لاوروف: نقشه راه روسیه-چین در تحولات کره شمالی به کار گرفته گردد

به گزارش تا بینهایت، وزیر امور خارجه روسیه خواستار به کارگیری نقشه راه روسیه-چین در تحولات مربوط به کره شمالی شد و در عین حال وجود هر گونه توافقی میان مسکو و توکیو بر سر امضای یک معاهده صلح در ازای سرمایه گذاری بیشتر ژاپن در اقتصاد روسیه را رد کرد.

لاوروف: نقشه راه روسیه-چین در تحولات کره شمالی به کار گرفته گردد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه ای با رسانه های تلویزیون ویتنام، تلویزیون چین و همچنین تلویزیون فونیکس در آستانه سفرش به چین و ویتنام گفت: بعضی این پیغام را به ما می دهند که در صورت امضای یک معاهده صلح با ژاپن بر مبنای شرایط این کشور، ما امتیاز سرمایه گذاری های ژاپنی ها را دریافت خواهیم کرد. این چیزی نیست که ما روی آن توافق نموده باشیم.

وزیر امور خارجه روسیه در ادامه گفت، کشورش برای ادامه مذاکرات با ژاپن آماده است.

لاوروف اضافه نمود: ما پروژه های مالی مشترک خوبی داریم. شرکتها و تجار ژاپنی حتی بیشتر از همه علاقمند به حضور در اقتصاد روسیه هستند. اما تا آن جایی که من فهمیده ام رسما جلوی آنها را از این کار می گیرند.

این صحبتهای لاوروف در حالی مطرح شد که روابط روسیه و ژاپن مدتها تحت الشعاع این مسئله که دو کشور هرگز معاهده صلحی بعد از انتها جنگ دنیای دوم امضا ننموده اند بوده است.

این معاهده به سبب مناقشه و اختلاف بر سر گروهی از جزایر مورد ادعا میان دو کشور که روسیه به آنها جزایر کوریل جنوبی و ژاپن به آنها سرزمین های شمالی می گوید امضا نشده است.

در عین حال وزیر خارجه روسیه خاطر نشان کرد: مسکو امیدوار است شرایط پیرامون کره شمالی هم راستا با نقشه راه روسیه-چین به جلو برود.

سال گذشته میلادی چین طرحی موسوم به طرح توقف دو جانبه را برای تعامل با کره شمالی پیشنهاد داد که بر مبنای آن کره شمالی دست از فعالیتهای هسته ایش در ازای توقف رزمایشهای مشترک آمریکا و کره جنوبی در نزدیکی شبه جزیره کره بر می دارد.

لاوروف در ادامه مصاحبه اش با این شبکه های تلویزیونی با اشاره به توافق رهبران آمریکا و کره شمالی در اولین نشستشان در ژوئن گذشته در سنگاپور گفت: همه آن چیزی که در سنگاپور رخ داد و تمام کوشش های طرف ها هم راستا با نقش راه روسیه-چین بوده است. ما خواستار آن هستیم که شرایط پیرامون کره شمالی طبق نقشه راه روسیه و چین به پیش برود.

لاوروف در آستانه نشست بعدی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی که قرار است 27-28 فوریه در ویتنام انجام گردد گفت: ضروری است توافق های به دست آمده بین پیونگ یانگ و واشنگتن اجرایی شوند.

وزیر امور خارجه روسیه گفت: ما همچون همه کشورهای دنیا از عادی سازی روابط میان آمریکا و کره شمالی و همچنین نشست سال گذشته در سنگاپور و توافقات آنها در خصوص لزوم تنش زدایی، خلع سلاح هسته ای و کلیت عادی سازی شرایط در شبه جزیره کره که از سوی ترامپ و کیم جونگ اون اعلام شد، استقبال کردیم.

وی اضافه نمود: مهمترین چیز از نظر ما اجرای این توافقات است.

وی همچنین توضیح داد که مذاکره کنندگان آمریکا و کره شمالی مشغول بحث در خصوص راه های بهبود عملی این توافقات با یک چارچوب زمانی و الزامات خاص دیگر در نشست هانوی هستند.

او ابراز امیداوری کرد که نشست بعدی در هانوی نتایج مثبت به بار بیاورد.

لاوروف خاطر نشان کرد: ما امیداور به موفقیت مذاکرات بوده و می خواهیم به دستیابی به این موفقیت یاری کنیم. نمایندگان آمریکا که مسئول تدارک برای این نشست هستند با ما نیز رایزنی دارند. ما همچنین در ارتباط دائمی با دوستانمان در کره شمالی هستیم.

وی عنوان نمود: توافق نهایی درباره شرایط کره شمالی باید در فرمتی چند جانبه امضا گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 571

به "لاوروف: نقشه راه روسیه-چین در تحولات کره شمالی به کار گرفته گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لاوروف: نقشه راه روسیه-چین در تحولات کره شمالی به کار گرفته گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید