کاملا مطابق با رویه های قانونی داخلی استرالیا و بر اساس اختیاراتی است که قوانین کشورمان به دادستان کل می دهد.

این بیانیه ساعاتی پس از آن منتشر شد که ایران اظهار داشت دو تبعه استرالیایی را که چندی پیش در تهران به دلیل اتهامات جاسوسی بازداشت شده بودند، آزاد خواهد کرد. ایران همچنین اظهار داشت که رضا دهباشی به کشور بازگشته است.

دادستان استرالیا به حدس ها درباره ارتباط میان آزادی این افراد با یکدیگر پاسخ نداد و در بیانیه خود شرح داد: دولت استرالیا درباره جزئیات پرونده های خاص اظهار نظر نمی کند.

بنابر این گزارش، رضا دهباشی کیوی شهروند ایرانی 38 ساله است که در سپتامبر 2018 در استرالیا به اتهام ارسال تجهیزات آمریکایی در زمینه هواپیمایی و موشکی به ایران بازداشت شد. وی دانشجوی دانشگاه کوئینزلند بوده و در حوزه مبارزه با سرطان پوست فعالیت های تحقیقاتی داشته است.

پس از بازداشت دهباشی، آمریکا تلاش کرد تا با دستاویز قرار دادن شش اتهام، ازجمله تلاش برای صادرات تقویت کننده های برق ساخت آمریکا که به عنوان تجهیزات دفاعی طبقه بندی می شوند، دولت استرالیا را متقاعد کند که او را به آمریکا تحویل دهد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 آبان 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 441

به "دادستان استرالیا: عدم استرداد دهباشی به آمریکا مطابق با قوانین داخلی مان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دادستان استرالیا: عدم استرداد دهباشی به آمریکا مطابق با قوانین داخلی مان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید