ذوق زدگی کیم جونگ اون از آزمایش موشک بالستیک قاره پیما

به گزارش تا بینهایت، کره شمالی روز پنجشنبه گفت که یک موشک بالستیک قاره پیمای سوخت جامد تازه را با موفقیت آزمایش نموده است.

ذوق زدگی کیم جونگ اون از آزمایش موشک بالستیک قاره پیما

به گزارش خبرنگاران، بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی کره شمالی (KCNA)، موشک هواسونگ-18 که ادعا می گردد سوخت جامد است و تنها یک بار به وسیله کره شمالی در ماه آوریل آزمایش شده بود، 1001 کیلومتر در حداکثر ارتفاع 6648 کیلومتری قبل از سقوط پرواز کرد.

کارشناسان می گویند زمان پرواز این موشک حدود 70 دقیقه بود و گارد ساحلی ژاپن بیان کرد که این موشک در دریای شرق شبه جزیره کره سقوط نموده است.

خبرگزاری رسمی کره شمالی بیان کرد که این پرتاب که تحت راهنمایی کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی انجام شد، انفجاری بزرگ بود که کل سیاره را لرزاند.

این رسانه گزارش داد که کیم بعلاوه قول داده است تا زمانی که ایالات متحده و کره جنوبی سیاست های خود را در قبال شمال تغییر دهند، یک سری حملات نظامی قوی را انجام خواهد داد.

ستاد ارتش کره جنوبی این آزمایش موشکی را تحریکی خطرناک داسنت که صلح و امنیت در شبه جزیره کره را تضعیف می نماید و تحریم های سازمان ملل علیه پیونگ یانگ را نقض می نماید.

کره شمالی این هفته اقدامات تحریک آمیز خود را افزایش داد و کیم یو جونگ، خواهر قدرتمند کیم جونگ اون، طرح ایالات متحده برای استقرار یک زیردریایی مجهز به موشک های هسته ای در آب های نزدیک شبه جزیره کره را محکوم کرد و هشدار داد این کشور، هواپیما های جاسوسی را بر فراز خاک خود سرنگون خواهد نمود. کره شمالی اخیرا مدعی شده بود که هواپیما های شناسایی آمریکایی حریم هوایی این کشور را نقض نموده اند.

منبع: فرارو
انتشار: 22 تیر 1402 بروزرسانی: 22 تیر 1402 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 2258

به "ذوق زدگی کیم جونگ اون از آزمایش موشک بالستیک قاره پیما" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ذوق زدگی کیم جونگ اون از آزمایش موشک بالستیک قاره پیما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید