راه اندازی مخزن یک میلیون بشکه ای بهرگان تا شهریور 92

به گزارش تا بینهایت، خبرنگاران: مدیر مهندسی و ساختمان شرکت نفت فلات قاره ایران از راه اندازی مخزن یک میلیون بشکه ای بهرگان تا شهریور 92 اطلاع داد و گفت: ظرفیت فراوری نفت خام در منطقه قشم تا 45 هزار بشکه در روز افزایش خواهد یافت.

راه اندازی مخزن یک میلیون بشکه ای بهرگان تا شهریور 92

به گزارش خبرنگاران به نقل از شرکت نفت، رضا بیاضی اضافه نمود: افزایش فراوری از میدان مشترک هنگام و فراوری از میدان توسن، از جمله اقداماتی است که در راستا تحقق این هدف صورت می پذیرد.

وی افزایش ظرفیت فراوری هنگام در نیمه اول امسال را مورد اشاره قرار داد و توضیح داد: بر اساس برنامه ریزی های اجرا شده، سه عرشه سکوی دریایی این میدان در امسال نصب می گردد و بهره برداری از پالایشگاه گاز هنگام نیز در برنامه های امسال نفت فلات قاره ایران است.

بیاضی با بیان اینکه ساخت 2 عرشه سکوی میدان هندیجان نیز به پایان رسیده است، ادامه داد: نصب این دو عرشه نیز در امسال انجام می گردد.

مدیر مهندسی و ساختمان شرکت نفت فلات قاره ایران در ادامه از راه اندازی مخزن یک میلیون بشکه ای ذخیره سازی نفت خام در منطقه بهرگان اطلاع داد و گفت: این مخزن نیز از جمله پروژه هایی است که در نیمه اول امسال به بهره برداری می رسد.

بیاضی گفت: با نصب دو سکوی Q4 و P4 در میدان رشادت و انجام کارهای به جامانده، طرح افزایش ظرفیت نفت خام میدان رشادت به بهره برداری می رسد.

به گفته وی، این طرح به منظور افزایش 65 هزار بشکه ای ظرفیت فراوری نفت در میدان رشادت در دستور کار است و قطعا در نیمه اول امسال به بهره برداری می رسد.

لازم به ذکر است در این زمینه، کار احداث خط لوله دریایی 16 اینچ این پروژه به طول 110 کیلومتر از رشادت تا لاوان، در فروردین ماه امسال به پایان رسید و پیش بینی می گردد سکوی Q4 نیز تا پایان خردادماه نصب گردد.

منبع: تسنیم
انتشار: 27 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 941

به "راه اندازی مخزن یک میلیون بشکه ای بهرگان تا شهریور 92" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی مخزن یک میلیون بشکه ای بهرگان تا شهریور 92"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید